Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - TheDoc

#1
Formule 1 forum / Re: Silly Season coureurs 2016/2017
02 september 2016 - 16:08:58
Ik ben vooral benieuwd welke verschuivingen het vertrek van Massa gaan teweeg brengen. Dan kijk ik vooral naar Button, Perez, Vandoorne en Ocon. Er zijn opeens wel wat denkbare scenario's beschikbaar bij McLaren, Williams, Force India, Renault en Manor.
#2
Wehrlein verbaasd me echt wel. Rijdt even de 6de snelste ronde van de race  :o
#3
En... Ik kan er niets aan doen... maar ik heb constant het gevoel dat Jordan terug is steeds als die Renaults voorbij flitsen  ;D
#4
Na deze vrije trainingen ben ik best wel - op een positieve manier - verbaasd door de Torro Rosso's.
Bolides zijn snel en liggen superstrak op de baan. Met de Ferrari motor wordt echt wel duidelijk dat ze echt wel over een goed chasis beschikken, en de aerodynamica zit ook wel snor.
#5
Formule 1 forum / Re: Seizoen 2016: een vooruitblik
30 januari 2016 - 22:22:06
Het ziet er verder ook naar uit dat we in Azerbeidzjan eindelijk nog eens een speciaal circuit krijgen.
Dat er op sommige punten wel héél smal bijligt! (7,8m  :P)

#6
Formule 1 forum / Re: Silly Season coureurs 2015/2016
25 september 2015 - 18:03:06
Citaat van: Jeroen op 25 september 2015 - 17:39:51
Wat is er mis met Haas? Vind je het perspectief bij Lotus zo geweldig momenteel dan?
Denk ik ook. Ik heb bij Haas een beetje een Force India-gevoel.
#7
Formule 1 forum / Re: Silly Season 2015/2016
15 september 2015 - 13:34:04
Wat mij verbaasd is dat de naam van Vandoorne opeens nergens meer voorkomt... Heeft voorlopig een indrukwekkender palmares bijeen (de GP2-titel pakt hij toch), dan enig ander coureur op de grid.
En eerlijk.. Ja daar bedoel ik ook Max mee.
#8
Er wordt blijkbaar ook vergeten dat Rosberg zijn besttijd nog een tiende verbeterde terwijl hij op oude intermediates rondreed, terwijl de rest voor vers rubber is binnengeweest?
#9
Citaat van: Kootje op 23 augustus 2014 - 15:10:56
Mwah .... het was vooral Lewis die Lewis versloeg. Die stapelde fout op fout op fout in z'n hotlaps. Rosberg deed niets fout en profiteerde daardoor maximaal en onder de omstandigheden was dat zeker knap, maar om nu te zeggen dat het zijn verdienste is dat hij Lewis versloeg ... nee, absoluut niet. Dat heeft Lewis toch echt aan zichzelf te danken.

Tuurlijk wel is het Rosberg zijn verdienste dat hij Hamilton versloeg, namelijk door géén fouten te maken  ;)
#10
Nu de parkings rond Spa-Francorchamps nog!
#11
Formule 1 forum / Re: Formule 1 in de toekomst
07 augustus 2014 - 21:41:22
Het zou inderdaad mooi zijn dat de uitloopstroken de wagens net zo zouden vertragen als grindbakken, of dit effectief mogelijk is lijkt me wat ver gezocht.
Misschien is het ook een idee om in de toekomst punten toe te kennen aan elke rijder die Maldonado kan passeren zonder schade aan zijn wagen...
#12
Formule 1 forum / Re: Rosberg Vs Hamilton
02 augustus 2014 - 14:57:07
Ik begrijp eigenlijk totaal niet waarom die "als-als" vergelijkingen worden gemaakt.
Autosport is en blijft een mechanische sport waarbij pech, defecten, aanrijdingen enz bepalende factoren zijn, willen of niet.
Zo kunnen we stellingen blijven verzinnen.
Zo was Alonso in 2006 geen WK geworden mocht Schumacher zijn motor niet ontploft zijn in Suzuka.
Zo was Hamilton geen WK geworden indien Massa zijn motor het in Hongarije nog 3 ronden langer had volgehouden.
Zo was Vettel geen WK geworden indien Grosjean in La Source niet persé zijn vliegbrevet wou halen.
Zelfs Usain Bolt had geen gouden medaille gehad indien hij zijn voet bij de start iets of wat te schuin hield...
.....
...
..
#13
Buiten het feit dat Hamilton een Torro Rosso, met aan gort gereden banden, passeerde, heb ik hem eigenlijk stilletjes met veel geluk naar voor zien schuiven...
#14
Even een mooie discussie gemist over technische kennis van enerzijds Red Bull en anderzijds de Fia.
Even mijn mening geven over de foutenmarge van de brandstoftoevoercensor.
Ik wil er even bij vermelden dat ik werk als Junior Flight Technical Engineer (mooi woord voor vliegtechnicus  :P) bij Thomas Cook, enkel Airbus.
Zoals jullie weten is vliegen zeer veilig, net omdat er strikte voorschriften zijn ivm sensorcalibratie.
De Airbus A320 is een van de meest verkochte en gebruikte passagiersvliegtuigen, en wordt aangestuurd via fly-by-wire. Een systeem dat manuele handelingen omzet in analoge of digitale (hangt van het type A320 af) elektrische signalen.
Elke manuele of geautomatiseerde handeling wordt ook geregistreerd door sensoren, zoals hoogte, snelheid, druk, temperatuur, motorentoerental, brandstoftoevoer...
Ik kan een hele boel cijferwerk geven, maar kan zeggen dat een foutenmarge voor brandstoftoevoer bij een A320 tussen de 0,12 en 0,31 procent ligt, en daar is het toestel ook op voorzien tot op een maximum van 1,65%.
Als ik nu lees dat de foutenmargen van de sensoren van de FIA ongeveer 0,10 tot max 0,25 procent bedragen kan ik enkel maar zeggen dat dit een extreem kleine foutenmarge is, en absoluut onder de stempel betrouwbaar vallen!
Dus mijn eerlijke mening:
Red Bull had zoals de rest gewoon moeten luisteren naar de FIA en hun instructies volgen.
Sowieso dat er een zeer miniem verlies van vermogen is, maar daar staat dan ook een zeer minieme reductie van koppel tegenover, dus een iets minder agressieve tractie.
Ik denk dat het een het ander wel zal compenseren, en zeker niet het grote verschil had gemaakt.
Just my 2 cents  :)
#15
De diskwalificatie van Ricciardo lijkt een feit te zijn volgens Milton Keynes Citizen..