Poll
Vraag:
Wie was de prutser van de dag in Frankrijk?
Optie 1: Vettel
stemmen: 4
Optie 2: Grosjean
stemmen: 1
Optie 3: Stroll
stemmen: 3
Optie 4: Alonso
stemmen: 1
Optie 5: Vandoorne
stemmen: 0
Optie 6: Hartley
stemmen: 0
Optie 7: Ocon
stemmen: 1
Optie 8: Gasly
stemmen: 0
Optie 9: Räikkönen
stemmen: 0
Optie 10: Ricciardo
stemmen: 0
Optie 11: Een ander, namelijk:
stemmen: 1
Absoluut Vettel. Had een andere straf moeten krijgen.
Aanrijdingen in de eerste bocht werden toch soepeler beoordeeld dan aanrijdingen later in de race? De straf verbaasde me en ik vond het niet terecht. Het was een fout van Vettel maar die dingen kunnen gebeuren in de eerste bocht.
De dork is wat mij betreft Stroll, of Williams. Als je stijf achteraan ligt dan ga je toch niet doorrijden met een band die op het punt staat te begeven? Stroll moet het gevoeld of gezien hebben.
Citaat van: Robbert65 op 24 juni 2018 - 22:20:11
Absoluut Vettel. Had een andere straf moeten krijgen.
met het eerste ben ik het eens, uiteindelijk valt de schade dan nog mee (5 puntjes tov P3), had een stuk vervelender af kunnen lopen. Wat betreft de straf; ik had zelf 10 seconden verwacht, dat kreeg Max volgens mij ook in China, maar dat had voor het resultaat weinig uitgemaakt.
Ik vind dat vettel geen straf verdient. Bottas heeft vorig jaar dit 2 x bij kimi gedaan en kreeg er ook geen straf voor. Was gewoon een race incident
was voor mij ook een race incident. Zo mogen er velen dan een straf krijgen. Maar ja, mss wil de fia het tegendeel bewijzen dat ze onder 1 hoedje werken met ferrari (FIArrari)
Ik vond het wel een straf, met name omdat hij Bottas' race er veel meer mee verprutste dan zijn eigen race. 5 seconden is wel een non-straf natuurlijk, vind ook niet dat je daarover kunt zeuren eerlijk gezegd. :P
Waarom staat Vandoorne in de poll? Was toch clean in de openingsronde, de hele race foutloos (ook bij het inhalen), en niet langzaam?
Seb mist zijn rempunt en raakt Bottas. Dat is vervelend maar ook onlosmakelijk verbonden aan racen. Verder reed de Duitser een prima race dus geen dork. Ik was minder onder de indruk van Alonso (kwam hoofdzakelijk door de strategie van McLaren. Die zijn het spoor helemaal bijster) en Checo vond ik ook niet opperbest. En er is natuurlijk ook iets te zeggen over Gasly en Stroll. Maar ik kan niet één iemand aanwijzen die er bovenuit stak.
Citaat van: Robbert65 op 24 juni 2018 - 22:20:11
Absoluut Vettel. Had een andere straf moeten krijgen.
En Gasly? Hij elimineerde Ocon en zichzelf. Seb schuift ietwat naar buiten en raakt Bottas wat ongelukkig.
Wat ik eigenlijk ook vreemd vond is dat de straf word gegeven bij een start incident. Normaal zijn de stewards dan juist wat milder. Als het nu midden in de race gebeurt was kan ik het nog begrijpen.
Citaat van: Jozef op 25 juni 2018 - 11:57:01
Ik vond het wel een straf, met name omdat hij Bottas' race er veel meer mee verprutste dan zijn eigen race. 5 seconden is wel een non-straf natuurlijk, vind ook niet dat je daarover kunt zeuren eerlijk gezegd. :P
over zeuren gesproken. Waarom hoor je Mercedes en Hamilton alleen op dit soort momenten? Wat had Vettel aan de straf die Max kreeg in China? Helemaal niks, daar was het juist Hamilton die eerst profiteerde van de crash en vervolgens ook nog van de tijdstraf van Max. Heb ik hem niet over gehoord volgens mij... en kan me ook niet herinneren dat ik Lauda heb horen vragen om straf voor Bottas bij 1 van zn vele 1e ronde crashes. Nu was hij zelf eens slachtoffer en begint het gemekker. Wel netjes van Valterri overigens dat ie daar niet aan meedoet.
