Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Heart of Light

#1
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
30 april 2014 - 16:33:39
Alle coureurs werden destijds door Flavio genaaid. Hij nam alleen Schumacher serieus, en de coureur naast Michael was basically een wegwerpartikel.
#2
En GPUpdate.
#3
Formule 1 forum / Re: Senna - Ratzenberger
27 april 2014 - 07:55:02
Het is al heel wat dat je weet dat er een speler dood op het veld neerviel. Veel niet-F1-fans zijn zich niet eens bewust van Senna's dood, let alone Ratzenberger.
#4
Ik denk dat ik het met Jeroen eens ben. Bovendien, de huidige generatie is volgens mij veel technischer. Dus als je ze tegen elkaar laat rijden, in wat voor wagens stop je ze dan? Ik weet dat Coulthard bijvoorbeeld al eens gezegd heeft dat de techniek hem nu al voorbij is.
#5
Hij rijdt zoals ik rijd in een F1 Simulator. :D
#6
Vergeet Maldonado! Er is een nieuwe held in de autosport!

Vol trots presenteer ik u Vadim Kogay, een Russische coureur:




Vadim is een 50-jarige Russische zakenman die inmiddels al twaalf races heeft gereden in zijn carriere. Hij rijdt momenteel in de Blancpain Endurance Series. Daar doet hij het bijzonder... uh, bijzonder.

Kijkt u vooral naar dit prachtige filmpje:



Niet alleen heeft Vadim genoeg grind verzameld om een strand mee te vullen, hij reed ook zijn pitbox voorbij en liet de wagen in z'n versnelling staan toen hij uitstapte. Vlak daarna viel de Ferrari van ellende uit elkaar. Grappig genoeg stond de wagen eerste in z'n klasse voordat Vadim instapte.

Ik zeg: Formule 1 materiaal!
#7
Formule 1 forum / Re: China: Man van de race
25 april 2014 - 11:38:04
Haha! Hoi Miguel. Goed een oude vertrouwde troll te zien. <3
#8
Villeneuve niet te vergeten, als we het over 1998 hebben.
#9
Citaat van: Kootje op 23 april 2014 - 22:42:22
Ik durf zelfs wel te stellen dat dat eerder andersom werkt. Omdat Vettel en Räikkönen zo aan 'n bepaalde rijstijl gewend zijn, is het juist veel moeilijker om deze aan te passen. Iets wat 'n 2e natuur geworden is, leer je nu eenmaal niet zo makkelijk af.

Goed punt. Maar zou een sterke coureur niet juist goed in aanpassen moeten zijn? Ik zie Alonso bijvoorbeeld het maximale uit elke auto halen, elk jaar weer, ongeacht de reglementen.
#10
Ik kwam dit artikel van Will Buxton tegen. Het is heel interessant om te lezen en legt in simpele termen uit waarom Vettel en Raikkonen dit jaar met hun auto's worstelen en door hun teamgenoten verslagen worden.

Over Vettel schrijft hij samenvattend dat hij het extreem goed deed sinds de introductie van de blown diffuser. De technologie zorgde voor extra downforce en een stabiele achterkant van de wagen, daardoor kon hij zijn Red Bull een medium snelle bocht insturen door van zijn gas te gaan of een klein beetje bij te remmen, en daardoor kon hij sneller weer gas geven dan Webber en de meeste andere coureurs. Die manier van rijden ging tegen de intuitie van coureurs in. Vettel heeft beter dan alle andere coureurs geleerd om op die manier te rijden en de achterkant van de wagen te vertrouwen en harder en sneller de bochten in te gaan dan mogelijk leek.

In 2014 gedragen de wagens zich precies tegenovergesteld van waar Vettel zo goed in was. De achterkant is nu onbetrouwbaar en instabiel. Vettel kan niet meer gewoon sturen en op het gas trappen, omdat de achterkant dan direct uitbreekt. Hij moet dus zijn hele stijl aanpassen, en daar heeft hij moeite mee. Daardoor is Vettel niet alleen langzamer dan hij was, hij vergt ook veel meer van zijn banden. Dat terwijl hij altijd een coureur was die heel goed met banden om kon gaan. Ricciardo was minder afhankelijk van de blown diffuser techniek, en dus hoeft hij ook minder af te leren.

