A1GP

Gestart door Webcar, 28 augustus 2008 - 15:45:24

« vorige - volgende »

Doefie

Ik vond het best wel een aangename race. Duval is volgens mij één van de grote titelkandidaten, samen met misschen Carroll of wie weet zelfs een Fauzy? Afwachten wat de Engelsen gaan doen :)

Folkert

Ik vergeet elke keer de race te kijken. Heb laatste wel de A1GP van Zandvoort gedownload, maar weet niet echt heel erg spannend vind ik het allemaal niet meer. Of was het nou die supervoetbalformula legaue die ik zag?
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

A1GP verhuist van Zandvoort naar Assen. Doodzonde. Assen  is geen ideaal circuit van auto's, en Zandvoort is natuurlijk geweldig. Zonde...

TheIceman

Assen heeft, buiten de Formule 1, wel een wat grotere naam dan Zandvoort. Bijvoorbeeld de Champcars. Ik vind het niet zonde, ik moet het nog allemaal eens zien.

scho0634

De Champcars stellen niks meer voor.. Ik vind Assen een motor baan, niets voor auto's. Zandvoort is veel meer geschikt.

TheIceman

Citaat van: 0634 op 17 mei 2009 - 10:43:13
De Champcars stellen niks meer voor.. Ik vind Assen een motor baan, niets voor auto's. Zandvoort is veel meer geschikt.

Nee, want ze zijn samengevoegd met de Indycars ::). Ik denk dat in Assen zeker een mooie(re) race dan in Zandvoort kan worden opgebouwd.

Ferrari 2010

#21
Citaat van: 0634 op 17 mei 2009 - 10:43:13
De Champcars stellen niks meer voor.. Ik vind Assen een motor baan, niets voor auto's. Zandvoort is veel meer geschikt.
Volgens mij bekijk je het niet objectief en ga je te hard uit van je vooringestelde gedachte door de TT en andere motoraces. Maar dat is dan mijn mening natuurlijk :)

Ik heb de circuits eens gewoon bekeken en naast elkaar gelegd:



Volgens mij zijn beide circuits geschikt voor auto-races. Enkele lange rechte stukken, enkele trage bochten en wat snellere bochten. Maar als je dan gaat kijken naar formule-wagens, waarbij downforce toch wel enorm belangrijk is, dan lijkt Assen me zelfs beter geschikt dan Zandvoort. Zandvoort, met zijn oneindige aaneenkoppelingen van lange bochten, die het lastig maken om in te halen lijkt me een minder circuit voor wagens zoals in de A1.

En dan zijn er nog de faciliteiten, blijkbaar is zandvoort verouderd, wat wil je dan? Uiteraard wil een top-evenement een deftige omgeving, blijkbaar iets waar Zandvoort tekort schiet.

Ik zie eerlijk gezegd geen enkele reden om niet te verhuizen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Het probleem bij Assen is dat de baan smaller is dan Zandvoort, hierdoor is inhalen voor auto's moeilijker. Maar dat de faciliteiten op Assen wat beter zijn is ook weer waar...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Citaat van: gloudiesaurus op 17 mei 2009 - 12:01:46
Het probleem bij Assen is dat de baan smaller is dan Zandvoort, hierdoor is inhalen voor auto's moeilijker. Maar dat de faciliteiten op Assen wat beter zijn is ook weer waar...
Dat maakt het inhalen misschien inderdaad wel wat moeilijker, alleszins riskanter, zeker bij trage bochten. Maar aangezien er genoeg lange rechte stukken zijn, lijkt me het niet onoverkomelijk.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Nee niet onoverkomelijk maar Zandvoort blijft toch meer een autosportcircuit. Al is Zandvoort voor de A1GP of Formule 3 eigenlijk ook niet geschikt, races daar zijn meestal saaie optochten...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Martin

Seizoensopener A1GP geschrapt

De A1GP heeft de seizoensopener van volgende week in Australië geschrapt. Reden is de financiële crisis, die ook in de autosport heeft toegeslagen.
Ferrari wilde geen motoren leveren, omdat de organisatie niet kon voldoen aan de financiële verplichtingen richting de fabrikant.

RadioActiveMan

over en uit voor A1GP? Net als GP2 Asia series, etc...

meatball

Citaat van: Beco op 19 oktober 2009 - 08:37:23
over en uit voor A1GP? Net als GP2 Asia series, etc...
Er zijn toch ook veel te veel van deze zogenaamde opstapklasse's,wie kan er jong talent nu nog volgen en meten ze rijden toch nooit tegen elkaar. Beter dat er maar 1 overblijft en dat het echte talent  dan kan doorstromen naar de f1.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

A1GP is toch eerder een klasse voor ex-"jong talent" dan voor echt jong talent? :)

janke

Ook voor verloren talent. Zie Verstappen en Doornbos. ::)
Some things are too important to be left in the past.