Citaat van: Wings op 25 juni 2018 - 17:43:15
Citaat van: Robbert65 op 24 juni 2018 - 22:20:11
Absoluut Vettel. Had een andere straf moeten krijgen.
En Gasly? Hij elimineerde Ocon en zichzelf. Seb schuift ietwat naar buiten en raakt Bottas wat ongelukkig.
Ocon kreeg een ram van Grosjean, stuurde naar de andere kant (rechts) en kwam daar Gasly tegen, die kon niet snel genoeg afremmen en derhalve was het voor beide Fransen over en uit.
Citaat van: Jozef op 25 juni 2018 - 11:57:01
Ik vond het wel een straf, met name omdat hij Bottas' race er veel meer mee verprutste dan zijn eigen race. 5 seconden is wel een non-straf natuurlijk, vind ook niet dat je daarover kunt zeuren eerlijk gezegd. :P
Waarom staat Vandoorne in de poll? Was toch clean in de openingsronde, de hele race foutloos (ook bij het inhalen), en niet langzaam?
Het opnemen van een naam in de lijst is geen waardeoordeel mijnerzijds maar slechts een geboden kans een stem uit te brengen. Daarnaast is er altijd de optie een van de nietgenoemde rijders te noemen. Voor complimenten voor individuele rijders kun je ook terecht in de poll Driver of the Day :)
Citaat van: Robbert65 op 25 juni 2018 - 20:36:18
Ocon kreeg een ram van Grosjean, stuurde naar de andere kant (rechts) en kwam daar Gasly tegen, die kon niet snel genoeg afremmen en derhalve was het voor beide Fransen over en uit.
Volgens mij klopt dat niet hoor. Even voor mij, waar zit Romain? Het betreft een fractie voor de impact.
(http://i64.tinypic.com/351hks1.jpg)
dat gebeurde niet in hetzelfde beeld. Grosjean tikte Ocon hard aan na de start toen Ocon terugkwam van het blauwe deel. Ocon in onbalans, waarschijnlijk ook schade gezien de vonken die van linksvoor kwamen als ik me goed herinner.
Het zou kunnen maar Gasly mist daar ook gewoon zijn rempunt hoor. Ocon doet daar geen bijzondere move o.i.d.
kijk vanaf 9 minuut en een beetje later de replay van de start. Als je de twee gebeurtenissen achter elkaar zet zie je denk ik wat ik bedoel.
http://www.youtube.com/watch?v=HwVt0qYeGW4 (http://www.youtube.com/watch?v=HwVt0qYeGW4)
Volgens mij kan Gasly hier niet zoveel aan doen, Ocon die stuurt gewoon blind in, op dat moment kan Gasly geen kant meer op. En na het zien van deze beelden, wat had Vettel een goede start zeg, met name het 2e gedeelte, waarbij hij gewoon Bottas voorbij raast en zelfs moet remmen voor Lewis. Als er iets meer ruimte was geweest had ie Lewis volgens mij makkelijk buitenom kunnen pakken (er was veel grip aan de buitenkant).
Beide rijders zijn ook onbestraft. Het overkwam ze.