Wat Raikkonen betreft schrijft Buxton dat zijn probleem 'em vooral zit in de nieuwe manier van remmen. Normaal gesproken is de beste manier van remmen op snelheid om eerst hard te remmen, en dan geleidelijk remkracht terug te nemen. Dit jaar is dat anders door het nieuwe Energy Recovery System. Coureurs hoeven veel minder hard te remmen dan voorheen, terwijl de remkracht groter is. Hierdoor blokkeren de remmen veel sneller. Normaal kan dit worden gecompenseerd door gedoseerd gas te geven tijdens het remmen, maar in 2014 werkt dat niet omdat er dan niet genoeg energie wordt opgeslagen. Als een coureur er niet in slaagt die energie op te slaan wordt z'n auto aanzienlijk langzamer.

Volgens de observaties van Buxton heeft Raikkonen erg veel problemen met deze nieuwe manier van remmen en remt hij vaak te weinig, waardoor hij harder de bochten ingaat dan de concurrentie en daardoor veel meer last van onderstuur heeft. Hij verliest tijd doordat de auto glijdt en met minder snelheid de bochten uitkomt, en daarbovenop doordat hij minder energie verzamelt en zijn vermogen omlaag gaat. Daarnaast lijkt Raikkonen het moeilijk te hebben met de stuurbekrachtiging van de Ferrari.

Anyway, ik weet dat dit in een aantal andere threads besproken wordt, maar dit leek me genoeg nieuwe informatie om een gecombineerde thread te starten over de twee wereldkampioenen. Hoe denken jullie over de nieuwe informatie? Zit er waarheid in?

Ik vraag me af wat dit zegt over de toekomst van Vettel en Raikkonen, aangezien deze regels langere tijd aanwezig zullen blijven. Bovendien, wat zegt dit over Vettel's kwaliteiten? Het klinkt bijna alsof het enige dat Vettel beter kan dan anderen dom sturen en hard gasgeven is, terwijl hij technisch veel zwakker is.

Thoughts?
#11
Dit is de eerste keer dat ik F3 volg, dus ik weet niet helemaal in hoeverre teamprestaties een verschil maken, maar als ik naar Prema kijk, waar alle auto's (behalve vdLaar) het hele weekend al uitstekend gaan, en dat vergelijk met Verstappen, die veel beter lijkt dan zijn team, dan ziet het er veelbelovend uit.

Wat zijn jouw gedachten daarover, Perton? Jij volgt F3 al wat langer, geloof ik?
#12
Nu doettie het toch wel weer goed!
#13
Citaat van: Maikel0230 op 19 april 2014 - 11:53:46wat moet hij nog meer doen om echt als grootheid van de sport door het leven te kunnen gaan zoals een Alonso?

Zijn voetjes op de grond zetten, nooit meer dat domme vingertje opsteken, stoppen met arrogant doen, en een andere nationaliteit aannemen.

Nee, serieus, hij is al een grootheid. Zijn probleem is dat hij een "you love him or you hate him" persoonlijkheid heeft. En dus zullen er altijd mensen vooraan staan om hem af te schrijven als het even wat minder gaat. Ik sta daar zeker bij. Neemt niet weg dat hij vaker een jaartje wat minder begonnen is en toch kampioen werd. Komt wel goed met Vettel.


Edit to add:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/113537
#14
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
19 april 2014 - 11:47:24
Wat een heerlijke sport om te zien, dit!
#15
Formule 1 forum / Re: Lotus in 2014
19 april 2014 - 11:45:08
Het grappige is dat Grosjean ooit hetzelfde stempel had als Maldonado nu heeft. The way I see it kan het twee kanten op. Ontwikkelen zoals Grosjean of...