Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Topics - SDG

#5
http://www.gppits.net/magazine/geschiedenis_grote_prijs_van_australie_2007/

Kimi's eerste zege voor Ferrari en het debuut van Hamilton. Tien jaar geleden alweer.
#6
http://www.gppits.net/magazine/geschiedenis_grote_prijs_van_maleisie_2012/

Eindelijk nog eens een stukje - niet zo heel verre geschiedenis - geschreven...  8)
#9
Formule 1 forum / Vraagje over de startnummers
17 augustus 2014 - 15:04:39
Aangezien iedere coureur nu een vast startnummer voor de rest van zijn Formule 1-carrière heeft, is er een vraag waar ik al een tijdje mee zit.

Wat gebeurt er wanneer een coureur volgend jaar niet langer in de Formule 1 rondrijdt? Is zijn startnummer dan onmiddellijk beschikbaar voor nieuwe rijders of blijft dat nummer nog een tijdje 'bevroren'? Het kan immers altijd voorvallen dat een coureur na een of meer jaren afwezigheid ineens weer terugkeert in de Formule 1 (zie Sutil, Kobayashi, Räikkönen...), waardoor hij dan ineens weer een ander nummer zou moeten kiezen.

Weet er iemand hoe dat precies in zijn werk gaat?
#10
Andere Onderwerpen / Ik word oud
25 januari 2014 - 20:10:50
Citaat van: Franky R. op 25 januari 2014 - 19:34:28
Ja, Janke...ik word ook oud... :P
;D

Je lacht er nu wel mee, maar toen Kevin Magnussen voor McLaren gepresenteerd werd, had ik echt zoiets van WTF? De zoon van Jan Magnussen zit nu al in de Formule 1? Terwijl de tijd dat die kerel zelf Formule 1 reed toch nog echt zolang niet geleden is? Dat is toch een generatiegenoot van Schumacher, Barrichello, Coulthard, Trulli... coureurs die tot voor een paar jaar zelf nog meereden in de Formule 1? Ja, ik word oud...
#11
Andere Onderwerpen / F1 designs door de jaren heen
11 december 2013 - 12:40:00
http://cdebdesign.blogspot.co.uk/?m=1

Leuke voorstelling van klassieke F1-designs op een McLaren uit 2013.
#12
Het leek op sommige momenten alsof er nooit een eind aan zou komen, maar het langste Formule 1-seizoen aller tijden zit er nu echt helemaal op. Tijd dus om een eindbalans op te maken. Wat zijn jullie bevindingen?

Mijn oordeel: 2012 was een onwaarschijnlijk mooi en spannend seizoen dat telkens weer wist te verrassen. Zeven verschillende winnaars in de eerste zeven races en Alonso die daarbij het maximum wist te halen uit een mindere wagen. Vier opeenvolgende overwinningen van Vettel zorgden er bijna voor dat het seizoen als een nachtkaars uitging, maar uiteindelijk bleef de spanning erin zitten tot het einde. Zelfs normaal gezien bokkesaaie races als Valencia groeiden ineens uit tot ware spektakelstukken en de slotrace was een waardige apotheose die alle spanning en sensatie die we dit jaar al te zien kregen nog eens helemaal samenvatte. Een seizoen dat ons nog lang zal bijblijven. Eindcijfer: een 9.
#13






Een gedenkplaat die ik op mijn trip door Barcelona tegenkwam. Deze wilde ik jullie niet onthouden.
#14
Vettel 392 (256) + 136
Button 270 (214) + 56
Webber 258 (242) + 16
Alonso 257 (252) + 5
Hamilton 227 (240) - 13
Massa 118 (144) - 26
Rosberg 89 (142) - 53
Schumacher 76 (72) + 4
Sutil 42 (47) - 5
Petrov 37 (27) + 10
Kobayashi 30 (32) - 2
Alguersuari 26 (5) + 21
Buemi 15 ( 8 ) + 7
Barrichello 4 (47) - 43
Kovalainen (0) =
Trulli (0) =
Glock (0) =

Om een eerlijke vergelijking te maken, heb ik enkel de rijders genomen die in 2011 voor hetzelfde team als vorig jaar uitkwamen en het ganse seizoen meereden. Daarom heb ik coureurs als Heidfeld en Senna niet in het lijstje opgenomen.

