Persbericht Ho-Pin Tung

Gestart door Martin, 22 juni 2008 - 23:32:55

« vorige - volgende »

Martin

HO-PIN TUNG IN ZWAAR GP2 WEEKEND MET LEGE HANDEN

De zegereeks voorzetten, dat is wat iedere sporter wil. Voor de jonge Chinees Ho-Pin Tung zat het in het eerste optreden na zijn mooie podiumfinish (tweede plaats) in Monaco niet mee. In de eerste GP2-race van dit weekend in Magny Cours in Frankrijk moest hij al snel opgeven, omdat een touché in de eerste ronde bij een inhaalpoging leidde tot een verbogen stuurstang, die verder rijden onmogelijk maakte. In race 2, op zondag vlak voor de Grand Prix Formule 1, zorgden de bandenkeuze en de afstelling van de auto ervoor dat Ho-Pin onvoldoende grip had op de natte, maar langzaam opdrogende baan. Een 'DNF' en een 14e plek zijn niet de resultaten, waarvoor Ho-Pin gaat. 'Weer een gemiste kans', zegt hij bitter na afloop van zijn optreden in Frankrijk.

Terugblikkend vertelt Ho-Pin Tung: 'In de kwalificatie ging het eigenlijk heel goed. Er was een spin, een foutje van mij en er waren veel vlaggen op de verkeerde momenten. P 17 was het resultaat, terwijl ik zeker weet dat en startpositie in de top 10 mogelijk was geweest.' Over de eerste GP2-race, op zaterdag zegt hij: 'Ik had een heel goede start, was in de eerste ronde al in zwaar gevecht, ik verloor wat posities en was bezig die keurig weer terug te pakken, toen  er een touché was. Een typisch raceongeluk. Mijn stuurstang was verbogen, maar ik vocht door. Maar bij de pitstop besloot het team dat het beter was dat ik stopte.' In de tweede race van dit weekend startte Ho-Pin Tung van een 25ste plaats en hij eindigde op een 14e. 'Op zich waren slicks op de langzaam opdrogende baan de beste keuze, maar mijn banden werkten niet goed. De lage temperatuur kan daarvan een oorzaak zijn. Ik kon door gebrek aan grip geen vuist maken. Het is weer een gemiste kans, ook voor het Trident-team.' Ho-Pin Tung kijkt uit naar zijn optreden op Silverstone: ' Daar ga ik altijd goed, het circuit is snel en veeleisend, dat ligt me wel.'

Magny Cours, Frankrijk, 22 juni 2008.