Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Maikel0230

#1
Formule 1 forum / Re: Formule 1 Seizoen 2019
09 januari 2019 - 20:18:31
Het is op dit moment heel moeilijk in te schatten waarom men bij Ferrari ineens weer van teambaas wilde wisselen. Vooral de berichtgeving vanuit de media is nogal moeilijk te beoordelen. Het is geen geheim dat Arrivabene op een gegeven moment besloten heeft om de interacties met de media tot een minimum te houden onder het moto: 'dan kunnen ze ons ook nergens de schuld van geven als het misgaat.'.

De meeste artikels die ik heb gelezen na het vertrek van Arrivabene proberen vooral een negatief beeld van de man weer te geven. Ik kan me niet geheel van het gevoel ontdoen dat een hoop journo's eindelijk hun wraak pakken op de man die hen nu al zo lang buiten hield bij Ferrari. Rancune is bij deze mensen trouwens geen vreemd beeld hoor.

Dat terzijde denk ik dat hij wel ergens te ver is gaan drijven. Toen hij overnam van Mattiaci, die ondertussen in de geschiedenisboeken staat als een tussenpaus die de mesthoop van Domenicali moest opruimen, was Ferrari eigenlijk een echt tof hecht team geworden. Onder zijn leiderschap werd de wagen elk jaar beter. 2015 was een aangename verrassing en ook in 2016 toen de resultaten tegenvielen op de baan, zag men op de dynamo constant het gat met Mercedes kleiner en kleiner worden.

Alleen is er ergens iets misgegaan. De hoge druk van wijlen Marchionne werd hem iets teveel denk ik en samen met die persstop is hij binnenskamers iets te dictatoriaal gaan heersen over alle departementen. Het is vooral dat laatste dat ervoor zorgde dat de teamgeest toch niet optimaal is geweest in die laatste twee jaar.

De balans blijft voor mij als Ferrari fan wel nog altijd positief. Het team dat aan de begin van het turbo tijdperk zo ver achter lag op Mercedes staat er nu wel. Ok, de afgelopen twee jaar waren dik gemiste kansen maar we hadden tenminste een auto waarmee iets mogelijk was. Onder zijn leiderschap zijn we dichtbij gekomen, alleen net niet kort genoeg.

Technisch gezien hebben ze alle mensen op de juiste plaats op dit moment, dat is wel duidelijk. Dus die basis is er nog altijd. Het is te hopen dat Binoto ook daadwerkelijk kan aantonen dat hij wel de juiste man is om dit team naar beide wereldtitels te leiden. Het technisch departement blijft immers onder zijn direct leiderschap dus zoveel zal er wel niet veranderen.

Ik denk wel dat Ferrari opnieuw zich wat meer zal openstellen voor de media en als je de toon van de laatste dagen wat volgt op hun sociale media dan denk ik wel dat dit in orde komt.

#2
Formule 1 forum / Re: F1 - Motoren
15 september 2018 - 11:53:51
Citaat van: Wings op 14 september 2018 - 16:02:38
Coronel heeft ook een interessante kijk op het gebeuren. Roep maar, redelijk of is hier de wens de vader van de gedachten?

https://www.gpupdate.net/nl/videos/10838/coronel-over-toekomst-verstappen-veel-mogelijk-met-honda/

Waar ik een beetje bang voor ben is dat Honda na een beter seizoen opnieuw een minder seizoen gaat hebben.

Als je de werking van de Honda de afgelopen jaren bekijkt wisselen ze telkens een heel slecht seizoen met een seizoen waarin er wat beterschap op komst is. We zullen het zien in 2019 of ze hun eigen trend buitenspel kunnen zetten.
#3
Formule 1 forum / Re: Silly season f1 2018
15 september 2018 - 11:45:03
Citaat van: Jozef op 12 september 2018 - 11:13:35
Citaat van: Maikel0230 op 11 september 2018 - 23:50:08Ferrari en Red Bull maken de gok die hij niet aandurfde nu wel en dan wordt je met zo'n uitspraken gewoon uitgelachen in de paddock.

