A1GP

Gestart door Webcar, 28 augustus 2008 - 15:45:24

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: Jasper op 21 oktober 2009 - 11:46:44
A1GP is toch eerder een klasse voor ex-"jong talent" dan voor echt jong talent? :)
Nog maar eens een bewijs dat er teveel klasse's zijn,ik wist niet eens wat A1 GP nu weer net was.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

A1GP ambieert ook niet om een klasse te zijn met vergeten namen hoor, alleen IS het dat gewoon. :D

gloudiesaurus

A1GP is op zich geen opstapklasse... Maar er zijn er gewoon teveel. GP2 Azie is zo goed als dood en lees net in een magazine dat ook de Formula Master zijn beste tijd inmiddels wel gehad heeft (bijna geen teams meer over voor volgend seizoen)

Formule Renault, Formule 3, GP2, etc. is al meer als genoeg ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

KVDracer

En nu beginnen ze volgend jaar met GP3. Er zijn inderdaad veel te veel race klasses. A1GP heeft een paat talenten gehad, maar meestal was het een wanhoopsdaad van rijders om zich toch nog proberen in de kijker te rijden.

gloudiesaurus

Nico Hulkenberg en Nelson Piquet... maar zij hadden de stempel talent al voordat ze in A1GP kwamen. En om nu te zeggen dat de A1GP ze veel verder hielp? Met ervaring misschien maar beiden hadden aan GP2 veel en veel meer denk ik. In ieder geval qua status bij de F1-teams.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

#35
Zeker, er zijn teveel klasse's. Maar het  betekent wel dat een nieuw coureur wat makkelijker een kans heeft om zich in the picture te rijden. Vallen er wat klasse's af dan word dat zeker minder. Er zijn dan niet genoeg stoeltjes.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 26 oktober 2009 - 22:30:48
Zeker, er zijn teveel klasse's. Maar het  betekent wel dat een nieuw coureur wat makkelijker een kans heeft om zich in the picture te rijden. Vallen er wat klasse's af dan word dat zeker minder. Er zijn dan niet genoeg stoeltjes.
Het zou beter zijn als er minder stoeltjes zijn. Zo kan het sponsorgeld ook naar minder rijders gaan en zitten ze dus financieel zo krap niet meer. Uiteraard is het niet zo dat een sponsor plots van rijder gaat veranderen omdat hij niet naar een andere klasse gaat, maar uiteindelijk blijft het aantal sponsoren voor autosport beperkt, hoe minder rijders het nodig hebben,  hoe meer er echt ook kunnen doorstoten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

cookie

Citaat van: Schumi 2009 op 15 november 2009 - 14:35:49
En nog maar eens een eenzittersklasse erbij:
http://www.autosport.be/news/2009/11/14/AutogpMeestLucratieveRaceSerieInEuropa

Waarom toch?

Is geen nieuwe klasse, dit is gewoon het Euro F3000 kampioenschap onder een nieuwe naam. reden dit jaar ook al met de oude A1GP wagens.

Hoop dat A1 deze crisis toch overleeft, want het is verruit de meest spectaculiare open wheel klasse ter wereld. Nergens zie je meer inhaalacties (superleague formula komt in de buurt)

Ferrari 2010

Ah, ze bestonden dus al, mijn excuses :)  Maar ze waren blijkbaar toch niet tevreden met de naam die ze hadden, niet zo succesvol denk ik dan. Ik vind toch dat er eigenlijk te veel klasses zijn om goed te zijn. Het zou mijn inziens beter zijn moesten er meer echt niveaus bestaan, zodat de top dus telkens doorgroeit. Zaken als Superleague Formula zijn leuk om zien, maar als je kijkt welke piloten erin zitten, merendeel afdankertjes...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Terug naar vroeger met duidelijke opstaplijnen (Formule Ford of Formule Opel Lotus, Formule 3, Formule 2 / 3000, Formule 1) zou veel beter zijn. Zo heb je tenminste degelijke startvelden en komen de talenten zowieso naar boven. Nu heb je in de ene klasse 10 deelnemers, de andere 8, de andere 20, de andere 16, ... smijt die bij elkaar en je hebt pas een race :-) Maar nee, nu wilt elke constructeur "zijn" raceklasse en wordt het meer show dan racen.

Ferrari 2010

Citaat van: Doefie op 16 november 2009 - 01:22:44
Terug naar vroeger met duidelijke opstaplijnen (Formule Ford of Formule Opel Lotus, Formule 3, Formule 2 / 3000, Formule 1) zou veel beter zijn. Zo heb je tenminste degelijke startvelden en komen de talenten zowieso naar boven. Nu heb je in de ene klasse 10 deelnemers, de andere 8, de andere 20, de andere 16, ... smijt die bij elkaar en je hebt pas een race :-) Maar nee, nu wilt elke constructeur "zijn" raceklasse en wordt het meer show dan racen.
Exact wat ik bedoel :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.