Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Topics - Franky R.

#1
Formule 1 forum / GP van China, Shanghai Jiading
11 april 2018 - 19:10:38

http://www.gppits.net/magazine/preview_grand_prix_van_china1/

De eerste back-to-back race van het jaar.


Wat doet Red Bull en gaat Hamilton vanaf deze race terug vechten? Houdt Ferrari haar momentum vast? We gaan het zien vanaf vrijdag de dertiende (!) van april...






Vrijdag 13 april 2018
04:00 - 05:30 | Eerste vrije training
08:00 - 09:30 | Tweede vrije training

Zaterdag 14 april 2018
05:00 - 06:00 | Derde vrije training
08:00 - 09:00 | Kwalificatie

Zondag 15 april 2018
08:10 | Race

#2
Formule 1 forum / GP MONACO 2017
24 mei 2017 - 19:37:24






Grand Prix van Monaco - Monte Carlo
De  volgende race is dus de Grand Prix van Monaco. Voor veel coureurs een thuisrace, omdat ze daar een duur appartement hebben.

Helikoptervlucht door woonkamer

Het is tijd voor dé klassieker op de Formule 1 kalender. Monaco is wellicht het meest bekende circuit van het seizoen. Het lange lint aan vangrails door de haven van het prinsdom maken inhalen vrijwel onmogelijk, en daarmee wordt de Grand Prix ook dikwijls 'de duurste optocht van het jaar' genoemd.
Nelson Piquet wist een rondje rond het circuit van Monaco het meest treffend te omschrijven. Alsof je met een helikopter door je woonkamer vliegt.


Kan Red Bull dichterbij komen?
Traditiegetrouw zijn de wagens van Red Bull Racing sterk op bochtige circuits. Monaco kwalificeert daar prima voor, en dus zou de Grand Prix wel eens een buitenkansje kunnen zijn voor Max Verstappen en Daniel Ricciardo om dichterbij Ferrari en Mercedes te komen.


Vorig jaar
De Grand Prix van Monaco in 2016 werd gekenmerkt door regen. De Safety Car fase die daarop volgt zorgt ervoor dat Red Bull snel moet schakelen met de pitstopstrategie van Daniel Ricciardo, die op dat moment nog steeds aan de leiding ligt. Helaas voor Red Bull staat de Australiër al in de pitstraat, terwijl het team nog de supersoft banden moet klaarzetten.Hoewel Ricciardo een flinke voorsprong heeft op Lewis Hamilton, is het tijdsverlies groot genoeg om de leiding te verliezen. Ricciardo komt nog dichtbij, maar weet Hamilton door de smalle straten van Monaco niet meer te passeren. Sergio Perez is de verrassende derde man op het podium na een ijzersterke race.







Donderdag 25 mei 2017
10:00 - 11:30 | Eerste vrije training
14:00 - 15:30 | Tweede vrije training

[/size]Zaterdag 27 mei 2017
11:00 - 12:00 | Derde vrije training
14:00 - 15:00 | Kwalificatie

[/size]Zondag 28 mei 2017
14:00 | Race
#3
Pastor "Mallootdonado" Maldonado zal niet rijden in 2016. Dit zal een hoop coureurs een opgelucht gevoel geven. Maar wij van de redactie (ok, ok..het was mijn idee) vroegen ons af welke actie pas echt achterlijk was.


Voor een nadere beschrijving die bij de GP's en jaartallen horen, verwijs ik gaarne naar het artikel.


Alvast bedankt voor het meedoen aan de poll!
#4

In een vergadering met de FOM, vertegenwoordigd door Bernie Ecclestone en de Formule 1 teams, zou zijn overeengekomen om coureurs niet langer toegestaan om tijdens het seizoen wijzigingen aan het ontwerp van hun helm aan te brengen.


De maatregel zou het bevorderen van de herkenbaarheid van de coureurs moeten betreffen. Waar men vroeger gedurende hun loopbaan met dezelfde helmdesign reed, is het de laatste tien jaar gemeengoed geworden om regelmatig wijzigingen aan de kleurstelling van het 'potje' aan te brengen.


Wat vinden jullie van het regel dat coureurs hun helmen niet meer mogen wijzigen?
#5
Formule 1 forum / Round 17: Austin, USA
27 oktober 2014 - 14:18:55


In afwachting van de 'officiële opening' van het topic door collega Maikel...

Alvast dit topic-punt van mij. :)


http://www.gppits.net/nieuws/schrale_q1_in_het_vooruitzicht_voor_austin/
#6
F1-Games / The Crew - preview Ubisoft
18 september 2014 - 11:55:08
Ik was gisteren in Antwerpen om een exclusief preview te verslaan voor de Pits. Zoals ik het in het artikel heb beschreven staat deze game voor de Xbox One, PS4 en PC dichterbij arcade a la Need for Speed of Test Drive Umlimited, dan bijvoorbeeld Grand Prix Legends of F1 2013.