Sorry maar waar haal je het verhaal vandaan dat Toto Wolff uitgelachen wordt in de paddock? ??? Wie lacht hem uit?

De man leidt een organisatie die 8 wereldtitels heeft gehaald in de voorbije 4 jaar, maar hij zal wel niet weten waar hij het over heeft. Ferrari heeft de voorbije 10 jaar veel meer gewonnen en heeft dus alle recht om Toto Wolff 'uit te lachen'. Oh wacht even, 0 titels. Ha ha!

Ik zie niet in wat de 8 wereldtitels van Mercedes te maken hebben met de manier waarop Mercedes omgaat met zijn juniors? Laten we duidelijk zijn ik heb niks tegen Wolff, hij is een waardige tegenstander en spreekt meestal wel zinnige dingen uit. Buiten dan dat occasioneel geleur over wel of niet sneller zijn dan Ferrari naargelang ze winnen of verliezen maar dat is een andere zaak.

Het is al jaren duidelijk dat als je juniors wil opleiden in de F1 je moet investeren in een B of zelfs C team. Red Bull is hier de pionier in gebleken en investeert daarom nog altijd fors in Toro Rosso. Zelfs nu nog, ondanks dat de talentenbron bij hun programma een beetje droog staat. Ferrari startte reeds in 2009 met zijn eigen programma en begint zo ondertussen eindelijk wat coureurs te krijgen die het waard zijn om in de F1 te plaatsen. Vandaar de links met Haas en Sauber waarbij die laatste een serieuze deal heeft met Fiat voor zowel technische steun als ook de opties om juniors uit het Ferrari programma bij hun te plaatsen.

Wat doet Mercedes? Waar heeft de zilveren ster ergens geïnvesteerd om zijn juniors te plaatsen? Wat korting op de motoren alleen is niet meer genoeg. Dat maakt de zaak Force India duidelijk, alsook Williams waar het geld van pay-drivers ondertussen van levensbelang wordt (Stroll vertrekt+Martini = Serieuze slok op de borrel).

Eind 2016 ging Manor Racing failliet. Op dat moment reden zowel Wehrlein als Ocon voor dat team. Mercedes had het maar voor een habbekrats hoeven op te kopen en Haas gewijs van materiaal te voorzien en ze hadden daar een perfect installatie gehad om hun eigen juniors te laten groeien. Maar dat deed Mercedes niet. Ook deze zomer toen het water aan de lippen stond bij Force India hadden ze samen met Stroll kunnen instappen en daar iets op poten zetten maar ook dat deden ze niet.

Nee, dat Ocon geen waarschijnlijk geen zitje zal krijgen in 2019 heeft niks te maken "geen ballen hebben" of "ze hebben gelogen". Dat heeft alles te maken met de onbereidheid van Mercedes om een echt B team aan zich te binden. Daar wringt het schoentje.

Verdiende Bottas nog een tweede kans na zijn eerste seizoen? Zeker, maar als je in je rangen vindt dat Ocon een toekomstig kampioen is dan moet je gewoon even hard zijn en die keuze maken. En dat is wat men bij Mercedes afgelopen winter tekort kwam, durf. Kijk naar Red Bull en Vestappen. Die dachten net hetzelfde over Max en moesten op een gegeven moment zelfs niet meer twijfelen en plaatste hem gewoon in die wagen.

Mercedes mag in dit hele dossier echt wel naar zichzelf kijken.
#4
Formule 1 forum / Re: Silly season f1 2018
11 september 2018 - 23:50:08
Citaat van: Jozef op 11 september 2018 - 16:37:54
Pff, broek op de knieën... Red Bull is geen team dat meedoet voor de wereldtitel, en Ferrari doet nu iets dat ze sinds mensenheugenis niet gedaan hebben, dus dat hij dat niet had zien aankomen is ook niet zo gek.

