GP USA: man van de wedstrijd?

Gestart door gloudiesaurus, 23 oktober 2016 - 23:24:05

« vorige - volgende »

GP USA: man van de wedstrijd?

Lewis Hamilton
0 (0%)
Nico Rosberg
0 (0%)
Daniel Ricciardo
0 (0%)
Fernando Alonso
9 (47.4%)
Carlos Sainz
9 (47.4%)
Anders
1 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 19

gloudiesaurus

GP USA: man van de wedstrijd?

Ik ga voor Alonso! Knappe wedstrijd gereden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Arthur

Ik ga voor Sainz! -Einde bericht van deze geweldige race-
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 23 oktober 2016 - 23:24:05
GP USA: man van de wedstrijd?

Ik ga voor Alonso! Knappe wedstrijd gereden.
die gaat gegarandeerd nog een straf krijgen. Reed erg rommelig de laatste ronden. Ik geef mijn stem aan Sainz, die waarschijnlijk 5e gaat worden.

Pancake Shield

Alonso gaat geen straf krijgen, denk ik. Maar Massa verremt zich, Alonso ook en dus denk ik dat Massa hem daar niet verwacht had. Gewoon een race-incident.

Man van de race wat mij betreft: Sainz. Zegt voor de race te hopen op een tiende plaats voor een puntje. Hij profiteert weliswaar van de uitvallers en terugvallers, maar hij pakt gewoon wel die zesde plek. Knap van de Spanjaard.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

gloudiesaurus

Yes Sainz erg knap! Zijn hoofd koel gehouden.

Alonso zat echt op de limiet en in de laatste ronden regelmatig erover. Incident met Massa zie ik ook als race incident.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 23 oktober 2016 - 23:28:35
Alonso gaat geen straf krijgen, denk ik. Maar Massa verremt zich, Alonso ook en dus denk ik dat Massa hem daar niet verwacht had. Gewoon een race-incident.

Man van de race wat mij betreft: Sainz. Zegt voor de race te hopen op een tiende plaats voor een puntje. Hij profiteert weliswaar van de uitvallers en terugvallers, maar hij pakt gewoon wel die zesde plek. Knap van de Spanjaard.
nee, Sainz verremd zich, Massa niet. Maar goed, ik heb net een herhaling gezien en je zou het met een beetje goede wil ook als race incident kunnen zien. Ik ga nog steeds uit van een straf, maar als ie achterwege blijft kan ik daar ook wel mee leven. Massa loopt wel een lekke band op, dus er was duidelijk een 'collision' en daarnaast werd Massa ook de baan afgedrukt. Laten we zeggen dat als Verstappen dit vandaag had gedaan het gegarandeerd een  straf was geweest ;)

Jehoentelaar

Alonso. Al die clowns die ervoor zorgden dat Verstappen weer DOTD is geworden op F1.com beginnen de zaak wel enigszins te verstieren.

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 24 oktober 2016 - 00:28:52
Alonso. Al die clowns die ervoor zorgden dat Verstappen weer DOTD is geworden op F1.com beginnen de zaak wel enigszins te verstieren.

Haha, is dat echt gebeurd? Nu is het wel duidelijk dat er een legioen Max-fans die site platstemt, want dat is echt te belachelijk voor woorden. ;D

Citaat van: Tuesday op 23 oktober 2016 - 23:38:12
Citaat van: Pancake Shield op 23 oktober 2016 - 23:28:35
Alonso gaat geen straf krijgen, denk ik. Maar Massa verremt zich, Alonso ook en dus denk ik dat Massa hem daar niet verwacht had. Gewoon een race-incident.

Man van de race wat mij betreft: Sainz. Zegt voor de race te hopen op een tiende plaats voor een puntje. Hij profiteert weliswaar van de uitvallers en terugvallers, maar hij pakt gewoon wel die zesde plek. Knap van de Spanjaard.
nee, Sainz verremd zich, Massa niet. Maar goed, ik heb net een herhaling gezien en je zou het met een beetje goede wil ook als race incident kunnen zien. Ik ga nog steeds uit van een straf, maar als ie achterwege blijft kan ik daar ook wel mee leven. Massa loopt wel een lekke band op, dus er was duidelijk een 'collision' en daarnaast werd Massa ook de baan afgedrukt. Laten we zeggen dat als Verstappen dit vandaag had gedaan het gegarandeerd een  straf was geweest ;)

Alonso en Massa raken elkaar, omdat Massa instuurt alsof er geen Alonso is... Dat was echt Massa's fout. Ze reden zij aan zij met dezelfde snelheid, Alonso maakte prima de bocht, zat mooi aan de binnenkant, maar Massa laat geen ruimte. Tja, Massa is altijd bagger geweest in wheel-to-wheel-situaties, het zal in z'n laatste paar races niet plots verbeteren.

