Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Wings

Nu Max Toro Rosso verlaat kan wel gesproken worden over een opening van de stoelendans. Een stoelendans om de vingers bij af te likken. Bij de topteams lopen contracten af en dienen zich mogelijkheden aan. Het zal een seizoen lang speculeren wie waar tekent, wie het team verlaten en wie debuteren. Hieronder een opsomming van team, coureurs en contracten:

Hieronder de teams en coureurs voor 2017:

Mercedes AMG Petronas - Mercedes
#6 Nico Rosberg (Contract t/m 2016)
#44 Lewis Hamilton (Contract t/m 2018)

Infiniti Red Bull Racing - Renault
#3 Daniel Ricciardo (Contract t/m 2017)
#33 Max Verstappen  (Contract t/m 2019)

Williams Martini Racing - Mercedes
#19 Felipe Massa (Contract t/m 2016)
#77 Valtteri Bottas  (Contract t/m 2016)

Scuderia Ferrari - Ferrari
#5 Sebastian Vettel (Contract t/m 2017)
#7 Kimi Raikkonen  (Contract t/m 2016)

McLaren - Honda
#14 Fernando Alonso (Contract t/m 2017)
#22 Jenson Button (Contract t/m 2016)

Sahara Force India - Mercedes
#11 Sergio Perez  (Contract t/m 2016)
#27 Nico Hulkenberg  (Contract t/m 2016)

Scuderia Toro Rosso - Ferrari
#26 Daniil Kvyat  (Contract t/m 2016)
#55 Carlos Sainz (Contract t/m 2016)

Renault F1 team
#20 Kevin Magnussen (Contract t/m 2016)
#30 Jolyon Palmer  (Contract t/m 2016)

Sauber F1 Team - Ferrari
#9 Marcus Ericsson (Contract t/m 2016)
#12 Felipe Nasr (Contract t/m 2016)

Manor Marussia F1 Team - Mercedes
#28  Pascal Wehrlein (Contract voor 2016)
#88  Rio Haryanto (Contract voor 2016)

Haas F1 Team - Ferrari
# 8 Romain Grosjean (Contract voor 2016)
# 21 Esteban Gutiérrez (Contract voor 2016)

*fouten voorbehouden.

Zoals jullie zien zijn er veel plekken die we komend seizoen kunnen bespreken. Ik zal straks een opsomming doen van wat ik verwacht wat kan en staat te gebeuren. Wie rijden er waar in 2017!

Veel plezier!

Wings

Ik zal uiteraard wijzigingen bijhouden!

FolkertE

Grappig,  de 4 beste rijders van het moment zijn de enige die al een contract voor volgend jaar hebben.

max1102

Contract van Verstappen loopt nu tot 2019


Tessa

Verder is de verwachting dat ze Stoffel bij McLaren niet langer laten wachten en dat Button met een laatste jaartje bij Williams z'n carrière afrond

FolkertE

Button zat al heel dicht bij een contract met Williams voor 2016. Ik zie hem volgend jaar Massa vervangen.

Tuesday

Volgens mij heb ik Horner horen zeggen dat het contract van Ricciardo niet afloopt na dit seizoen. Hoe lang het dan wel doorloopt en of hij eventueel op opties in het contract doelt weet ik niet.

Jozef

Het is pas begin mei. Twee maanden te vroeg om al over silly season te beginnen...

Franky R.

Citaat van: Jozef op 06 mei 2016 - 18:54:13
Het is pas begin mei. Twee maanden te vroeg om al over silly season te beginnen...


That is why they called it 'Silly Season'... :P

Arthur

Waarom zou Button naar Williams gaan??? Lijkt mij dat hij nog een jaar bij McLaren blijft of de helm gooit.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Volgens mij zou Button dan nog 1 jaar rijden en dan stoppen. Williams is sneller dan Mclaren op dit moment en kansen zijn nog steeds aannemelijk dat ze dat volgend jaar ook zijn. Beter  om he carrière nog een beetje succesvol beëindigen denk ik.

Wings

Citaat van: Tessa op 06 mei 2016 - 11:43:46
Citaat van: max1102 op 06 mei 2016 - 11:25:03
Contract van Verstappen loopt nu tot 2019

Zo i s dat!
http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/211327/red-bull-verlengt-contract-max-tot-en-met-2019

Ik had het al gelezen. Telegraaf kwam hiermee terwijl ik op het zelfde moment een live-interview (per telefoon) zag met Jos waarin hij zegt dit niet nog niet wereldkundig te maken. Ik wacht even (hope you do not mind) dat het wordt bevestigd door kamp-Verstappen.

Wings

Citaat van: Arthur op 06 mei 2016 - 22:58:42
Waarom zou Button naar Williams gaan??? Lijkt mij dat hij nog een jaar bij McLaren blijft of de helm gooit.

McLaren gaat Vandoorne brengen. Zo niet zou het wel erg op korte termijn denken zijn van McLaren. Overigens denk ik dat Vandoorne marketing technisch zo heel interessant is. Zou het daar aan liggen dat nog steeds Button rijdt? Want dat hij mee kan bewees hij bij zijn debuut.

Fietser

Citaat van: FolkertE op 06 mei 2016 - 09:07:28
Grappig,  de 4 beste rijders van het moment zijn de enige die al een contract voor volgend jaar hebben.
Zijn dit echt de 4 beste rijders van dit moment? Ik vraag het me sterk af, zeker omdat Ricciardo er niet bij staat. En doet Rosberg ook niet meer mee?