Citaat van: Tuesday op 25 juni 2018 - 17:51:37
Citaat van: Jozef op 25 juni 2018 - 11:57:01
Ik vond het wel een straf, met name omdat hij Bottas' race er veel meer mee verprutste dan zijn eigen race. 5 seconden is wel een non-straf natuurlijk, vind ook niet dat je daarover kunt zeuren eerlijk gezegd. :P
over zeuren gesproken. Waarom hoor je Mercedes en Hamilton alleen op dit soort momenten? Wat had Vettel aan de straf die Max kreeg in China? Helemaal niks, daar was het juist Hamilton die eerst profiteerde van de crash en vervolgens ook nog van de tijdstraf van Max. Heb ik hem niet over gehoord volgens mij... en kan me ook niet herinneren dat ik Lauda heb horen vragen om straf voor Bottas bij 1 van zn vele 1e ronde crashes. Nu was hij zelf eens slachtoffer en begint het gemekker. Wel netjes van Valterri overigens dat ie daar niet aan meedoet.
ja inderdaad, maar ieder team zal dat doen. En inderdaad, vettel heeft zelfs zelf gezegd dat zoiets kon gebeuren in china. Heel volwassen gereageerd in vergelijking van wat het mercedes team nu doet... Vettel maakt volgen mij, zijn eerste fout dit seizoen, en krijgt al heel wat kritiek over zich heen. Dan zijn ze verwondert dat vettel op den duur gaat beginnen reageren zoals voorgaande seizoenen
Citaat van: Robbert65 op 25 juni 2018 - 21:48:44
kijk vanaf 9 minuut en een beetje later de replay van de start. Als je de twee gebeurtenissen achter elkaar zet zie je denk ik wat ik bedoel.
Ik zie echt niet wat Romain met het missen van het rempunt van Gasly te maken heeft. Of het insturen van Ocon. Sorry.
Citaat van: Wings op 26 juni 2018 - 13:19:08
Citaat van: Robbert65 op 25 juni 2018 - 21:48:44
kijk vanaf 9 minuut en een beetje later de replay van de start. Als je de twee gebeurtenissen achter elkaar zet zie je denk ik wat ik bedoel.
Ik zie echt niet wat Romain met het missen van het rempunt van Gasly te maken heeft. Of het insturen van Ocon. Sorry.
Gasly mist zn rempunt niet, althans niet zn geplande rempunt, hij wordt gewoon gesneden door Ocon. Deed Ocon ook al bij Raikkonen in Baku.
Wings, De touche direct na de start op het rechte stuk tussen Ocon en Grosjean had inderdaad geen verband met de aanrijding tussen Ocon en Gasly. Ik heb het beeld voor beeld in HD bekeken, Ocon had geen schade op linksvoor. Hij stuurde inderdaad bewust scherp in in bocht 3 waarna de boel foutliep. Het had goed kunnen gaan als Gasly daar keihard had geremd maar dan had hij waarschijnlijk Vandoorne in zijn versnellingsbak gehad en er ook afgelegen.
Gasly had ook moeten weten dat Ocon naar binnen snijdt. En hij zit er niet ver genoeg naast om de plek op te eisen dus behoort hij ruimte te laten. Begrijp mij niet verkeerd, ik wil beiden niet veroordelen, het is meer in het verlengde van het kritisch kijken naar het missen van het rempunt van Seb. Voor beiden geldt dat als zij vroeger van het gas waren gegaan zij daar niet in contact waren gekomen met de ander. Dus als je de één veroordeelt is mijn vraag 'what about the other'. Zeker omdat de impact van Gasly op Ocon groter was.
In mijn optiek gebeuren dit soort dingen bij de start. Natuurlijk is het niet handig wat Seb doet maar hij rijdt vervolgens een behouden race. En vergeet niet dat Seb onder grote druk staat bij Ferrari. Italië heeft hem (mede)verantwoordelijk gehouden voor het verliezen van de titel. Dit jaar zit hij er korter bij maar nog steeds moet hij overstrekken om bij te kunnen blijven gemeten over een heel seizoen. Seb zit niet in een comfortabele positie waarin Lewis verkeert en moet soms net ietwat meer proberen. Dan gaat het wel eens mis. Kan gebeuren. Jammer van het missen van zijn rempunt en verder een prima race gereden. Zeker niet de dork van de dag.