Aangezien ik realisme prefereer, is het niets voor mij. Hoewel het wel leuk is om online tegen anderen te raggen of juist samen te werken. Daar ligt IMHO toch de kracht van deze game.
http://www.gppits.net/magazine/gppits_te_gast_bij_ubisoft/


http://youtu.be/jLJTwhi1B20
#7
Andere Onderwerpen / Bon anniversaire, Maikel0230
26 augustus 2014 - 01:31:07
Onze redactielid is vandaag 20 jaartjes oud geworden. Congrats! :)
#8
http://www.actievandedag.nl/actie-aanbieding/13-08-2014-sportstadion-dagtocht-formule-1-belgie

Ik heb al geboekt voor de zaterdag. Dat is inclusief een staanplaats voor die dag! Wie komt er ook mee? Klik op de link. De actie loopt tot a.s. zondag 17 aug. 2014!
#9
F1-Games / GRID Autosport - Codemasters
14 augustus 2014 - 16:25:25
http://www.gppits.net/magazine/review_grid_autosport/


Mijn review. Branden jullie maar los... :)
#13
Na elke GP zijn er wel coureurs, die wel erg veel tegenslag te verwerken kregen. Welke? Roept u maar.
#14
Roept u maar. Zelf vond ik een saaie race met enkele hoogtepuntjes [ik typ dit nog tijdens de laatste rondes van de race]. Typisch Bahrein; de auto's rijden relatief dicht bij elkaar in de buurt, maar er gebeurt vrij weinig.


Zelf geef ik een vijf.
#15
De discussie in het Pirelli-topic is uitgelopen op enige voorstellen voor wijzigingen in de F1. Collega Enzo had het al over diffs en sidepods.

Dus kwam ik op het idee, om een topic te openen waarin de forummers hun technische eieren kwijt kunnen... ;)

Enzo had het over andere achtervleugel, diffs en sidepods. Dat is een halve auto en nogal wat vrije ruimte voor de ontwerpers. Die zullen die vrijheden niet zomaar opgeven.

Maar de ontwerpen zetten we nu even aan de kant. Poneer je voorstellen, om de F1 aantrekkelijker te maken zonder het gebruik van DRS of boterzachte Pirelli's!

Succes! ;)
#16
Er laait nu een hele discussie op over paydrivers. IMHO zijn er altijd paydrivers geweest; Ayrton Senna, Fernandos Alonso, Nigel Mansell of Pastor Maldonado.

Stuk voor stuk mensen die een kans hebben gekregen, doordat zij werden ondersteund. Monisha Kaltenborn zei het goed:
Citaat"Daarnaast zijn er ook heel veel topcoureurs die al sinds ze hun eerste stappen in de Formule 1 hebben gezet vaste partners hebben die ze overal mee naar toe nemen."

In dat opzicht mag je Lewis Hamilton of een Vettel ook een paydriver noemen?

#17
Sportforum / Hector Camacho overleden.
24 november 2012 - 20:22:24
CitaatHij verloor van de 88 officiele wedstrijden waarbij hij in de ring verscheen slechts 6 wedstrijden. 45 gevechten won hij door een directe KO. Hij werd drie keer wereldkampioen, maar tegen een kogel in zijn hoofd was voormalig wereldkampioen boksen Hector Camacho uit Puerto Rico niet bestand. Hij overleed gisteren nadat hij dinsdag in het hoofd werd geschoten. Een dag later werd hij al hersendood verklaard, gisteren ging de 'stekker'er uit
Weer een bokser / vechtsporter die negatief in het nieuws komt. Toch hoop ik dat Hector eindelijk de rust heeft gevonden die hij zocht...

http://www.ad.nl/ad/nl/1021/Meer-sport/article/detail/3352144/2012/11/22/Portoricaanse-ex-bokser-Hector-Macho-Camacho-overleden.dhtml
#18
Formule 1 forum / Deed Ferrari het juiste?
19 november 2012 - 15:03:09

De race in Austin bleek een groot succes. Zowel in de VS als daarbuiten zijn de kritieken lovend.


Natuurlijk werd het spektakel geholpen door de gladde baan, de onbekendheid van de coureurs en een te voorzichtige Pirelli.
Toch kende ook deze Grand Prix een typische rel zoals ze alleen in de Formule 1 gebeuren. Alonso had zich al achtste gekwalificeerd, maar stond daardoor tevens aan de vuile kant van de baan.


Geen nood dacht men bij Ferrari. Massa staat voor Alonso, dus als we nou eens de zegel van zijn bak verbreken? Dat kost Felipe wel vijf plaatsen op de grid. Maar daardoor schuift Alonso en een positie op en staat hij aan de schone kant.


Zo gezegd, zo gedaan en het eindresultaat was dat Alonso een wereldstart maakte en op het podium finishte. Gelukkig voor Massa is de F2012 nu meer toegesneden op zijn rijstijl, dus eindigde de Braziliaan heel knap op P4 achter zijn kopman.


Blijft toch de vraag...Wat vinden jullie van de handelswijze van Ferrari?