Tja sorry als je hij zo'n uitspraken gaat doen terwijl hijzelf goed genoeg weet waar het schoentje echt wringt dan mankeert er toch iets bij die kerel. Die onzin over drie auto's inzetten. Het is al jaren duidelijk dat het verdwijnen van de kleinere teams ons ergens ging opbreken en nu zien we het. Hij had vorige zomer de lef moeten hebben om Bottas en Ocon te switchen. Ferrari en Red Bull maken de gok die hij niet aandurfde nu wel en dan wordt je met zo'n uitspraken gewoon uitgelachen in de paddock.

Kans is nu groot dat hij Ocon zal moeten loslaten anders trekt Mercedes een heel mal figuur als die bij FI of Williams niet binnen geraakt en zo ineens tegen een sabbatjaar aankijkt. Niet zo best voor de coureur die je gekozen hebt als opvolger van Lewis Hamilton moest die bij een van zijn mood-swings besluiten om de stekker eruit te trekken.
#5
Formule 1 forum / Re: Silly season f1 2018
11 september 2018 - 23:26:51
Italiaans media zeggen nu dat waarschijnlijk Kimi naar Sauber gaat als vervanger van Ericsson en dat Giovinazzi het tweede stoeltje zal krijgen. Waardoor je opnieuw meer het gevoel krijgt dat Sauber eigenlijk gewoon het STR van Ferrari zal worden op de lange termijn.

Andere geruchten in Italië zeggen dat Helmut Marko zijn oog heeft laten vallen op Mick Schumacher voor Toro Rosso en diens management heeft benaderd. Als die de titel pakt in de F3 heeft die in ieder geval genoeg punten voor een F1 licentie.
#6
Formule 1 forum / Re: Silly season f1 2018
11 september 2018 - 14:06:48
Wel grappig hoe Toto Wolff nu met zijn broek op de knieën staat.

"The big teams are not going to take risks with young drivers..."

Red Bull ---> Gasly
Ferrari ---> Leclerc

Come again Toto?

#7
Formule 1 forum / Re: Silly season f1 2018
11 september 2018 - 12:29:49
Citaat van: Robbert65 op 11 september 2018 - 12:25:11
Ik denk niet dat Leclerc naar Ferrari komt om braaf tweede rijder te spelen robbert. Dat Kimi vol op het gas ging op Monza was een nadrukkelijke boodschap aan de beslissers bij Ferrari: kom op met dat contract. Maar hoe dan ook, je gaat niet het grootste talent van de afgelopen vier jaar inzetten als piepeltje remtgraag.

Dus Vettel heeft een echte concurrent komend seizoen. Net als dat ene seizoen bij RBR. Hij gaat Kimi Räikkönen volgend jaar heel hard missen.

Dit vooral en ik kan het alleen maar toeroepen. Tijd dat Vettel kleur bekent. Hij kan zichzelf nu al helpen door de rest van het seizoen proberen zo foutloos te rijden en alsnog een gooi te doen naar zijn vijfde.

Er lijkt trouwens ook iets op komst voor kubica.

https://twitter.com/R_Kubica/status/1039459129360871425
#8
Formule 1 forum / Re: Silly season f1 2018
11 september 2018 - 11:45:41
Citaat van: gloudiesaurus op 11 september 2018 - 11:09:10
Citaat van: JS JTD op 11 september 2018 - 11:07:43
Ja voor Sauber Alfa Romeo is dat zeker goed nieuws, het verbaast me alleen van Kimi dat hij zijn carrière bij een B-team wilt voorzetten. Wellicht voor het geld?

Denk dat Kimi nog gewoon niet wil stoppen. Geld? Dat heeft hij al genoeg denk ik... en bij Sauber zal hij toch ook geen miljoenen salaris hebben?
Ook opvallend is dat hij meteen voor twee jaar tekent bij Sauber...

