Olympische Spelen

Gestart door Supermariobros, 29 juli 2008 - 19:57:19

« vorige - volgende »

Supermariobros

Over tien dagen begint in China met de Olympische Spelen, het grootste sportevenement ter wereld.

Hoe zit het met de Belgen en de Nederlanders, wie maakte het meeste kans op een medaille. Volgens mij maakt Kim Gevaert het meeste kans op een medaille, goud is zeker mogelijk. Ook hoogspringster Tia Hellebaut maakt zeker kans, maar wellicht gaat Vlasic met de gouden medaille naar huis. Verder maken de zeilers Sebastian Godefroidt en Carolijn Brouwer kans als ze het nodige geluk aan hun zijde hebben. Dan zijn er nog kanshebbers, die als ze op hun best zijnkans maken.

meatball

Vergeet onze MTBer 's niet zij maken ook wel kans hoop ik.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Martin

Van de Hoogeband bij het zwemmen, 4 of 5 keer goud. Voor zeker.

razzle_dazzle

De OS boeit me weinig. We waren goed in zwemmen, judo en tennis. Nu hebben we enkel nog Gevaert en Hellebaut, maar of er een medaille voor een van hen inzit durf ik sterk te betwijfelen. Misschien de olympische voetbalploeg  ;D?

Martin

Zullen we hier een OS Journaal plaatsen?
Ik ben 24 dagen vrij en heb  een DVD recorder die 56 uur kan opnemen.
Dan gaan we alles plaatsen, met jullie goedkeuring, in de takken van sport.
Dus OS zwemmen, OS atheltiek, OS wielrennen, OS voetbal enz. enz.

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 30 juli 2008 - 00:09:30
Zullen we hier een OS Journaal plaatsen?
Ik ben 24 dagen vrij en heb  een DVD recorder die 56 uur kan opnemen.
Dan gaan we alles plaatsen, met jullie goedkeuring, in de takken van sport.
Dus OS zwemmen, OS atheltiek, OS wielrennen, OS voetbal enz. enz.

Hehe, jij mist de journalistiek zeker :) Ik denk dat voor zoiets niet alleen goedkeuring van de pits voor nodig is, maar ook veel geld. Al die beelden kosten veel geld, ik denk niet dat Geert of Ramses dat gaan dokken voor iets waar de autosport niet eens in aan bod komt ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Als België op deze Spelen 5 medailles haalt, mogen we blij zijn.

meatball

Citaat van: Jasper op 05 augustus 2008 - 00:31:57
Als België op deze Spelen 5 medailles haalt, mogen we blij zijn.
5 ?? Ik gok op 2 stuks max.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Martin

#8
Nederland, minimaal 20.

4 goud, 7 zilver en 9 brons.

The REAL BUTTON Freak

België 1 - 0 verloren van Brazilië, Toch heb ik goede Belgen gezien en een scheidsrechter die beter achter de vuil kar kan gaan lopen, kan er mij iemand de 2de gele kaart van Fellini verklaren.

Supermariobros

Niemand kan de  rode kaart van Fellaini verklaren, zelfs de scheidsrechter niet.  Jammer van het foutje van Fellalini, waardoor het doelpunt tot stand kwam.

In dezelfde groep speelden China en Nieuw-Zeeland 1-1 gelijk.

meatball

#11
Citaat van: Supermariobros op 07 augustus 2008 - 16:08:11
Niemand kan de  rode kaart van Fellaini verklaren, zelfs de scheidsrechter niet.  Jammer van het foutje van Fellalini, waardoor het doelpunt tot stand kwam.

In dezelfde groep speelden China en Nieuw-Zeeland 1-1 gelijk.
Hu ? Zijn de spelen al bezig dan ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Blijkbaar voorrondes wel, ik vat het zelf ook niet echt. China had toch hun magische datum? Een voorronde telt niet mee ofzo? :-\ Of zijn de teams eigenlijk nog niet geselecteerd?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Ik heb gelezen dat het voetbal altijd eerder begint dan de opening van de spelen.
Anders komen de poules niet uit. Vandaar.

Supermariobros

Citaat van: Martin op 07 augustus 2008 - 20:23:11
Ik heb gelezen dat het voetbal altijd eerder begint dan de opening van de spelen.
Anders komen de poules niet uit. Vandaar.

Klopt, dat is traditioneel.

@Gerben: Het zijn geen voorrondes, het is een tornooi waarin iedere ploeg drie wedstrijden speelt en de twee beste landen van de poule gaan door. Vergelijkbaar met een EK of WK.