Wat is je favouriete kijksport naast autosport?

Gestart door Jacky Ickx, 17 februari 2009 - 22:16:54

« vorige - volgende »

Wat is je favourite kijksport naast autosport?

Voetbal
13 (54.2%)
Tennis
2 (8.3%)
Wielrennen
7 (29.2%)
Atletiek
0 (0%)
Vechtsport
2 (8.3%)
Zwemmen
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Ferrari 2010

Ik vraag me nog steeds af of dingen als darten, poolen, snoocker, ... als sport gezien kunnen worden. Niet dat ik het geen prestatie vind, maar het vraagt geen kracht of conditie. Maar goed, dat is een andere discussie uiteraard :) Ik vraag me af waar de grens ligt, is poker dan ook geen sport? Of kaarten?

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jacky Ickx

Citaat van: Ferrari 2009 op 28 februari 2009 - 15:07:20
Ik vraag me nog steeds af of dingen als darten, poolen, snoocker, ... als sport gezien kunnen worden. Niet dat ik het geen prestatie vind, maar het vraagt geen kracht of conditie. Maar goed, dat is een andere discussie uiteraard :) Ik vraag me af waar de grens ligt, is poker dan ook geen sport? Of kaarten?


Ik vind darten wel een sport omdat het zoveel precisie en kalmte vraagt aan de gooiers. Het uitgooien van een dubbel is niet makkelijk. Bovendien is het heel spannend om naar te kijken. Ze zijn idd niet in topconditie maar de secuurheid waarmee gegooid moet worden, vind ik wel een prestatie op zich. Vandaar dat darten ook een sport is waar ik graag naar kijk. Bovendien kan een wedstrijd altijd kantelen omdat het niet tijdgebonden is net zoals bij tennis. :)

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 28 februari 2009 - 15:07:20
Ik vraag me nog steeds af of dingen als darten, poolen, snoocker, ... als sport gezien kunnen worden. Niet dat ik het geen prestatie vind, maar het vraagt geen kracht of conditie. Maar goed, dat is een andere discussie uiteraard :) Ik vraag me af waar de grens ligt, is poker dan ook geen sport? Of kaarten?
Schaken is toch ook sport? Nou dan.

meatball

Citaat van: 0634 op 28 februari 2009 - 19:59:35
Citaat van: Ferrari 2009 op 28 februari 2009 - 15:07:20
Ik vraag me nog steeds af of dingen als darten, poolen, snoocker, ... als sport gezien kunnen worden. Niet dat ik het geen prestatie vind, maar het vraagt geen kracht of conditie. Maar goed, dat is een andere discussie uiteraard :) Ik vraag me af waar de grens ligt, is poker dan ook geen sport? Of kaarten?
Schaken is toch ook sport? Nou dan.
Als het al een sport is dan toch zeker niet mij favo kijksport.Ik vind dat je pas van een sport spreekt als er wat conditie bij komt kijken.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Martin

Citaat van: 0634 op 28 februari 2009 - 19:59:35
Citaat van: Ferrari 2009 op 28 februari 2009 - 15:07:20
Ik vraag me nog steeds af of dingen als darten, poolen, snoocker, ... als sport gezien kunnen worden. Niet dat ik het geen prestatie vind, maar het vraagt geen kracht of conditie. Maar goed, dat is een andere discussie uiteraard :) Ik vraag me af waar de grens ligt, is poker dan ook geen sport? Of kaarten?
Schaken is toch ook sport? Nou dan.

Schaken valt onder de categorie denksport. ;)

meatball

Citaat van: Martin op 28 februari 2009 - 20:11:52
Citaat van: 0634 op 28 februari 2009 - 19:59:35
Citaat van: Ferrari 2009 op 28 februari 2009 - 15:07:20
Ik vraag me nog steeds af of dingen als darten, poolen, snoocker, ... als sport gezien kunnen worden. Niet dat ik het geen prestatie vind, maar het vraagt geen kracht of conditie. Maar goed, dat is een andere discussie uiteraard :) Ik vraag me af waar de grens ligt, is poker dan ook geen sport? Of kaarten?
Schaken is toch ook sport? Nou dan.

Schaken valt onder de categorie denksport. ;)
Oh net zoals die puzzelboekjes  ;D ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Dan is eigenlijk alles wat we in onze vrije tijd doen, sport ;D Als schaken een sport is, dan is elk gezelschapsspel sport. Voor mij persoonlijk stopt sport daar waar er geen zware fysieke inspanning meer nodig is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Dan is hoogspringen ook geen sport. Een aanloopje van 10 meter en een hupje.... Daar ga je ook niet bepaald van zweten. ;)
En zo zijn er nog veel meer sporten op te noemen wat geen 'sport' meer mag heten in de ogen van Ferrari 2009.
Sorry, maar zo is het wel. Bordspellen zijn kansspellen (dobbelstenen), dammen en schaken zijn en blijven denksporten.

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 01 maart 2009 - 11:30:20
Dan is hoogspringen ook geen sport. Een aanloopje van 10 meter en een hupje.... Daar ga je ook niet bepaald van zweten. ;)
En zo zijn er nog veel meer sporten op te noemen wat geen 'sport' meer mag heten in de ogen van Ferrari 2009.
Sorry, maar zo is het wel. Bordspellen zijn kansspellen (dobbelstenen), dammen en schaken zijn en blijven denksporten.
Ze hebben wel een conditie nodig, een goede lijn, en goed kunnen springen en de juiste techniek hebben. Misschien is men definitie toch niet volledig zoals ik het zie ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Hamilton MASTER

200% Voetbal !

Heb Prime Sport en kijk erg veel wedstrijden. Zeker niet allemaal live ( m'n vriendin zou zich teveel ergeren haha) maar wel in uitgesteld relais als ik alleen thuis ben.
Ook de samenvattingen van elke competitie kijk ik.



ivan_


Celta


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Boksen, K1 en poker (denksport en zeker geen gokspel)!

Enzo

Niet helemaal met je eens, Poker is ongeveer 80% gezond verstand en 20% gokken.
Maakt het niet minder leuk overigens, doe het regelmatig!  8)