Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - René Hoogterp

#1
Ha jongens, wellicht kan ik wel wat insights geven voor wat betreft Ziggo Sport en alles.

- Olav Mol krijgt sinds dit jaar wat hulp in de oren, van 2 collega's die vanuit Amsterdam meekijken en eventuele foutjes doorgeven aan Olav. Daarom hoor je hem zichzelf wat vaker verbeteren en dat is een mooie nuttige toevoeging in mijn ogen.

- Olav Mol wil zelf echt geen mede-commentator naast zich hebben, ik heb het er regelmatig met hem erover gehad, maar hij vindt dat je dan een afstand creëert tussen de kijker en de commentator, omdat je dan de situatie kan krijgen dat je als commentatoren met z'n 2-en gaat babbelen tegen elkaar en de kijker 'vergeet'. Daar kun  je het mee eens zijn of niet, maar een tweede commentator gaat er in ieder geval niet komen ;)

- Ik lees vaak dat Allard Kalff moet terugkomen e.d. Los van enkele anekdotes die ik weet bij MotorsTV weet ik dat Olav en Allard absoluut géén samenwerking meer met elkaar gaan hebben. Ze zijn met veel bombarie uit elkaar gegaan en dat gaat echt niet meer goed komen.

- De productie van de Formule 1 uitzendingen (voorbeschouwing dus e.d.) wordt niet door Ziggo Sport gedaan, maar door Southfields, een extern productiemaatschappij. Maar ik heb zelf ook al zovaak aangegeven dat ze eens échte Formule 1 liefhebbers daar in de productie moeten laten werken, gelukkig heb ik het dit jaar nog niet gezien, maar vorig jaar stonden er met regelmaat ofwel een Williams uit 2002/2003 of een McLaren als modelauto in het decor. "Omdat het een Formule 1 race-ootoo is". Ook die spelletjes e.d. zijn dus ook ideeën van Southfields.

- Persoonlijke noot: Ik had vorig jaar nog mijn bedenkingen over Robert Doornbos. Je kon immers turven hoevaak hij per uitzending moest melden dat hij ooit bij Red Bull zat. Maar dit jaar is hij toch behoorlijk veranderd, sterker nog: ik vind hem best prettig om naar te luisteren, heeft nu ook een stukje zelfspot wat ik erg waardeer en komt met technische details. Positief dus!
#2
Andere Autosport / Re: Formula E topic
15 oktober 2015 - 11:50:39
Haha ja, maar vooral van de Formule Renault 3.5 de laatste jaren op Eurosport en de Formule 3 op MotorsTV.
Moet zeggen dat ik eerst wel grote twijfels had, en natuurlijk hebben we smakelijk gelachen met Pitspraat om deze Formule E klasse, maar eerlijk is eerlijk: het deelnemersveld is goed. De races zijn spectaculair en zeker met de nieuwe (wat meer open) reglementen is het zeker interessant.
#3
Formule 1 forum / Re: Pitspraat topic
13 februari 2015 - 16:14:29
Na een korte winterstop zijn we er weer! Enjoy :)



#4
Bedankt voor de leuke reacties wederom! :)

Ditmaal was er inderdaad geen 'for sure'. Er was geen interview met Felipe Massa die we konden vinden namelijk in dat weekend met een 'for sure' ;)
#5
Formule 1 forum / Re: Aflevering 5: pitspraat
14 mei 2014 - 00:15:36
@ Tuesday: Ik doelde ook meer op de fuel flow inderdaad dan de toegestane aantal kg's die ze mee mogen nemen per race. Maar als je de fuel flow vrij zou houden, dan heb je per definitie ook meer brandstof nodig, vandaar.
#6
Formule 1 forum / Re: Aflevering 5: pitspraat
13 mei 2014 - 22:55:17
Hallo jongens, René hier. Top dat Peter bij ons kwam om Pitspraat bij een groter publiek te laten zien, en daar ben ik erg blij mee natuurlijk.
Altijd leuk om met andere liefhebbers over onze hobby te babbelen. Ook leuk om Perton hier te zien! Tijdje geleden alweer man!

Mijn standpunt voor wat betreft vonken, rook, vuur etc heb ik wel verteld denk ik.

Het vreemde is wel: ik was eerst groot voorstander van de nieuwe reglementen, de V8's waren gedateerd en de Formule 1 moet innoveren, toen ik bij de eerste wintertests de diverse 'amateurfilmpjes' voorbij zag komen dacht ik ook echt dat het heel gaaf klonk. Helaas heeft de FOM een dermate grove geluidsdemper op de microfoons staan dat het rauwe geluidsniveau compleet weg is. En het is ook pijnlijk duidelijk dat de motoren helemaal niet zo luid meer klinken.

Het zou in mijn ogen al veel beter zijn om die brandstoflimiet te verwijderen, zodat er meer gepusht kan worden. De banden zijn prima zo, het is vooral dat de rijders op de brandstof moeten besparen nu. En als de banden te snel slijten? Dan pakken we gewoon een hardere compound.

Als de motoren meer op hun sodemieter krijgen omdat ze wat meer vrijuit mogen gaan voor wat betreft het brandstofverbruik, dan komen de vonken/vlammen/rook vanzelf wel ;)

Bedankt voor de leuke reacties!