Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - sjakie

#1
Formule 1 forum / Re: Bezoek Spa
24 maart 2017 - 11:36:34
mijn ervaring met Ticket & Travel is wat Le Mans betreft uitstekend. Ik verwacht niet dat dat anders is voor Spa.

Maar kijk voor campings tijdens de GP hier:
https://www.spafrancorchamps.nl/camping]
[url]https://www.spafrancorchamps.nl/camping
[/url]
#2
AA zet opnieuw een 5e wagen in op Indy, Robin Frijns zal 'm echter niet rijden omdat de E Prix van Parijs samen valt met Pole Day
#3
Jay Howard rijdt op Indy voor het SPM team, in samenwerking met Tony Stewart
#4
Andere Autosport / Re: 2017 Verizon IndyCar Series
17 februari 2017 - 11:32:36
KV Racing Technology sluit haar deuren. Ricardo Juncos heeft de wagens en wat materieel overgenomen met het oog op deelname aan de Indy 500. Juncos zou volgend jaar de gehele series willen meedoen
#5
Andere Autosport / Re: 2017 Verizon IndyCar Series
01 februari 2017 - 12:19:57
Aleshin toch weer een seizoen bij SPM, nadat eerder was aangekondigd dat zijn plek bij het team op losse schroeven was komen te staan


#6
Andere Autosport / Re: 2017 Verizon IndyCar Series
17 januari 2017 - 13:48:05
Spencer Pigot heeft getekend bij Ed Carpenter om de #20 te rijden op alles wat niet oval is. Carpenter rijdt zelf de oval races in de #20. Spencer Pigot zal op Indy een derde wagen rijden voor het team.

Mikail Aleshin schijnt eruit te liggen bij SPM
#7
Andere Autosport / Re: 2017 Verizon IndyCar Series
07 december 2016 - 10:06:16
Sato is nu wel binnen bij Andretti. Chilton ook bij Ganassi en Servia rijdt de Indy500 voor RLL.

KV blijft een groot vraagteken
#8
Formule 1 forum / Re: De GP van Nederland
05 december 2016 - 09:31:52
Citaat van: Jehoentelaar op 04 december 2016 - 23:25:21

Dromen mag maar realisme beperkt zich tot de gegeven kaders der mogelijkheden. Ik droom ook over vliegen voor twee tientjes naar Amerika maar dat gaat er eveneens niet in zitten.

De voorbeelden van het moeizame aanleggen van infrastructuur zijn talrijk. Als men over verschillende stukken snelwegasfalt al jarenlang moet procederen, hoe moet dat dan met een autosportcircuit, waarvan de kosten en baten compleet anders liggen ten nadele van de initiatiefnemers?

Ik werk tegenwoordig in de planstudiewereld en ik kan bevestigen dat tussen eerste planvorming en daadwerkelijke realisatie 5 tot 8 jaar zit (als alles meezit), oftewel, de beslisser zit vaak al weer in een andere baan als de realisatie in zicht komt. En dat is voor planstudies voor infrastructuur. Planning van evenemententerreinen is weer een ander verhaal, daar kan zomaar de dubbele tijd in gaan zitten omdat de baten onzeker zijn...
#9
Citaat van: lieven op 02 december 2016 - 15:32:19
Toto zijn gsm nu wss:



Alleen Alonso? Ik mis Vettel, Raikkonen, Perez, Hulkenberg, Magnussen, Palmer, Sainz, Kvyat, Wehrlein, Ocon, Guterriez, Grosjean, Nasr, Ericcson en zo'n beetje het hele GP2, GP3 en Indycarveld.  ;D
#10
Formule 1 forum / Re: De GP van Nederland
01 december 2016 - 16:17:49
Dromen staat vrij, ik denk echter met de hier al eerder genoemde gangbare planningsprocedures je de 3 jaar tot de eerste GP van Nederland gerust met 3 tot 4 mag vermenigvuldigen. Elk ruimtelijk project, ook die met meer maatschappelijke belangen dan een formule 1 circuit, zijn tussen eerste idee en de schop in de grond zo 10 jaar verder. De verplaatsing van het circuit van Zandvoort in Noordelijke richting werd voor het eerst geopperd in 1986. In 1997 werd de eerste race gereden op het nieuwe circuit...

En we kennen natuurlijk allemaal de geschiedenis van de A4 Midden Delftland.

Niettemin zou het best leuk zijn om eens een studie te doen naar wat er allemaal bij komt kijken, welke vergunningen moeten worden aangevraagd, welke stakeholders je allemaal tegenkomt, welke subsidies je eventueel voor in aanmerking komt (zeker niet onbelangrijk), bouwkosten, kosten voor het inrichten van de omgeving, verkeersgeneratie, verkeersmaatregelen, veiligheidsissues, milieuzaken.

Weet iemand nog een stageloper ruimtelijk beleid?  :)
#11
Formule 1 forum / Re: De GP van Nederland
30 november 2016 - 14:59:37
het is toch geen 1 april? of is dit een Sinterklaas surprise?

Nee, eerlijk, wat betreft ruimte, toegankelijkheid en marktgebied is Almere wel een goeie locatie denk ik. Daarbij is het aantal stakeholders en dan met name de tegenliggers (geluid) wat kleiner dus dat maakt het planproces wat makkelijker. Qua verkeer en Vervoer heb je snelwegen die naar Noord, Zuid en West gaan en met een korte verbinding naar Hilversum kun je ook naar het Oosten. Verder ligt het vliegveld dichtbij, zeker als de plannen voor Lelystad door worden gezet.