Bij de teams geeft dit het volgende:

Red Bull 650 (+152)
McLaren 497 (+43)
Ferrari 375 (-21)
Mercedes 165 (-49)
Renault 73 (-90)
Force India 69 (+1)
Sauber 44 (=)
Toro Rosso 41 (+28)
Williams 5 (-64)
Lotus 0 (=)
HRT 0 (=)
Virgin 0 (=)

Een grote verliezer van 2011 is overduidelijk Williams, terwijl het verlies van Robert Kubica zich bij Renault zwaar heeft laten voelen. Ook Mercedes heeft in 2011 toch een stapje teruggezet vergeleken met vorig jaar, terwijl bij de kleinere teams vooral Toro Rosso een grote stap voorwaarts maakte.
#15
Andere Autosport / Motors TV?
27 november 2011 - 11:26:48
Waar ik mij vroeger op vlak van autosport doorgaans beperkte tot Formule 1, ben ik mij de laatste tijd ook in andere raceklassen beginnen interesseren. Aangezien ik over digitale televisie beschik via Belgacom TV, heb ik de mogelijkheid om in te tekenen op het boeket 'Sport & Pleasure', waarin o.a. Motors TV en ESPN - waar ook regelmatig een streepje autosport passeert - in het pakket zitten. Is er iemand die die zenders al heeft/gezien heeft en mij kan vertellen of dit interessant is om in huis te halen?
#16
http://programmas.canvas.be/documentaire/grand-prix-the-killer-years/

Even melden dat deze documentaire vanavond op Canvas uitgezonden wordt. Begint om 22.10 uur.
#17
Nu het seizoen achter de rug is, wordt het misschien eens tijd om een eindoordeel te vellen. Hoewel het seizoen door zijn steeds wisselende kansen aan de kop van het klassement en de ongelofelijk spannende slotrace met nog vier titelkandidaten ogenschijnlijk een thriller was, was de spanning op de baan echter niet altijd evenredig aanwezig. Nog steeds waren er veel te weinig inhaalmaneuvers te zien. Het aanvankelijke opzet, door het afschaffen van de tankstops de coureurs verplichten om elkaar op de baan in te halen in plaats van in de pits, werd niet bereikt. Integendeel, nooit eerder leek de startopstelling zelfs zo bepalend voor de uitkomst van sommige races. Dus, hoe ga jij je het seizoen 2010 herinneren? Wat gaat er het meeste doorwegen? Het spannende seizoensverloop of het gebrek aan spanning op de baan? Zal 2010 de geschiedenis ingaan als een jaar om nooit te vergeten of zullen we ons het binnen een paar jaar toch maar als een eerder doorsnee seizoen herinneren?
#18
Voor wie het interesseert, hier even de einduitslag van het WK met de puntentelling van 2009.

Rijders:

Vettel 104
Alonso 101
Hamilton 100
Webber 97
Button 87
Massa 57
Rosberg 55
Kubica 52
Schumacher 25
Barrichello 15
Sutil 15
Petrov 9
Kobayashi 9
Hulkenberg 6
Liuzzi 5
De La Rosa 2
Buemi 1
Heidfeld 1


Teams:

Red Bull 201
McLaren 187
Ferrari 158
Mercedes 80
Renault 61
Williams 21
Force India 20
Sauber 12
Toro Rosso 1

Conclusie: vooral Toro Rosso en Alguersuari mogen blij zijn met de nieuwe puntentelling. Webber en Hamilton hadden van plaats gewisseld, maar voor de rest heeft het nauwelijks invloed gehad op de uitslag van het WK.
#19
Welke coureur die er nu niet bij is had voor jou dit seizoen echt een plaatsje verdiend in één van de twintig F1-cockpits en mis je dan ook in het huidige deelnemersveld? Het gaat hier vooral om coureurs die uit de boot gevallen zijn, dus ex-rijders als Michael Schumacher of David Coulthard, die vrijwillig de helm aan de haak gehangen hebben, reken ik hier even niet mee.
#20
Hieronder een lijstje met F1-coureurs uit de voorbije dertig jaar.

Patrick Depailler
Jacques Laffite
Gilles Villeneuve
René Arnoux
Carlos Reutemann
John Watson
Didier Pironi
Michele Alboreto
Elio de Angelis
David Coulthard
Eddie Irvine
Giancarlo Fisichella
Robert Kubica
Felipe Massa

Deze coureurs hebben allen één specifiek ding gemeen. Wat precies?