Alonso's move op Sainz vind ik wel twijfelachtiger, want ja, moet je je plaats niet teruggeven als je van de baan gaat? Maar Sainz ging zelf ook van de baan, dus wat moet je dan? Ik vind het niet simpel om daar een standpunt over in te nemen.

De stewards hebben ondertussen de aanrijding met Massa neergezet als race-incident, en dat met Sainz hebben ze niet eens onderzocht.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 24 oktober 2016 - 01:10:30
Citaat van: Jehoentelaar op 24 oktober 2016 - 00:28:52
Alonso. Al die clowns die ervoor zorgden dat Verstappen weer DOTD is geworden op F1.com beginnen de zaak wel enigszins te verstieren.

Haha, is dat echt gebeurd? Nu is het wel duidelijk dat er een legioen Max-fans die site platstemt, want dat is echt te belachelijk voor woorden. ;D

Citaat van: Tuesday op 23 oktober 2016 - 23:38:12
Citaat van: Pancake Shield op 23 oktober 2016 - 23:28:35
Alonso gaat geen straf krijgen, denk ik. Maar Massa verremt zich, Alonso ook en dus denk ik dat Massa hem daar niet verwacht had. Gewoon een race-incident.

Man van de race wat mij betreft: Sainz. Zegt voor de race te hopen op een tiende plaats voor een puntje. Hij profiteert weliswaar van de uitvallers en terugvallers, maar hij pakt gewoon wel die zesde plek. Knap van de Spanjaard.
nee, Sainz verremd zich, Massa niet. Maar goed, ik heb net een herhaling gezien en je zou het met een beetje goede wil ook als race incident kunnen zien. Ik ga nog steeds uit van een straf, maar als ie achterwege blijft kan ik daar ook wel mee leven. Massa loopt wel een lekke band op, dus er was duidelijk een 'collision' en daarnaast werd Massa ook de baan afgedrukt. Laten we zeggen dat als Verstappen dit vandaag had gedaan het gegarandeerd een  straf was geweest ;)

Alonso en Massa raken elkaar, omdat Massa instuurt alsof er geen Alonso is... Dat was echt Massa's fout. Ze reden zij aan zij met dezelfde snelheid, Alonso maakte prima de bocht, zat mooi aan de binnenkant, maar Massa laat geen ruimte. Tja, Massa is altijd bagger geweest in wheel-to-wheel-situaties, het zal in z'n laatste paar races niet plots verbeteren.

Alonso's move op Sainz vind ik wel twijfelachtiger, want ja, moet je je plaats niet teruggeven als je van de baan gaat? Maar Sainz ging zelf ook van de baan, dus wat moet je dan? Ik vind het niet simpel om daar een standpunt over in te nemen.

De stewards hebben ondertussen de aanrijding met Massa neergezet als race-incident, en dat met Sainz hebben ze niet eens onderzocht.
nou, het was ook wel heel opportunistisch van Alonso. Alonso had ook veels teveel snelheid in die 2e bocht, anders kom je niet buiten de baan terecht. Maar goed, race incicent kan ik mee leven, maar om nou de fout bij Massa te gaan leggen gaat me wel iets te ver.

Jozef

Zonder contact zou hij niet buiten de baan terechtkomen, imo. Hij moest nogal een grote correctie doen vanwege het contact, waardoor ze er allebei naast komen. Alonso had op het moment van het contact niet veel meer snelheid dan Massa. Massa had gewoon de deur eerst wagenwijd opengezet om ze vervolgens snel dicht te gooien. Ik denk dat hij niet in z'n spiegels zat te kijken eerlijk gezegd.

