Seizoen 2016: een vooruitblik

Gestart door Robbert65, 09 december 2015 - 12:08:27

« vorige - volgende »

Robbert65

http://www.gppits.net/nieuws/wat_gaat_er_gebeuren_deze_winter_in_de_formule_1_deel_1/

Op basis van de kennis van nu een vooruitblik op het komend seizoen. In de komende twee maanden moet er bij de teams veel gebeuren om zich te kunnen handhaven waar ze staan of verbeteren in het nieuwe seizoen.

Welke teams gaan klimmen, welke zakken af en welke handhaven zich waar ze staan? Wordt Mercedes weer kampioen? Gaat Ferrari meer GP's winnen? Verbetert Williams zich en gaan de mannen van Red Bull alles goed maken wat mis ging in 2015, of donderen ze juist naar beneden in het veld en gaat Force India de strijd aan met Williams? enzovoort..

Hoe ziet jouw lijstje eruit voor volgend jaar?

Voorbeeld:

1. Mercedes
2. Ferrari
3. Williams
4. Red Bull
5. Force India
6. Renault
7. Toro Rosso
8. Sauber
9. Mclaren
10. Manor
11. Haas
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

#1
Mijn lijstje:

1. Ferrari
2. Mercedes
3. Williams
4. Mclaren
5. Red Bull
6. Force India
7. Toro Rosso
8.Renault
9. Manor
10. Haas
11.Sauber
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Hamilton#44

1. Ferrari
2. Mercedes
3. Red Bull
4. Williams
5. Renault
6. McLaren
7. Toro Rosso
8. Force India
9. Haas
10. Sauber
11. Manor

Vieze baas

1. Mercedes
2. Ferrari
3. Red Bull
4. Williams
5. Force India
6. Toro Rosso
7. McLaren
8. Renault
9. Sauber
10. Haas
11. Manor

gloudiesaurus

1. Mercedes.
2. Ferrari
3. Red Bull
4. Williams
5. Force India
6. Toro Rosso
7. Haas
8. Renault
9. McLaren
10. Sauber
11. Manor
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tessa

Citaat van: Robbert65 op 09 december 2015 - 12:08:27
http://www.gppits.net/nieuws/wat_gaat_er_gebeuren_deze_winter_in_de_formule_1_deel_1/

ehm, hier staat al zoveel informatie in waar ik geen weet van had, dat mijn lijstje een
soort "un-educated guess" is. Leuk om meer over dat Haas te lezen, nu snap ik ook dat
hele verhaal over Mercedes die het windtunnel gebruik van Ferrari "onderzocht"wil hebben,
haha, redelijk sneaky als dit het verhaal is  ;D
Anyway, blijkbaar kan ik de winter gebruiken om een beetje bij te lezen en het nieuwe seizoen
als een doorgewinterde F1 volgert te starten...volgen, vanaf de bank, met hapjes en al dat.
kan niet wachten!

maar goed, mijn lijst:

1. Mercedes
2. Ferrari
3. Williams
4. Red Bull
5. Haas
6. Force India
7. McLaren
8. Torro Rosso
9. Renault
10. Sauber
11. Manor


Kootje

  1, Mercedes
  2, Ferrari
  3, Williams
  4, Force India
  5, Toro Rosso
  6, Red Bull
  7, McLaren
  8, Renault
  9, Sauber
10, Haas
11, Manor

Robbert65

Citaat van: Kootje op 09 december 2015 - 16:59:20


  5, Toro Rosso
  6, Red Bull
 
  8, Renault
 

wow, Kootje, da's een heel bijzondere, een gewaagde: de klantenmotor en een "tweedehands" Ferrari boven Renault zelf, STR, als "filiaal" boven grote baas RBR :-) We gaan het zien!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Het zou kunnen. STR was in 2008 ook beter dan RBR zelf. Ik zie het nog wel gebeuren dat STR geregeld voor RBR komt te staan. Renault moet wel een enorme stap maken om op het niveau van de 2015 Ferrari motor te komen.

Kootje

Tsja ... ik schaal die 2e hands Ferrari hoger in dan die kersverse Renault. Ik verwacht namelijk niet dat Renault 'n dusdanige stap zal maken en het gat dat er dit jaar was te overbruggen. En dan moet dat kreng ook nog maar betrouwbaar zijn, want ook daar heeft Renault 'n flinke stap te maken. Het chassis zou dan dus het verschil moeten gaan maken. Dat van Lotus was sowieso al minder en die van RBR gelijkwaardig of iig toch echt niet zo heel veel beter. Blijven de coureurs over. Daarvan heeft STR de beste. Max vs Ricciardo is voor Max, Carlos vs Kvyat is voor Carlos. Die van Renault komen sowieso niveau te kort. Dus nee ... Ik vind het geenszins gewaagd, eerder verrassend dat ik de enige ben die er zo over denkt.

FolkertE

Maar wat ik me afvraag: mag er helemaal n iks meer gedaan worden aan die 2015 Ferrari motor?

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 10 december 2015 - 07:48:54
Maar wat ik me afvraag: mag er helemaal n iks meer gedaan worden aan die 2015 Ferrari motor?
Ik denk wel dat het mag, maar dat Ferrari dit helemaal niet wil. Die focust zich natuurlijk op 2016.

Mickey

1. Mercedes
2. Ferrari
3. Williams
4. Force India
5. Toro Rosso
6. Red Bull
7. McLaren
8. Renault
9. Haas
10. Sauber
11. Manor

Grotendeels eens met Kootje, zie ik. Ha.

Hamilton#44

Citaat van: Robbert65 op 09 december 2015 - 18:10:46
Citaat van: Kootje op 09 december 2015 - 16:59:20


  5, Toro Rosso
  6, Red Bull
 
  8, Renault
 

wow, Kootje, da's een heel bijzondere, een gewaagde: de klantenmotor en een "tweedehands" Ferrari boven Renault zelf, STR, als "filiaal" boven grote baas RBR :-) We gaan het zien!

Kan Red Bull in dat geval STR niet als hoofdteam inzetten?  ;)

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 10 december 2015 - 09:49:45
Citaat van: FolkertE op 10 december 2015 - 07:48:54
Maar wat ik me afvraag: mag er helemaal niks meer gedaan worden aan die 2015 Ferrari motor?
Ik denk wel dat het mag, maar dat Ferrari dit helemaal niet wil. Die focust zich natuurlijk op 2016.

Lijkt mij inderdaad niet dat ze dit doen, daarmee ondermijnen ze immers zelf het principe van een jaar oude motor.
Ik denk dat STR dezelfde specificaties van 2015 krijgt als Ferrari zelf gedurende het jaar heeft gehad. Ze beginnen dan dus met dezelfde 2015 spec als waarmee Ferrari begon aflopen jaar en krijgen ze gedurende het seizoen updates tot de snelste 2015 versie, dat zal vooraf wel afgesproken zijn met Ferrari denk ik.

Het lijkt mij niet dat STR met dezelfde 2015 motor begint als waarmee Ferrari 2015 eindigde. Dan hebben ze in de praktijk een motor die nog lang geen jaar oud is natuurlijk.