Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Topics - Roel

#1
Sportforum / Wielrennen: wat een boeltje
24 juli 2007 - 18:12:09
De tour, Vinokourov betrapt, geval nummer duizendtriljoenachtennegentig...

Wie kijkt er nog? Wie van jullie wil er nu nog naar een stelletje bedriegers zien? Dat vraag ik me nu echt af...

Wat een kermisachtige oplichterij... en kom nu niet af met 'je mag niet iedereen over dezelfde' kam scheren, want ze blijven gepakt worden,dit is geen sport meer, boycotten die handel en afvoeren deze sport.
Als sportfan, wielerliefhebber ben ik echt bijzonder ontgoocheld, pfffffffff
#2
(Artikel staat te lezen op f1racing.nl)

Vervang "Hakkinen" door "Alonso", zou het dan nog geloofwaaridg zijn? Neen, die uitspraak zal nooit gedaan worden door Alonso. Hij heeft meer met modder gesmeten dan duels aangegaan in zijn titelgevecht(en) met Schumacher...klein heel klein

Daarom zal Alonso nooit de waardigheid of het respect krijgen dat een Hakkinen bijv. kreeg, van o.a. mede-coureurs.
En daarom haalt de F1 dat niveau van "eervolle" (spa 98 ff vergeten) racerij nooit meer dankzij of ondanks de talloze Alonso's die er nog zullen komen en gaan..er is geen respect meer.

Als "Alstronso" (excuseer op voorhand al) wk wordt, dan hoop ik dat de Ferrari-Schumi fans er een groter feest van maken voor het afscheid van MS dan de blauwgelen voor hun wk-titel.



Ik hoop dat Alonso met zijn bek op de grond gaat in Brazilië.

#3
Gebouwd op een Maserati onderstel (dat toch iets te kort komt volgens eerste bevindingen, zelfs met z'n V8 450 PK) maar de Italianen hebben na de Alfa 156, dé Gt, dé Brera wéér een bijzonder stijlvolle wagen klaar voor productie.  :o
Het is de opvolger van de 8C 2900, gebouwd in '38  (ook een pracht van een wagen)
maar deze kleur, deze grill, deze lijn,... knapste Alfa Romeo ooit?

world debut op de Motor show van Parijs






#4
miss moet hij nog wat wennen, maar hij zegt me niets eigenlijk...
Zoals bij veel vrouwen is de achterkant wel mooier dan de voorkant..(foei)  :D
de foto's werken niet, dan maar rechtstreeks de link, als het mag.

http://www.supercars.net/Pics?viewPic=y&source=car&id=3456&p=3456-3.jpg&y=2006&m=Ferrari&o=P4/5%20by%20Pininfarina

http://www.supercars.net/Pics?viewPic=y&source=car&id=3456&p=3456-2.jpg&y=2006&m=Ferrari&o=P4/5%20by%20Pininfarina
#5
Formule 1 forum / newey nr red bull
08 november 2005 - 17:12:56
tja, logische gevolg is het verval van Mclaren want ik zie Kimi niet blijven in deze omstandigheden... RD die het volgens mij ook geen decennia meer volhoudt.

Ze hebben volgens mij een mooie kans gemist dit jaar, en echt verknald. Ik vrees er vanaf nu wel wat voor, maar achja, de wereld draait verder!
#6
de mooiste wagens in de wereld: de coupés, vers van de frankfurt autoshow

Ford Iosis, verrassend knap




Opel Antara, aangename aan het nuttige koppelen


Peugeot 406coupé, Die Hard II was ook net iets minder dan Die HARD I, maar toch nog vet mooi.



Volvo C70, like safe sex


VW EOS, feit: "den duits zal nooit meer nen oorlog winnen" ...


#7
Autoforum / Ontwerp eens een gedrocht
26 augustus 2005 - 23:12:04
De mitsuoka orochi: Watch and get sick...


#8
Formule 1 forum / Schumi in een "Mika-fase" ?
07 juni 2005 - 22:48:16
"Ergens op een site" werd iemand geciteerd die zei dat Schumacher zich nu in de fase bevindt, waarin Mika verkeerde in 2000. Een lastig seizoen, de wil tonen en vooral uiten naar buiten toe. Maar binnenin begint het te vreten... Er kan iets inzitten. Mika had in 2000 nog wat kans op de wereldtitel, maar Mclaren ging toen al lichtjes bergaf, om in 2001 het verval echt in te zetten. Volgens sommigen hier heeft Schumi nog steeds kans op de werledtitel (  ;) ) dus wat dat betreft is de vergelijking er...

Wat ik de laatste jaren aan Schumacher bewonder is zijn motivatie en het vermogen om zich blijven op te laden, na de zoveelste wereldtitel... maar anderzijds is dat misschien wel te relativeren denk ik. Als je weet dat je 80% kans hebt op nog een wereldtitel, wie van ons zou er stoppen? Een beetje hinken op twee gedachten. Je hebt een grote kans om meer te winnen en tegelijk alleen maar te verliezen: en een anonieme exit...