Er gaan geruchten de ronde dat Marchionne een voorcontract had getekend met Leclerc waar Ferrari nu niet meer onderuit kon. Raikkonen echter rijdt een van zijn betere seizoenen van de afgelopen jaren bij Ferrari en maakte zich daarmee terug interessant voor een zitje in 2019, zowel voor Ferrari als Vettel (:-). Blijkbaar is dat allemaal een beetje ontploft achter de schermen in Italië. Kimi schikte zich ineens niet meer in zijn rol van tweede coureur om duidelijk te maken dat hij een nieuw contract wilde. Compromis dat men dan maar gesloten heeft is om hem bij Sauber te stallen zodat hij zijn carrière kan afsluiten waar het allemaal begon. Hij zou in de toekomst ook misschien wat aandelen van de zweden overnemen.

Iedereen tevreden. Buiten Vettel misschien. ;)

Maar goed, geruchten hé...
#9
Formule 1 forum / Re: Robert kubica crasht
19 juli 2017 - 23:32:13
Zover ik begrepen had waren er drie vraagstukken voor Kubica

1. Kan ik scherpe bochten nemen met die arm?
2. Kan ik nog steeds consistent ronden rijden?
3. Kan ik een volledige race-afstand aan?

Mij lijkt het dat die dingen allemaal zijn afgetikt door Renault. In principe zou die arm ook geen al te grote hindering mogen vormen. F1 auto's hebben immers stuurbekrachtiging. Of een comeback op een succes kan uitdraaien is nog een grote vraag, maar dat hij nog kan sturen met een Formule 1 wagen op de benodigde manier, daar lijkt geen twijfel meer over te bestaan.
#10
Toch ongelofelijk op wat voor een manier de FIA dit nu doordrukt. Het moet en zal 'hun' ontwerp zijn dat de coureurs zal beschermen. Maar liefst negen van de tien teams zijn tegen de Halo maar toch worden ze gedwongen om er op dit moment hun zegen voor te geven.

Jean Todt is de voeling met de sport volledig kwijt. Alles staat nu in het teken van zijn campagne voor wegveiligheid (overigens zeer belangrijk) en het doordrukken van hoofdbescherming tegen elke prijs, ongeacht of de sport dit nu echt wil of niet. Zolang hij maar voor meer veiligheid gezorgd heeft. Verbaas u niet als dit alles in het teken staat van de man zijn verder politieke ambities bij de EU/UN. Wat een walgelijk mannetje is me dat geworden zeg.

Dit is een zeer jammerlijke zaak voor de sport want het gaat al het harde werk van Liberty/FOM niet ten goede komen in het binnenhalen van een nieuwe generatie fans. De Halo staat haaks op alles wat men wil bereiken met de sport op de lange termijn; namelijk de sport terug dichter bij de fans brengen.

De Formule 1 is een open-wheel klasse. Dat brengt een zeker gevaar met zich mee. Auto/motorsport is dat nu eenmaal. Ook bij gesloten voertuigen is er gevaar. Alle hoop nu maar op een opstand tegen de FIA zodat dit van zijn leven niet geratificeerd wordt.
#11
https://twitter.com/Gianludale27/status/885780756479475712

Initieel geen fan van en nu nog niet, maar deze auto is dan ook niet ontworpen met dat scherm in het achterhoofd. Ik kan me inbeelden dat als de teams verplicht zijn van het te integreren het wel beter zou uitzien. Toch ook nog veel vragen over vuiligheid en reflectie.
#12
Formule 1 forum / Re: F1 - Motoren
14 juli 2017 - 10:39:10
Ik had al links en rechts gelezen dat noch Mercedes, noch Ferrari veel zin heeft om Mclaren nu uit de brand te helpen. McLaren zou daarom ook al initiele contacten gelegd hebben met Renault uit voorzorg dat ze altijd wel een deal kunnen sluiten.

