Olympische Spelen

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2008 - 19:57:19

« vorige - volgende »

The REAL BUTTON Freak

En als België tegen China en Nieuw-Zeeland speelt zoals tegen Brazilië gaan we zeker door.

Jasper

Nu mogen we het wel zonder Kompany en Fellaini proberen.

Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 07 augustus 2008 - 20:28:23
Citaat van: Martin op 07 augustus 2008 - 20:23:11
Ik heb gelezen dat het voetbal altijd eerder begint dan de opening van de spelen.
Anders komen de poules niet uit. Vandaar.

Klopt, dat is traditioneel.

@Gerben: Het zijn geen voorrondes, het is een tornooi waarin iedere ploeg drie wedstrijden speelt en de twee beste landen van de poule gaan door. Vergelijkbaar met een EK of WK.
Mja, alles voor de opening vind ik persoonlijk toch zo maar onteerd hoor :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

De openingsceremonie was overigens mooi, compleet, af. Heb af en toe een stuk meegepikt, die chineeskes hebben hun huiswerk goed gemaakt. Ik geloof niet dat Londen dit zal evenaren; Wat ik ook niet verwacht eigenlijk. De chinezen zagen dit als een poort naar de echte wereld, 10 maanden trainen voor sommige acts, dat zie ik niet gebeuren in Europa. Tienduizenden chineeskes, knap, maar in feite, overdreven, toch?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Maar begin daar niet over mensenrechten. Voor je het weet zit je 10 jaar in een cel.
Bush gaat dat zeker aankaarten, en terecht.
Die staat heeft geen recht van bestaan meer in 2008.

Ferrari 2010

Tsja, ik begrijp China wel, het loopt allemaal niet zo slecht zoals het er nu is. Alles loopt op wieltjes. Begrijp me niet verkeerd, ik keur de situatie daar niet goed, maar niemand kan ontkennen dat de Chinese overheid de touwtjes goed in handen heeft ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Citaat van: Ferrari 2008 op 08 augustus 2008 - 19:44:05
Tsja, ik begrijp China wel, het loopt allemaal niet zo slecht zoals het er nu is. Alles loopt op wieltjes. Begrijp me niet verkeerd, ik keur de situatie daar niet goed, maar niemand kan ontkennen dat de Chinese overheid de touwtjes goed in handen heeft ...

Natuurlijk hebben ze de touwtjes goed in handen, zeggen de leiders A en jij zegt B, dan heb je een probleem.
Waar zijn de meeste doodstraffen? In China. Waar zijn de meeste gedwongen abotussen? In China.
Ik ga wel kijken maar met gemengde gevoelens.

The REAL BUTTON Freak

Citaat van: Martin op 08 augustus 2008 - 20:36:25
Citaat van: Ferrari 2008 op 08 augustus 2008 - 19:44:05
Tsja, ik begrijp China wel, het loopt allemaal niet zo slecht zoals het er nu is. Alles loopt op wieltjes. Begrijp me niet verkeerd, ik keur de situatie daar niet goed, maar niemand kan ontkennen dat de Chinese overheid de touwtjes goed in handen heeft ...

Natuurlijk hebben ze de touwtjes goed in handen, zeggen de leiders A en jij zegt B, dan heb je een probleem.
Waar zijn de meeste doodstraffen? In China. Waar zijn de meeste gedwongen abotussen? In China.
Ik ga wel kijken maar met gemengde gevoelens.

Die doodstraf is er in sommige Amerikaanse staten ook, In sommige staten mag je ook niet alles dragen van kleding en zo zijn er nog honderden voorbeelden. Bush moet zen smoel houden en een s kijken naar zen eigen apenland.

Jasper

De Olympische Spelen hebben niet met politiek te maken. Chapeau aan Jacques Rogge om er geen woord over te zeggen in zijn toespraak, en een dikke "boe!" aan alle mensen die de Spelen aangrijpen als aanleiding om de moraalridder uit te hangen.

