Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Figge

#1
Citaat van: gloudiesaurus op 26 februari 2017 - 13:38:46
http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_presenteert_rb13/

Check die neus! Bijzonder...
S-duct of toch wat anders?

Wat is de S duct?
Mijn gok is een nieuw type blown diffusor? Nieuwe vloeren, meer rubber perfect moment voor extra luchtversnelling daar.
Volgens mij het toenmalige concept onmogelijk gemaakt, door de reglementen qua uitlaatmonding aan te passen. Maar staat niet in de reglementen dat een
Versnelling van de luchtstroom in de diffusor niet zou mogen.
#2
Citaat van: Jehoentelaar op 21 november 2016 - 15:55:44
Alonso heeft in een videoboodschap aan Mark Webber (ter gelegenheid van zijn laatste race) duidelijk gehint op een toekomstige carrière in het WEC: "[You have had] a fantastic career and now all of your success with Porsche. You didn't wait for me there, because it would be nice, but I think you will be around, so I will ask you many things when I join your adventure."

Of dat gaat over 2018 of later is verder natuurlijk afwachten. Ikzelf sluit echter niet uit dat het, gezien eerdere uitspraken, na 2017 klaar is voor Alonso in de Formule 1.

Bron citaat: http://www.gpupdate.net/en/f1-news/347152/alonso-hints-at-wec-stint-after-formula-1/

Ik zie dit wel gebeuren. En Alonso moet zich ook afvragen, of de echte topteams nog wel met hem willen samenwerken. Ik denk het niet om eerlijk te zijn. En ik denk dat hij dat zelf inmiddels ook weet.
#3
Formule 1 forum / Re: McLaren Honda
16 november 2016 - 14:06:19
Citaat van: FolkertE op 16 november 2016 - 12:56:53
Citaat van: Figge op 16 november 2016 - 12:29:17
Uiteindelijk moeten conflicten opgelost worden. De oplossing is dat Ron Dennis vertrekt. Zonde, hij heeft de randvoorwaarden voor succes met de komst van Honda wel ingevuld. (Met een Mercedes klantenblok word je nooit wereldkampioen zolang er ook een fabrieksteam is).
Het kost tijd om succesvol te zijn, 2 jaar is daarvoor wat aan de korte kant. Maar belangrijker voor het team is nu wel, hoe nu verder.
Met de regelwijzigingen voor volgend jaar was dat misschien wel mogelijk geweest, maar het is nog steeds gissen welk team het het beste gaat doen. Vellen weten al dat Max volgend jaar kampioen word.

Maar Mclaren kon ook niet weten dat de regels zo zouden veranderen.

Ik bedoel eigenlijk meer hoe en met wie het team zich de komende jaren strategisch als bedrijf/team gaat ontwikkelen.
In F1 is de juiste man op de juiste plaats echt belangrijk. En een teambaas dient in F1 een haai te zijn. 
#4
Formule 1 forum / Re: McLaren Honda
16 november 2016 - 12:29:17
Uiteindelijk moeten conflicten opgelost worden. De oplossing is dat Ron Dennis vertrekt. Zonde, hij heeft de randvoorwaarden voor succes met de komst van Honda wel ingevuld. (Met een Mercedes klantenblok word je nooit wereldkampioen zolang er ook een fabrieksteam is).
Het kost tijd om succesvol te zijn, 2 jaar is daarvoor wat aan de korte kant. Maar belangrijker voor het team is nu wel, hoe nu verder.
#5
Formule 1 forum / Re: Met nog 2 races te gaan....
16 november 2016 - 12:05:07
Citaat van: FolkertE op 16 november 2016 - 10:02:10
Citaat van: Mickey op 16 november 2016 - 09:47:16
Rosberg moet gewoon winnen, of in elk geval op eigen kracht zijn teamgenoot verslaan. Als hij de laatste races vier keer op rij door Loewie verslagen wordt, dan zou ik dat persoonlijk wel een smetje op de titel vinden.
Dat vind ik persoonlijk ook, hij doet het goed dit jaar, maar echt heel veel heeft hij niet geschitterd dit jaar. Het verschil is toch voornamelijk de betrouwbaarheid geweest en dat vind ik persoonlijk een beetje jammer. Heeft een hele hoop spanning uit de titel strijd gehaald.