Als Ferrari aanhanger lijkt me een McLaren-Ferrari deal ergens wel cool, maar dan herinner ik me de rivaliteit en dan lijkt het ineens weer te vreemd voor woorden dat zo'n samenwerking mogelijk lijkt. Het machtige McLaren dat Ferrari moet gaan bedelen voor een competitieve motor, tien jaar geleden had ik je uitgelachen.
#13
Formule 1 forum / Re: ""Leuke weetjes""
23 maart 2017 - 23:36:01
Citaat van: FolkertE op 23 maart 2017 - 17:12:22
Citaat van: robbert op 23 maart 2017 - 13:27:44
Citaat van: rafael25 op 22 maart 2017 - 18:22:54
2008 Toro Rosso STR3 Julie
2009 Red Bull RB5 Kate e Kate's Dirty Sister
2010 Red Bull RB6 Luscious Liz e Randy Mandy
2011 Red Bull RB7 Kinky Kylie
2012 Red Bull RB8 Abbey
2013 Red Bull RB9 Hungry Heidi
2014 Red Bull RB10 Suzie
2015 Ferrari SF15-T Eva
2016 Ferrari SF16-H Margherita
2017 Ferrari SF70-H Gina

eigenlijk moest hij zijn wagen vernoemd hebben naar BLUE FLAGS  :P
Baby Blue was beter geweest.  ;)

True dat ;)

http://www.youtube.com/watch?v=TkA7xQb6uPk
#14
Citaat van: robbert op 08 maart 2017 - 13:12:47
Citaat van: Matthijs op 08 maart 2017 - 07:05:26
Vergeet niet dat Vettel vorig jaar Melbourne ook 'gewoon' had moeten winnen maar hij had pech met de SC. Het optimisme van vorig jaar was dan ook terecht.
ja inderdaad. Ze waren ook in de testen snel, maar hebben dan geen enkele overwinning behaald en hadden zelfs moeite met redbull om een podiumplaats te halen. Redbull toont ook niet zo snel, maar ik geef ze meer kans om de strijd aan te gaan met mercedes dan ferrari hoor

Dat kan best. In 2016 had Ferrari echt wel een degelijk auto aan het begin van het seizoen die dicht aanleunde bij Mercedes, maar het potentieel en de ontwikkeling ervan draaide al snel in de soep. Daar kwam nog eens bij dat drie potentiële overwinning weggegooid werden door tactisch geklungel op de pitsmuur.

Dit seizoen is het nog maar raden naar de kansen van Ferrari. Alles oogt althans veel mooier als vorig jaar. Al hadden ze vandaag wel hun slechtste dag van deze alle tests tot nu toe.

Je kan het nooit echt weten met dit team, de slapende reus van de F1. Ik geef op dit moment beide teams eigenlijk wel 50/50 kans om Mercedes het moeilijk te maken.

We shall see come Melbourne.
#15
Ferrari maakt toch echt indruk dit jaar. Zou het dan eindelijk eens lukken voor de Scuderia? De soepelheid waarmee alles loopt op dit moment binnen dat team is echt een vreemd gevoel na jaren van kommer en kwel. Zelfs analisten die hen normaal meteen bij het grof huisvuil zetten zijn onder de indruk van de stints op de zowel de soft als de medium. Ook de auto lijkt nauwelijks moeite te hebben met het circuit. Vettel kan bijna overal lekker laat in de ankers en meteen weer op de power. Ook dat is al even gelden voor Ferrari.

We zullen het allemaal pas zien in Melbourne, maar voor een keer voel je dat het optimisme echt is. Vorig jaar werd alles zo kunstmatig opgevoerd door Ferrari en ter extensie Mercedes dat zich niet eenzaam aan de top wilde voelen.

Misschien is het eindelijk weer eens ons jaar. ;)