Ik denk dat het minder moeilijk is door te gaan als alles prima gaat (niet dat het vanzelf gaat, winnen in F1 gaat niet vanzelf!) . Als Schumacher na dit eerste lastige jaar, en eventueel ook nog volgend jaar diezelfde motivatie toont, dan pas zou ik een defintief oordeel willen vellen over zijn bewonderenswaardig motivatievermogen.  Maar ja dan is het weer een andere situatie, wordt hij weer een jaartje ouder...

Wat denken jullie, 'bounct' Schumacher nog terug na een of twee lastige jaren? Of wordt deze post afgedaan als een toch maar Schumacher bashin' ? (absoluut niet de bedoeling)
#9
Sportforum / 28e Scudetto voor Juve
21 mei 2005 - 18:02:53
De bianconeri zijn kampioen, maar wellicht niet op de manier dat ze gedroomd hadden. Doordat Milan een 3-1 voorsprong nog weg gaf en gelijk speelde behaalde juventus de 28e titel zonder te spelen...

Gezien de onderlinge confrontatie met Milan over het hele seizoen (4/6) is Juventus de verdiende kampioen. Ook omdat het tegen de mindere goden minder punten liet liggen.
Sterkhouders waren volgens mij Cannavaro, Camoranesi, Emerson en miss ook wel Zlatan.
Nedved, Trezeguet en Del Piero zorgden met klasseflitsen (maar te weinig) vaak voor heel beslissende doelpunten. Het best georganiseerde team heeft het dus voor elkaar gekregen: grazie ragazzi :-)


#10
Andere Onderwerpen / Die eerste job...
28 april 2005 - 20:29:25
Ik heb vandaag het leuke nieuws gekregen dat ik op 1 augustus kan beginnen als commercieel bediende bij Fortis. Het wordt mijn eerste job...

Ik vroeg mij hoe dat meevalt zo'n eerste job, wat je zoal op je nek krijgt en of het echt het begin van het einde is? :-)

hoe zat dat bij jullie?

#11
Andere Autosport / DTM 2005
17 april 2005 - 15:25:55
Net de eerste GP achter de rug, heb enkel het laatste halfuurtje kunnen zien, maar was al snel onder de indruk!

Ik volgde de race op de duitse zender, en ik moet zeggen dat het een gans ander sfeertje was, veel losser, sportiever, veel meer zoals Racen hoort volgens mij!!

Mercedes heeft de race wel gedomineerd 3 podiumplaatsen, maar voor wat mijn Duits goed is moeten zij nu de volgende race 15 kilo extra wegen... Opmerkelijk debuut ook van Der Mika die zijn eerste puntje pakte, en als hij geen extra pitstop had moeten maken omwille van te snel door de pitstraat, had een 4, misschien zelfs derde plaats erin gezeten!
Het is trouwens fantastisch om Mika weer aan het werk te zien, hij lijkt me ook veel geamuseerder in zijn nieuwe omgeving, vlotter met de pers en nog meer gerespecteerd en bewonderd dan vroeger zo leek me.

Ik vond het absoluut leuker dan wat de F1 dit seizoen al geboden heeft, DTM macht spass!!  :D
#12
Autoforum / SLR gezien
19 maart 2005 - 20:35:06
Daarstraks in een garage in Mol een SLR gezien. toch nog net iets anders als je hem 'te koop' ziet in een showroom dan 'ten toon' op één of ander salon.

In België zijn er dus wel degelijk mensen die een half miljoen euro over hebben voor een auto, fantastisch toch  ;D :o

De zijkant met de lekker overdreven veel en grote luchthappers achter de voorste wielkasten was eeeeeecht wel indrukwekkend!
#13
Formule 1 forum / Regels veranderen of niet?
05 maart 2005 - 23:22:25
Er wordt hier serieus wat geklaagd en gemord over de zoveelste regelverandering, zeker nu die eerste kwalificatie op een mop uitdraaide.

Maar waarom worden de regels veranderd?

1 Voor de veiligheid van de piloten --> goede zaak? Absoluut, de wagens gaan nu weeral bijna zo snel als vorig seizoen, wat als er niet was ingegrepen? dat is net zo typisch aan de F1 in vergelijking met andere autosporten, hier worden de miljoenen-miljarden uitgegeven aan Research and Developement. Elk jaar opnieuw om elk jaar opnieuw een pak sneller te zijn dan de andere.

2 Om de spanning er in te houden --> goede zaak? Absoluut. ik hoor hier een meerderheid morren over het benadelen van ferrari nu ze in een overduidelijke winning mood waren. Als ik mij goed herinner werd vanaf het jaar 98 ook een serieus pak nieuwe regels van kracht. dit keer werd Williams en zijn oppermachtige wagens benadeeld, maar het pakte goed uit want er was 'strijd' tussen de Mclarens en Schumacher. en de vergelijking met veldrijden en voetbal is absurd, want daar bepalen ALLEEN menselijke factoren succes of mislukking. F1 wordt toch grotendeels materiaal technisch bepaald en dus door BUDGETTEN! en wie is daar de fout van? Wij! want mensen willen geld verdienen, aandeelhouders eisen zo veel meer geld, waar zit het geld van de gewone man? bij de bank (in aandelen via de banken) aandeelhouders zetten bedrijven onder druk om te presteren, op te brengen. hoe brengen ze op: meerwaarde creëren, sterk merk opbouwen, hoe doe je dat? reclame maken, kwaliteit, investeren in R&D, en we zijn bij het probleem van de constructeurs van de huidige F1.