Pancake Shield

Citaat van: Jozef op 24 oktober 2016 - 01:10:30
Citaat van: Jehoentelaar op 24 oktober 2016 - 00:28:52
Alonso. Al die clowns die ervoor zorgden dat Verstappen weer DOTD is geworden op F1.com beginnen de zaak wel enigszins te verstieren.

Haha, is dat echt gebeurd? Nu is het wel duidelijk dat er een legioen Max-fans die site platstemt, want dat is echt te belachelijk voor woorden. ;D

Wat ik niet snap is waarom Verstappen als DOTD is aangewezen (ik ga er even vanuit dat dit het goede topic is voor dit onderwerp, anders verhuis mijn post maar). Ik ga er heel eventjes vanuit dat de woorden van Mol waar zijn en bijna heel Nederland gestemd heeft op Verstappen. Ik weet dat in Australie Ryo Haryanto vanuit Indonesie als DOTD is aangewezen en dat dat is aangepast door de FIA naar Grosjean. Waarom heeft de FIA dat dan nu niet gedaan? Ze hebben zich echt onsterfelijk belachelijk gemaakt door dit aan te houden.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Jozef op 24 oktober 2016 - 01:21:59
Zonder contact zou hij niet buiten de baan terechtkomen, imo. Hij moest nogal een grote correctie doen vanwege het contact, waardoor ze er allebei naast komen. Alonso had op het moment van het contact niet veel meer snelheid dan Massa. Massa had gewoon de deur eerst wagenwijd opengezet om ze vervolgens snel dicht te gooien. Ik denk dat hij niet in z'n spiegels zat te kijken eerlijk gezegd.
nou, ik heb daar mijn twijfels over. Alonso nam een krappere lijn, dus niet veel meer snelheid dan Massa is dan natuurlijk geen argument.

Wings

Citaat van: Jozef op 24 oktober 2016 - 01:10:30
Haha, is dat echt gebeurd? Nu is het wel duidelijk dat er een legioen Max-fans die site platstemt, want dat is echt te belachelijk voor woorden. ;D

Lijkt mij dat iedereen voor zichzelf mag bepalen wie hij of zij de man van de race vindt. Om dat zonder enige kennisneming van motivatie af te schilderen als chauvinisme vind ik te belachelijk voor woorden. Max reed een prima race en had een paar toffe moves. Kennelijk voldoende voor velen om hem te verkiezen als DOTD.

Ikzelf ga voor Fernando Alonso. Super om te zien hoe debiel hard hij met die Mac rondgaat. Geweldige gevechten met mannen die over beter materiaal beschikken. Ik heb ouderwets genoten van Alonso! De keuze voor Sainz begrijp ik niet helemaal. Natuurlijk een superresultaat maar niet foutloos onder druk van Felipe Massa. Dat geen twee man voorbij kwamen was meer geluk dan wijsheid.

Wings

Citaat van: Tuesday op 23 oktober 2016 - 23:26:04
Citaat van: gloudiesaurus op 23 oktober 2016 - 23:24:05
GP USA: man van de wedstrijd?

Ik ga voor Alonso! Knappe wedstrijd gereden.
die gaat gegarandeerd nog een straf krijgen. Reed erg rommelig de laatste ronden. Ik geef mijn stem aan Sainz, die waarschijnlijk 5e gaat worden.

Waarom zou Alonso een straf krijgen? Massa gaat daar te wijd. Dat Alonso, die onder de achtervleugel zat, dat gat in duikt laat zich raden.

Fietser

Twijfel tussen Alonso en Sainz. Beiden Spanjolen overtuigden zeer, maar ik ga toch voor Sainz. Op zijn slechte banden was hij weliswaar vlak voor het eind kansloos tegen zijn landgenoot, maar de overdreven schreeuw van Alonso, nadat hij de vijfde plaats had ingenomen deed hem - in mijn ogen - geen goed.
De RTL-commentator zag dit als een teken van gedrevenheid bij de oud-wereldkampioen. Dat kan best zijn. Maar ik zie dat toch meer als een schimp richting z'n werkgever dat hij 'slechts' vijfde werd. Dus in dezelfde orde als het beruchte 'GP2' van een tijdje terug of de gebalde vuist bij de finish toen hij ergens 9de of 10de werd. Het siert Alonso niet.
Lang verhaal kort: ik kies voor Sainz.