Ik neem ook aan dat de in het filmpje getoonde sponsornamen (ING, Heineken, BAM) er ook daadwerkelijk wat mee te maken hebben. Het circuit ziet er ook wel aardig uit met een aantal kunstmatige verhogingen. Het lijkt een beetje op Valencia waar je ook vanaf de tribunes het gehele circuit kunt overzien. Er is alleen één verschil: de pits zit hier aan de binnenzijde van het circuit, in Valencia zit de pits aan de buitenzijde, dus in Valencia zie je alles, hier bijna alles.

Er zit zelfs een oval style kombocht in. Die zal er wel als eerste door de F1 commissie weer uit gehaald worden.....

Dus best een leuk plan, echter er zijn een paar problemen: er zijn al circuits met de A-status voor autoracen (Zandvoort) en motorracen (Assen) in Nederland. Vooral die laatste zie ik niet zo snel verdwijnen en die eerste eerlijk gezegd ook niet. En dan hebben we nog de gemeente Almere: het lukte al niet met een schaatsbaan, nou, dan heb ik met een project als dit er nog niet zoveel vertrouwen in.

En dan hebben we ook nog het geld.... Want een baan bouwen is 1, een GP krijgen is 2 en dat kost tegenwoordig al gauw 20 miljoen per jaar. Welke particulier kan dat ophoesten, want de gemeente/provincie/rijk zie ik niet zo gauw bijspringen....
#12
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
30 november 2016 - 13:56:11
was inderdaad dat interview. Ik vond 'm daarin zeer positief. Het enige negatieve puntje, voor zover je het dat kunt noemen, was dat snelheidsverhaal. Dat 'tie beschermd werd vond hij juist een goed ding. En of hij wereldkampioen kon worden werd met een volmondige "yes, sure" beantwoord.
Maar helaas, alles wat enigszins negatief kon worden uitgelegd werd eruit gehaald en de rest hoorde je niets en niemand meer over...

Maar ik kijk anders tegen Villeneuve aan dan jij merk ik... Niets mis mee.
#13
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
30 november 2016 - 09:42:58
Citaat van: Wings op 29 november 2016 - 19:30:56
Dat vind ik niet. Wel vind ik hem zo nu en dan overdrijven, vooral in zijn columns, maar de momenten van kritiek pakt hij ook. Dat heb ik Villeneuve niet zien doen.

Dat heeft Villeneuve wel degelijk gedaan. Het interview op Hockenheim bijvoorbeeld, waarin hij Verstappen vooral roemde over hoe hij met de banden omging en een toekomstig wereldkampioen is. Maar daar zei hij erbij dat Verstappen nog een beetje snelheid tekort kwam. Drie keer raden wat er in de media kwam.....
In 2015 liet hij ook weten dat Verstappen een goede indruk op hem had gemaakt, maar dat Sainz het meest indruk op hem had gemaakt. Gelijk het gezeik dat Villeneuve Verstappen slechter vind dan Sainz....

De bewering van Lammers, "Als Max vorig jaar bij Mercedes was begonnen, was hij vorig jaar al wereldkampioen geweest. En dit jaar opnieuw", is belachelijk en sluit naadloos aan op de uitspraak van 22 jaar geleden dat Jos Verstappen binnen 5 races Schumacher er wel onder zou krijgen....

En de kritiek die Lammers geeft, ja, die geeft 'ie alleen maar als het er wel zo vingerdik bovenop ligt dat je moeilijk anders kan. "Goed gedaan" na je wagen in de kreukels te hebben gereden zou ook niet geweldig klinken...
#14
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
26 november 2016 - 23:06:07
Dank voor je heldere en weloverwogen uitleg.
#15
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
26 november 2016 - 19:18:37
Citaat van: Wings op 26 november 2016 - 10:37:07
@Sjakie: het zou zomaar kunnen kloppen al vind ik Villeneuve wel iemand die vaak haantje de voorste is om kritiek te leveren over Formule 1-gerelateerde onderwerpen. Wellicht wat te ver afgedwaald maar ik vind Villeneuve erg pessimistisch. Als ik aan Villeneuve denk, denk ik donkergrijs, antraciet en soms gitzwart, het glas is altijd half leeg bij Jacques. En verder is het natuurlijk ook nog eens zo dat als de media mijn uitspraken structureel uit hun verbanden halen, ik hen niet meer te woord zou staan. Dus ik denk dat het wel meevalt.

Villeneuve relativeert wel op momenten waarvan ik denk: "nu even niet". Mijn oude trainer toen ik nog een wat beter atleet was dan nu zei altijd: "Van een persoonlijk record moet je eerst genieten, de volgende dag ga je maar weer denken over wat er beter kon". Dat is eigenlijk wat Jacques nu net niet doet, die plaatst overal een kanttekening bij, soms niet terecht, soms ook weer wel.

Daarbij denk ik wel dat met name de Nederlandse media de zaken graag uit z'n verband rukt. In Nederland veroorzaakt elke uitspraak van Villeneuve een storm aan verontwaardiging waar in de buitenlandse media vaak geen rimpeling te bekennen is, waarschijnlijk omdat er niets bijzonders aan de hand is....

Daarbij heb ik interviews met Villeneuve gezien waarin hij lovend is over de Nederlander....