Hamilton moet winnen, Rosberg moet helemaal niks. Ik denk dat dat Rosberg een rotzorg zal zijn. Zijn naam komt in t lijstje met wereldkampioenen. Net als die van zijn vader. Niemand zal herinneren of de titel van mensen glans heeft of niet omdat hij in de laatste race heeft gewonnen van zijn mede titelkandidaat. Zijn vaders titel weet iedereen. 1 overwinning in een jaar vol tragedie. Heeft die titel glans, vast niet zo veel. Of kijk naar de titel van Hill in 1996. De vraag is dan ook wat de criteria voor een titel met glans zijn. Volgens mij word dat erg diffuus en is dat voor iedereen anders. Misschien heeft de titel voor Rosberg zelf juist heel veel glans. Want hij heeft Hamilton op punten verslagen over het langste seizoen ooit. Rosberg zelf heeft daarvoor langdurig boven zijn eigen niveau gepresteerd om op hetzelfde niveau (in de zin van punten scoren) als Hamilton te kunnen acteren. Heeft hij daarbij dit jaar het geluk wat aan zijn zijde gehad? Velen vinden van wel. Maar de vraag is of dat er toe doet. De omstandigheden zijn dit jaar dan naar hem toegekomen. Omdat hij op pech momenten van Hamilton toeslaat heeft hij ervoor gezorgd dat hij nu de mogelijkheid heeft om kampioen te worden.
#6
Formule 1 forum / Re: Met nog 2 races te gaan....
15 november 2016 - 14:46:09
Citaat van: Wings op 15 november 2016 - 13:18:45
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 15 november 2016 - 12:14:26
Er zal wel weer iets geks gebeuren, waardoor Rosberg er net naast grijpt. Maar ik gun t Rosberg dit jaar wel. Op zijn dingetje in Oostenrijk na heeft ie wel een goed seizoen gehad.

Rosberg die na de start tegen Lewis aan rijdt en daardoor zichzelf elimineert of zo. ;) Ik vraag me wel af, zou die Nico niet dagelijks bezig zijn met die afweging? Als hij Lewis raakt is hij kampioen.

Volgens mij zit dat niet echt in hem. De hufter modus van Nico bestaat niet (zn zwakke plek). Op zn effectiefst uit zich dat zoals in Spa 2014 of de Red Bull Ring dit jaar. Hij kan dit jaar volkomen legitiem het directe duel aan zich voorbij laten gaan. Aan zn strategie en reacties uit de afgelopen 3 GP's te zien accepteert ie ook gewoon dat Lewis wint. "Lewis was sneller dit weekend, dat moet je soms accepteren". En dat zal ie zeker doen als zn titel daarmee niet in gevaar komt.
#7
Formule 1 forum / Re: Met nog 2 races te gaan....
15 november 2016 - 13:04:11
Hamilton zit op dit moment in een flow, waarbij hij weet dat als hij in vorm is (en dat is ie), icm zijn superieure Mercedes, dat hij op zn minst front row kwalificeert, met een grote kans op pole. Als hij zich focust op alles wat hij tot de start goed moet doen en de start verloopt normaal, dan weet hij dat hij puur op zijn eigen kwaliteiten de race meer waarschijnlijk dan onwaarschijnlijk gaat winnen. Meer kan hij niet doen.
Hij weet ook heel goed dat Rosberg, zeker op een baan als Abu Dhabi, ook niet zoveel van de rest te duchten heeft. RBR en Ferrari zullen hier allebei zichtbaar te kort komen. De kans dat het er regent is minimaal. Hamilton weet dus zelf ook dat, puur rationeel beschouwd, de titel dit jaar met 75% waarschijnlijkheid naar Rosberg gaat. 
De onwaarschijnlijkheid zit in de mogelijk onbetrouwbaarheid en in een slechte start van Rosberg.
#8
Gewoon Max ivm de entertainmentwaarde.
#9
Formule 1 forum / Re: Haas F1 topic
30 september 2016 - 12:42:24
Citaat van: Matthijs op 30 september 2016 - 10:06:15
Voor de meeste nieuwe teams is het tweede jaar erg lastig, want je moet dan een auto ontwikkelen terwijl je ook racet. Ik wens ze veel succes.