Supermariobros

#24
Schitterende openingsceremonie: het heeft wat gekost ook, 100 miljoen euro's.  :o

Enkele foto's: http://www.pixagogo.com/6838434561

Martin

Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 08 augustus 2008 - 23:00:40
Citaat van: Martin op 08 augustus 2008 - 20:36:25
Citaat van: Ferrari 2008 op 08 augustus 2008 - 19:44:05
Tsja, ik begrijp China wel, het loopt allemaal niet zo slecht zoals het er nu is. Alles loopt op wieltjes. Begrijp me niet verkeerd, ik keur de situatie daar niet goed, maar niemand kan ontkennen dat de Chinese overheid de touwtjes goed in handen heeft ...

Natuurlijk hebben ze de touwtjes goed in handen, zeggen de leiders A en jij zegt B, dan heb je een probleem.
Waar zijn de meeste doodstraffen? In China. Waar zijn de meeste gedwongen abotussen? In China.
Ik ga wel kijken maar met gemengde gevoelens.

Die doodstraf is er in sommige Amerikaanse staten ook, In sommige staten mag je ook niet alles dragen van kleding en zo zijn er nog honderden voorbeelden. Bush moet zen smoel houden en een s kijken naar zen eigen apenland.

Ik ben zeker geen moraalridder maar in Amerika ga je niet de gevangenis in om een politieke uitspraak.
En de doodstraf is daar alleen voor moordenaars. Niet voor disidenten tegen de staat.
Kijk, daar zit het verschil.

Het één kind per gezin beleid vindt ik wel goed, er zijn al genoeg Chinezen, maar heb je een ongelukje is er een verplichte abortus.
En vergeet Tibet niet.
Vandaar dat ik met gemengde gevoelens ga kijken.

En de USA is geen apenland. Ik ben er al zo vaak op vakantie geweest, het is een prachtland.
Politiek gezien misschien niet maar daar bemoei ik me niet mee als ik daar ben.

Supermariobros

Kompany en Fellaini zijn één speeldag geschorst na de rode kaart die ze kregen tegen Brazilië. Fellalini is al terug naar huis, Kompany zal er morgen niet bij zijn tegen China.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 09 augustus 2008 - 00:25:50
Een dikke "boe!" aan alle mensen die de Spelen aangrijpen als aanleiding om de moraalridder uit te hangen.
Akkoord, maar China krijgt op deze manier aanzien en aandacht. Ze krijgen het gevoel dat de andere landen het toch niet zo extreem erg vinden wat er in China gebeurt. In de spelen zijn er vooral grote delegaties bij Westerse landen, en China ziet dit als een teken van respect van ons aan hen. Je zou het moeten zien als het olympische spel, maar zo ziet China het zelf niet helemaal. Het gaat bij hen om veel meer dan de Spelen en de gedachte daarachter alleen.

Wij mogen hen niet veroordelen tijdens de spelen, maar zij mogen het wel zien als teken dat wij wat daar gebeurt niet zo extreem erg vinden? Ik vind het toch niet 100% ok.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Grote fout van De Telegraaf

Bush streng beveiligd bij softbalsters

George W. Bush heeft vandaag een bezoek gebracht aan het softbalteam van de Verenigde Staten. De Amerikaanse president kwam iets na de middag (lokale tijd) onder strenge beveiliging aan bij het Fengtai Softbalstadion.



Bush nam op het veld uitgebreid de tijd voor de Amerikaanse softbalsters. De wereldleider poseerde met ze op de foto en knuffelde zelfs speelster Natasha Watley.

Ook begaf Bush zich vol moed op het trainingsveld om 'een balletje te gooien'. De softbalsters beloofden hem als dank voor zijn komst een gouden medaille.

Volgens mij zijn dit beachvolleybalsters en geen softbalsters.

TheIceman

En de eerste bronzen medaille is binnen voor Nederland!