Wie in wat? 3 niet zo moeilijke
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Toon bijdragen MenuCitaat van: www.f1racing.nlHet Williams-team zou volgens berichten in de media in gesprek zijn met een Koreaans consortium over een mogelijke overname. Bij deze onderhandelingen zouden voormalig BAR-teambaas David Richards, autofabrikant Hyundai en Samsung zijn betrokken.
Richards zei tegen F1Racing Magazine: "Ik heb niet gesproken met Frank Williams of Patrick Head, maar ik houd de zaken goed in de gaten." Heeft Richards wel met Hyundai gesproken? "Mogelijk. Ik heb geen idee", aldus de Prodrive-directeur, die dus niets wil ontkennen of bevestigen. In 2002 zou Hyundai ook al aan de F1 denken door middel van een overname van Asiatech. Vorig jaar werd Hyundai nog in verband gebracht met Jaguar.
Het Williams-team heeft nog niet op de berichten gereageerd.
Citaat van: sportnetwork.netBAR offer Honda engines to Williams to keep Button
By Phil Huff - July 12 2005
BAR are set to offer the struggling Williams team a supply of Honda engines, but only if the Grove outfit drop their claim on Jenson Button.
The deal offered will see Williams supplied with Honda engines for 2006 to the same specification as those bolted on to the back of the BAR 008. However, Williams, currently supplied with engines by BMW, will have to relinquish all rights to Jenson Button.
A Honda engine deal would be worth in the region of $15 million, but BAR are prepared to spend far more than that to keep hold of Jenson. On top of the costs and logistical problems of an extra engine supply, the team are also ready to offer Jenson a $50 million contract over the next five years, propelling the Englishman to the top three earners in the sport.
It's understood that Williams now have the option to take Jenson for 2006, regardless of what the driver himself wants. A deal to swap engines for the driver could appeal to Williams as, as BAR's Nick Fry points out, "we have a Honda engine and we have Honda as half owners of the company and Williams don't appear to have an engine at the moment."
Button has made no secret of his desire to be in a car capable of winning the championship, and declaring recently that he believes he's the best driver in Formula One.
"I 100% don't think they [the other drivers] are as good as me," said Button. "That's only my opinion, but it is my opinion. I am not worried about anyone in F1 when it comes to challenging them if we have got equal equipment.
"It is not an ambition of mine to drive for any team. If Ferrari are the sixth or seventh best team next year I have no reason to be with them. I want to be with the best team, whoever it is."
BAR Honda's team chief Nick Fry is confident that BAR Honda will offer Jenson the chance he requires. "Jenson is a bright lad and he is not looking at today, he is looking at overall the next five years," said Fry.
"Honda are a company that has won 11 World Championships. At the end of the day he knows they are completely determined to win. We will give him the best chance to be Formula One World Champion - there is no doubt."
Despite recently claiming to be unable to supply a second team for 2006, Honda Racing Development's Otmar Szafnauer confirmed that extra capacity was pout in place earlier in the year should the situation arise.
"At the beginning of the year, when we had [engine supply] discussions we put the capacity in, but there will come a time when that will pass us by for next year," explains Szafnauer. "I don't quite know when that is or whether we have passed it already. The more time goes on, the less likely it becomes."
It's anticipated that confirmation one way or another will not be forthcoming until August.
CitaatDe FIA en de teams zijn het er onderling over eens geworden dat de kwalificatie in 2006 weer terug zal gaan naar het systeem dat in 2002 gehanteerd werd, met 12 ronden per coureur.
Wel zullen er nog enkele regels aan toegevoegd worden om teams te dwingen eerder de baan op te gaan, en niet te wachten tot het laatste kwartier van de sessie. De opzet van de sessie zal aantrekkelijk moeten worden voor zowel coureur, sponsor als publiek. Men is het er unaniem over eens dat de huidige situatie niet goed is voor de sport.
De oude kwalificatie methode zorgde altijd voor veel spanning in de laatste minuten, maar de eerste 45 minuten waren altijd saai. Er zal dus gesleuteld moeten worden aan het format van de kwalificatie, maar het lijkt er op dat de spanning van de kwalificatie terug gaat worden naar het oude niveau.
Citaat van: F1Today.nlEcclestone wil weer nieuwe kwalificatie
De Formule 1 is de afgelopen jaren van alles aan het uitproberen op reglementair gebied. Niet alles pakt goed uit en moet dus na één of twee jaar alweer worden vervangen door iets anders.
Zo is er nu weer de kwalificatie. Formule 1 baas Bernie Ecclestone wil net zo'n kwalificatie als dat men die ook heeft in de DTM. Er mag eerst vijfentwintig minuten worden gereden, en de snelste tien daarvan mogen door naar de superpole. Men begint daarin met de langzaamste en eindigt dus met de nummer één van de 'vijfentwintig minuten kwalificatie'.
Als het aan Ecclestone ligt gaat er meer veranderd worden. De kwalificatie moet weer op één dag worden verreden en dus niet op zaterdagmiddag en dan de zondagmorgen voor de race nog even snel bepalen wie er vanaf pole positie mag starten.
Citaat van: f1world.beRed Bull Racing maakte zonet bekend dat Vitantoniu Liuzzi in Imola zijn kans zal krijgen. Liuzzi zal de races in Imola, Barcelona en Monte Carlo de teamgenoot van David Coulthard worden.
"We hebben het geluk dat we over twee getalenteerde rijders beschikken. Maar 2005 is voor Red Bull een jaar om op te bouwen, en je kan alleen het ware potentieel van een rijder zien als hij deelneemt aan een raceweekend. Christian presteerde foutloos en kon in twee races punten pakken. Nu gaan we de ware sterkte van Tonio te zien krijgen, op circuits waar hij in de F3000 won", aldus teambaas Christian Horner.
Klien komt niet in actie als derde rijder op vrijdag. Red Bull zal dan ook een nieuwe derde rijder voorstellen, en dit binnen de twee weken. Neel Jani en Scott Speed, die twee weken geleden voor het team mochten testen, zijn de kandidaten.
Citaat van: www.formule1.info
Robert Doornbos is er niet in geslaagd een plek te veroveren in het team van Jordan-Midland. De Rotterdammer was lang in de slag voor een van de twee plaatsen, maar uiteindelijk heeft de formatie gekozen voor de Indiër Narain Karthikeyan en de Tagio Monteiro uit Portugal. Karthikeyan heeft naar verluidt hulp gekregen van Formule 1-opperhoofd Bernie Ecclestone die graag de sport in India populairder wil maken en Monteiro had eenvoudige weg meer geld dan Doornbos beschikbaar.
Doornbos en zijn manager Marco Zecchi proberen nu de plaats als derde coureur te veroveren. Voor dat stoeltje zijn naar het schijnt drie coureurs in de markt. Naast Doornbos zijn dat de Duitser Glock en de Mexicaan Dominguez.
Page created in 0.044 seconds with 16 queries.