Ja, Ocon Gasly is een racing incident. Vettel is een ander verhaal. Hij heeft een retegoede start maar verklooit het volkomen in de bocht. Zijn uitgaande snelheid is te hoog terwijl iedere beginnende karter zelfs snapt dat je in die situatie geboxt wordt door de twee Mercedessen. Omdat hij zijn rempunt verleggen moest verprutst hij de bocht in de angst Bottas weer te moeten laten gaan. Hadde hij dat toch gedaan dan was hij zonder schade op 't podium beland.
Achteraf heb je de wijsheid in pacht. Verder zie ik weinig verschil tussen de crashes en als ik ze moet afwegen vind ik die van Gasly dommer. Gasly remt daar echt laat en elimineert zich zelf en Ocon. Seb kust de achterband van Bottas maar met iets te hard, kan door en wordt nog knap vijfde.
Citaat van: Wings op 26 juni 2018 - 17:37:04
Gasly had ook moeten weten dat Ocon naar binnen snijdt. En hij zit er niet ver genoeg naast om de plek op te eisen dus behoort hij ruimte te laten. Begrijp mij niet verkeerd, ik wil beiden niet veroordelen, het is meer in het verlengde van het kritisch kijken naar het missen van het rempunt van Seb. Voor beiden geldt dat als zij vroeger van het gas waren gegaan zij daar niet in contact waren gekomen met de ander. Dus als je de één veroordeelt is mijn vraag 'what about the other'. Zeker omdat de impact van Gasly op Ocon groter was.
In mijn optiek gebeuren dit soort dingen bij de start. Natuurlijk is het niet handig wat Seb doet maar hij rijdt vervolgens een behouden race. En vergeet niet dat Seb onder grote druk staat bij Ferrari. Italië heeft hem (mede)verantwoordelijk gehouden voor het verliezen van de titel. Dit jaar zit hij er korter bij maar nog steeds moet hij overstrekken om bij te kunnen blijven gemeten over een heel seizoen. Seb zit niet in een comfortabele positie waarin Lewis verkeert en moet soms net ietwat meer proberen. Dan gaat het wel eens mis. Kan gebeuren. Jammer van het missen van zijn rempunt en verder een prima race gereden. Zeker niet de dork van de dag.
en zelfs nu zit de italiaanse pers op zijn kap. Als Vettel de titel zal verliezen, zullen ze het op deze race steken. En ergens kunnen ze nog gelijk hebben ook. Nu zal vettel terug onder druk rijden en meer fouten maken
We zullen het zien. Meestal wordt die soep niet zo heet gegeten.
Ik denk dat mijn eerbiedwaardige naamgenoot de spijker op z'n kop ramt. Vettel gaat weer nagelbijten, piepen, zeuren, fouten maken en punten verliezen.
Citaat van: Robbert65 op 27 juni 2018 - 14:25:47
Ik denk dat mijn eerbiedwaardige naamgenoot de spijker op z'n kop ramt. Vettel gaat weer nagelbijten, piepen, zeuren, fouten maken en punten verliezen.
hij blijft gewoon coureur dus. Gelukkig maar, zou ook zonde zijn om zo midden in het seizoen te stoppen.
Ach. Ik en voorspellen. Zul je zien dat Sebastian de komende drie races 75 punten binnensleept :D
Citaat van: Robbert65 op 27 juni 2018 - 14:25:47
Ik denk dat mijn eerbiedwaardige naamgenoot de spijker op z'n kop ramt. Vettel gaat weer nagelbijten, piepen, zeuren, fouten maken en punten verliezen.
Ik geloof er niet in maar we zullen zien.
we kennen allemaal vettel é, en we weten hij hij in het verleden was. De druk ligt nu volledig bij hem, en onder druk kan hij niet rijden. Dan maakt hij onnodige fouten.
Citaat van: robbert op 27 juni 2018 - 22:54:04
we kennen allemaal vettel é, en we weten hij hij in het verleden was. De druk ligt nu volledig bij hem, en onder druk kan hij niet rijden. Dan maakt hij onnodige fouten.
hij staat net zo ver achter als voor de race in Canada en toen ging het best ok ;)
Citaat van: robbert op 27 juni 2018 - 22:54:04
we kennen allemaal vettel é, en we weten hij hij in het verleden was. De druk ligt nu volledig bij hem, en onder druk kan hij niet rijden. Dan maakt hij onnodige fouten.