3 Is dit de goede manier? Absoluut NIET. Het grote probleem van de F1 zit in de budgetverschillen en de ruimte in de regels. de oplossing zit hem volgens mij in een veel groter 'gezamelijke dingen' per wagen. allemaal zelfde chassis en banden en dan zou er veel minder over belachelijke nevenregeltjes moeten bedacht worden. Ook de trend om zo frequent te sleutelen aan kwalificaties is helemaal fout! F1 is vernieuwing maar ook grotendeels legendarisch en traditie, dus waarom niet de eerlijkste en spannende kwali's behouden.

Althans mijn bescheiden gedacht!
#14
Sportforum / Kim clijsters' comeback
16 februari 2005 - 22:23:46
Tot nu toe gaat het aardig, net Petrova uitgeschakeld.

ik had nooit gedacht dat ze nog zou terugkomen. ze moet het niet meer voor de centen doen én is al nummer 1 geweest. Deze comeback verdient alvast mijn bewondering en respect
#15
Autoforum / nieuwe 407 coupé (?)
14 februari 2005 - 21:55:47
Photoshop of niet, als dit de opvolger van de 407 coupé wordt ben ik toch (weeral) lichtelijk ontgoocheld. Hij heeft iets, maar net niet genoeg...







Ik vind 'em wel een beetje gephotoshopt lijken, hoe langer ik er naar kijk.
#16
Formule 1 forum / Irvine... *zucht*
11 februari 2005 - 18:40:56
hij blijft z'n ongezouten mening maar spuwen over coureurs die rondrijden.
Wat mij eraan stoort is dat hij de boel altijd op stang probeert te jagen, lijkt net een journalist van "Het Laatste Nieuws". Wat heeft die omhooggevallen rosse Ier ingodsnaam in zijn carrière bewezen dat iedereen hem toch zo geweldig vindt omdat hij een belachelijk grote mond heeft.

Mijn respect en achting blijven dalen voor die anders wel leuke vent, maar het wordt kinderachtig. Volgens mij is hij heel eenzaam en aandachtsgeil.
#17
Autoforum / De Alfa 157
01 februari 2005 - 16:43:42
Ze kennen er daar toch wat van hoor bij Alfa...



Pfff ik weet nu al welke mijn merk van auto wordt als ik later veel centjes verdien!
Ik moet alleen nog kiezen tussen de 147,157 en de GT  :lol:

Dank u Alfa om tussen de grijze massa toch nog pareltjes te ontwerpen...!
#18
Andere Autosport / Hakkinen rijdt DTM in 2005
27 oktober 2004 - 22:22:26
Het zij zo.

Van mij had het niet gehoeven.
Ik had Mika liever gehad als de legende die Schumacher twee (anderhalve) maal wist te verslaan.

Hij zou een jaarsalaris van 2 miljoen euro gaan verdien en dat maakt hem meteen de best verdienende DTM-piloot.

The Flying Fin is back.

lekker om dat te zeggen hoor...
#19
Autoforum / Mysterieuze 'nieuwtjes'
29 september 2004 - 17:47:05
Ik ga deze topic houden over leuke concepts of nieuwe modellen die niet echt voor het grote publiek zijn door gekomen...

vandaag in de rubriek: Italiaans, bloedmooi, donker en mysterieus  :lol:
Alfa Romeo Vola, ze zijn ginder goed bezig (al is deze al van 2001) Behalve de Kamal heb ik van Alfa Romeo geen lelijke wagens meer gezien...





Alfa Romeo Bella 1999 - Bertone



lekker overdreven:
Scighera working concept by Giugiaro/ItalDesign 1997


P.s. en off topic: heeft iemand dat ook gelezen dat Jean Todt een bondmeisje aan de haak heeft geslagen? Michelle Yeoh, een ex-miss, wat dus wil zeggen minsten 1m75 groot, hoe groot is de kleine generaal van ferrari ?  :lol:
#20
Autoforum / peugeot 907
19 september 2004 - 20:36:18
ik vind er nergens foto's van op het internet, nog niet echt gezocht. (kleine ramp!)

maar het prototype 907 stond te bewonderen in de gazet van antwerpen en ik heb hem nog ergens in de media gezien,weet niet meer waar.

Het is in de klasse van de Mercedes SLR, Lamborghini Gallardo, dat je je het model kan situeren.
De auto zelf is een prachtbeest, echt fantastisch!!!
de 12 cilinders zie je door middel van een glazen stuk naakt in de motorkap liggen, pfff ze maken het de niet-multimiljonairs wel moeilijk hoor dezer dagen.