Dat hoeft dit jaar niet? Tenzij je dit jaar al 2e jaar beschouwd natuurlijk
#10
Formule 1 forum / Re: Haas F1 topic
30 september 2016 - 09:56:28
Het zal iets te maken hebben met onervarenheid van Haas als team. Tuurlijk is Grojean een super coureur voor ze. Snel en ervaren. En Steiner weet ook hoe je een team moet runnen. Maar uiteindelijk bouwt en ontwikkel Haas een auto vanuit de USA. Logistiek en qua faciliteiten mogelijk niet het meest gunstige scenario. Daarnaast kopen zij de aandrijflijn bij Ferrari. Zij zijn daarmee een "verzekerd" van een goede aandrijflijn, (en verzamelen mooi data voor Ferrari) maar dat betekend niet dat zij deze ook helemaal goed doorgronden, dus halen ze daar niet het maximale rendement uit. Als vervolgens de overige ontwikkeling (Aero of ophangingen en dergelijk) te langzaam gaat of erger, de auto wordt er onhandelbaar van, dan ga je achteruit op de grid, terwijl je intentie is om de auto sneller te maken. Voor Haas is het dus te hopen dat zij hun ontwikkelproces beter onder de knie krijgen voor komend jaar.
#11
Hoe goed je ook bent, als je niet in de gelegenheid bent om te winnen gaan de scherpe randjes er uiteindelijk vanaf. Dat geldt niet alleen voor Vettel maar zeker ook voor Alonso. Voor mannen als Raikkonen en Button in mindere mate wellicht ook. Dat is ook logisch. Stel van Ferrari en McLaren komend jaar de 2 beste (gelijkwaardige) auto's hebben, reken maar op een titanenstrijd tussen Vettel en Alonso. Dan is de scherpte bij beide maximaal. Waarom? Omdat ze een reële kans hebben om te winnen. En dat is het enige waar ze het voor doen. Winnen en kampioen worden. Met de huidige Mercedessen?
#12
Citaat van: Mickey op 14 juli 2016 - 15:09:29
Als het moet, doe het dan maar zo:



Opklikken voor groot.

Moet zeggen dat ik dit eigenlijk wel heel mooi vind... Een veld vol zou ik best F1 kunnen noemen.
#13
Op de start en de actie ROS en VES na een niet super boeiende race. Mager 6je.
#14
Ik denk dat Renault er wel uit komt met Perez en Ocon. Perez zal zich graag voor een aantal jaar aan een fabrieksteam willen binden en zit qua carriere nu tegen de top van zn kunnen en neemt geld mee. Ocon is voor velen een van de talenten van de opkomende generatie en is bovendien Frans en nog goedkoop. Mercedes gaat echt niet ingewikkeld doen over zijn contract aldaar, nu zij net Rosberg nog eens tot en met 2018 hebben vastgelegd.
#15
Citaat van: SDG op 27 juli 2016 - 19:09:59
Ondanks - of juist omwille van - het feit dat ik met vakantie ben pas vandaag de race kunnen bekijken. Al zat het weekendje Nürburgring voor het WEC er uiteraard ook voor iets tussen.  ;)

En wat ik zag stemde me allesbehalve positief. Zelfs voor Hungaroring-begrippen een doodsaaie race. Zonde van mijn tijd, met andere woorden. Net als voor de race in Bakoe een mager vijfje. :(



Dan was je weekendje WEC volgens mij super gaaf. Als je langs de baan zit is WEC gewoonweg geweldig. En dat voor een paar tientjes voor het hele weekend, incl pit/grid walk en toegang tot de paddock.