Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Blanchimont

#1
Ik vind het nog wel meevallen, maar hoop inderdaad ook dat dit soort dingen wegblijven uit de sport.
#2
Goed dat Sport1 de uitzendingen goed aanpakt, maar ik ga toch - waar mogelijk - het proberen via een Britse zender te kijken. Ik trek Mol gewoon niet.
#3
Formule1 Kwisjes / Re: Random F1 Quiz
26 februari 2016 - 10:24:21
Thanks! Ik heb me net 'officieel' voorgesteld ;)
#4
Ook ik ben nieuw hier!

Ik beweer altijd de F1 al te volgen sinds 1994, maar eigenlijk keek ik pas écht alles sinds 1999, toen ik 10 jaar was. Altijd een supporter van Schumacher geweest, maar de laatste jaren maakt het me niet zo veel uit. Al heb ik wel een voorkeur ontwikkeld voor Alonso en natuurlijk Max. Naast F1 ben ik ook een liefhebber van IndyCar en kijk ik in een jaar ook wel een handjevol Nascar-races.

Ik ben geen 'vroeger was alles beter'-type, al vind ik wel dat elke periode zo zijn voor- en nadelen hebt. Die zal ik vast nog wel eens etaleren in een van de topics ;) Wat ik hier hoop te vinden: mooie discussies zonder geschreeuw en met respect voor elkaar. Dat lijkt steeds vaker een zeldzaamheid te worden op fora's in het algemeen en F1-sites zijn daar bij niet uitgezonderd.
#5
Formule1 Kwisjes / Re: Random F1 Quiz
25 februari 2016 - 08:50:06
Mooie pogingen, zeker niet slecht! Bij deze de antwoorden.

1. Stefan GP (dat de inboedel van Toyota overnam) en US F1 (dat met Jose Maria Lopez voor de sier al een coureur had vastgelegd)
2. Ricardo Paletti (dit was inderdaad een strikvraag, Jozef ;) )
3. Belgische GP van 2001 (wasmachinevraag: wie crashte er toen hard uit en zagen we nooit meer terug als F1-coureur?)
4. GP van Bahrein (wat Jozef zegt)
5. Grand Prix van Japan 2003
6. Stefan Johansson (al had je ook nog Wirdheim, die een tijdje derde rijder van Jaguar was)
7. Giorgio Pantano (al reed hij voordat hij GP2-kampioen werd wél F1)
8. Mike Thackwell
9. 17 (in 2002, toen hij Formule ADAC-kampioen werd)
10. Williams

That's all folks!
#6
Formule1 Kwisjes / Re: Random F1 Quiz
24 februari 2016 - 15:58:23
Dit komt in de buurt: goede poging! Ik wacht met smart op meer antwoorden :) Morgen post ik de juiste antwoorden!
#7
Bedankt! Da's een mooi perspectief, Folkert. Bij een teleurstellend resultaat ga ik het proberen om het vanuit dat perspectief te zien ;)
#8
Formule1 Kwisjes / Re: Random F1 Quiz
24 februari 2016 - 13:43:13
Deels goed!
#9
Formule1 Kwisjes / Random F1 Quiz
24 februari 2016 - 13:03:29
Geen idee of dit de juiste locatie is, maar ik heb - ter aller vermaak - een quizje bedacht. Google gebruiken mag, maar misschien is het dan te makkelijk ;-).

1. Welke twee teams probeerden in 2010 tevergeefs op de F1-grid te komen?
2. Wie was, voor Ayrton Senna, de laatste coureur die omkwam in een Formule 1-race?
3. In welke Grand Prix verbrak Michael Schumacher het record van Alain Prost van 51 overwinningen?
4. Wat is de laatste Grand Prix die werd afgelast?
5. Wat was de laatste Grand Prix van Jos Verstappen?
6. Wie was, voor Marcus Ericsson, de laatste Zweedse F1-coureur?
7. Noem de eerste GP2-kampioen die daarna geen zitje in de F1 vond.
8. Wie is, na Max Verstappen en Jaime Alguersuari, de jongste F1-coureur ooit?
9. Hoe oud was Nico Rosberg toen hij voor de eerste keer een F1 auto testte?
10. En voor welk team was dat dan?

Bij deze. Jullie horen pas weer van mij als alle vragen goed zijn beantwoord ;)
#10
Ik ben heel benieuwd hoe dit idee in de praktijk eruit gaat zien. Mijn eerste indruk is in ieder geval positief. Al kan ik me zomaar voorstellen dat het ook tot chagrijn zal leiden als Max door de nieuwe opzet een keer voortijdig uit de kwalificatie wordt geknikkerd ;)
#11
Ik heb voor optie drie gestemd. En wel hierom: je ziet er als kijker geen moer van. Dat de coureurs F1 niet meer zo uitdagend als voorheen vinden, is wel iets wat aangepakt moet worden. Daarom pleit ik voor regelwijzigingen die voor meer PK's en mechanische grip zorgen. Wat de F1 juist niet nodig heeft, is geavanceerdere aerodynamica.

Daar heeft namelijk niemand wat aan: de auto-industrie niet en ook de F1 niet als middel om de Formule 1 spannend te maken. O p het hoogtepunt van aerodynamica in de Formule 1, zeg maar 2004 tot en met 2008, was inhalen ontzettend lastig. (Ja, ook in 2007 en 2008, die ondanks hun op papier spannende uitslagen eigenlijk heel saaie seizoenen waren). Het laatste dat ik wil, is dat de F1 weer die weg op gaat. Races die na de start alleen in de pits voor verschuivingen zorgden: toen aan de orde van de dag, nu gelukkig verleden tijd en eigenlijk ondenkbaar. Laat dat vooral zo. Dus ook niet bijtanken: dat was oorzaak nummero 1 dat alles in de pits werd uitgevochten.

Om terug te keren naar de regels voor 2017, wat mij betreft: niet bijtanken, minder aerodynamische en meer mechanische grip voor betere 'close racing' en dat de rijder meer het verschil maakt.