Brazilië 2012 vergeten?
Citaat van: Wings op 28 juni 2018 - 07:04:34
Citaat van: robbert op 27 juni 2018 - 22:54:04
we kennen allemaal vettel é, en we weten hij hij in het verleden was. De druk ligt nu volledig bij hem, en onder druk kan hij niet rijden. Dan maakt hij onnodige fouten.
Brazilië 2012 vergeten?
de vorige seizoenen vergeten?
Nee hoor. Neemt niet weg dat Seb heeft bewezen in de juiste omstandigheden onder druk te kunnen presteren. Dus dat hij gefrustreerd raakt vind ik niet zo vanzelfsprekend als jij. Seb zit nu in een compleet andere flow. Elke rijder kent wel een fase dat het niet wil lukken. De situatie waarin zij verkeren is medebepalend. Op dit ogenblik zie ik geen Seb Vettel die verschrikkelijk gefrustreerd raakt. Hij mist zijn rempunt, niet meer dan dat. En ja dat is vervelend omdat hij tegen Bottas aan gleed maar om hem nu direct af te serveren op basis van het missen van zijn rempunt vind ik vergaand. Maar misschien zie ik het niet juist. Herinner mij er maar aan als Seb doorslaat en vervalt in zijn 2016-gedrag.
In deze thread ben ik het dan weer helemaal met Wings eens.
Citaat van: Wings op 29 juni 2018 - 08:26:00
Nee hoor. Neemt niet weg dat Seb heeft bewezen in de juiste omstandigheden onder druk te kunnen presteren. Dus dat hij gefrustreerd raakt vind ik niet zo vanzelfsprekend als jij. Seb zit nu in een compleet andere flow. Elke rijder kent wel een fase dat het niet wil lukken. De situatie waarin zij verkeren is medebepalend. Op dit ogenblik zie ik geen Seb Vettel die verschrikkelijk gefrustreerd raakt. Hij mist zijn rempunt, niet meer dan dat. En ja dat is vervelend omdat hij tegen Bottas aan gleed maar om hem nu direct af te serveren op basis van het missen van zijn rempunt vind ik vergaand. Maar misschien zie ik het niet juist. Herinner mij er maar aan als Seb doorslaat en vervalt in zijn 2016-gedrag.
Andersom idem dito. Je kan natuurlijk gelijk hebben, dat Sebastian Vettel ineens een échte heer blijkt, ook als hij weer aan ziet komen dat hij geen kampioen wordt dit jaar. Maar ik vrees dat hij -zeker als de achterstand gaat oplopen- toch weer zichzelf in de weg gaat rijden. Ik hoop dat niet, ik vrees het. Het is ook niet makkelijk: je wordt 4 keer op rij wereldkampioen bij een outsider-team met een redelijk loon, vervolgens ga je naar de gedoodverfde kampioenenmaker in het rood met een zeer dik salaris en dan lukt het vier keer op rij niet. Ik zou er ook narrig van worden. En slecht van slapen...
Als het aan Seb zelf lag wel. Alleen ligt het niet (alleen) aan Seb. Verder heb je wel een punt en kennen we ook de Seb die gefrustreerd raakt. Ik vind het niet zo vanzelfsprekend als wordt gedaan maar sluit het zeker niet uit. En stiekem hoop ik natuurlijk dat hij steady blijft presteren en Lewis het vuur aan de schenen legt.
Citaat van: robbert op 27 juni 2018 - 22:54:04
we kennen allemaal vettel é, en we weten hij hij in het verleden was. De druk ligt nu volledig bij hem, en onder druk kan hij niet rijden. Dan maakt hij onnodige fouten.
Seb reed een steady race in tegenstelling tot Lewis. Na de strategische misser van Mercedes hield hij niet op met miepen en reed hij belabberd.