Silly season motoren 2015/ 2016

Gestart door gloudiesaurus, 17 september 2015 - 15:40:27

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Een apart topic om dat er dit jaar ook een silly season is op motorengebied  :)

Interessante theorie van Giancarlo Minardi;
http://www.onestopstrategy.com/article/25766-Column+Giancarlo+Minardi%3A+Formula+1+engine+puzzle.html

Waar ik niet aan gedacht heb is dat een motorenleverancier nu maar 4 teams van motoren mag voorzien.

Ferrari heeft Haas F1, Sauber, en Manor al. Als ze Red Bull en Toro Rosso willen voorzien van motoren zullen ze dus afscheid moeten nemen van Sauber en Manor?

Dit is wat Minardi denkt:
Mercedes: Mercedes, Williams, Force India, Manor
Ferrari: Ferrari, Red Bull Racing, Toro Rosso, Haas
Renault: Renault, Sauber (?)
Honda: McLaren
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Je mag dispensatie vragen om een vijfde team te leveren. Dus Sauber hoeft niet per se van Ferrari afscheid te nemen, en Mercedes in principe ook niet van Lotus. Maar volgens mij wil Mercedes ook niet meer dan vier.

Maar goed, als Lotus niet wordt overgenomen, dan blijft Manor waarschijnlijk met Ferrari, en dan wordt het interessant.

Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

gloudiesaurus

Ben ook benieuwd. Manor wordt ook in verband gebracht met Mercedes.

En zou een tweede team voor Honda niet wat zijn? Hebben ze wel meer teams om data te verzamelen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Las gisteren nog op deze site dat Renault stopt als leverancier. Dat houd dan dus automatisch in dat Sauber geen Renault krachtbron krijgt. Ferrari of Mercedes (met beide hebben ze n verleden) zou dus dispensatie moeten krijgen, maar dat zie ik niet snel gebeuren. Er is immers altijd nog Honda, al wil je daar liever niet mee rijden. Grote vraag is dan ook: Heeft Sauber nog 'n doorlopend contract, of wordt toch RBR/STR gedwongen met Honda in zee te gaan? 

Jozef

McLaren en Honda hebben altijd aangegeven dat hun liefde exclusief is en dat Honda niet aan andere teams zal leveren. Nu denk ik niet dat dit op termijn houdbaar is dus daar kan zeker verandering in komen. Wat ik echter niet zie gebeuren is dat Honda aan Red Bull zal leveren, want dan is het risico voor McLaren te groot dat ze alweer verslagen worden door een ander team met dezelfde motor.

Wat ook nog kan is dat Red Bull gewoon stopt met de F1 natuurlijk.

0634

Renault heeft toch duidelijk verklaard geen leverancier meer te willen zijn. Dat kan over een paar jaar wel weer anders zijn maar het lijkt mij sterk dat ze volgend jaar Sauber aan gaan drijven.

Maikel0230

Citaat van: Perton op 17 september 2015 - 15:44:13
Je mag dispensatie vragen om een vijfde team te leveren. Dus Sauber hoeft niet per se van Ferrari afscheid te nemen, en Mercedes in principe ook niet van Lotus. Maar volgens mij wil Mercedes ook niet meer dan vier.

Maar goed, als Lotus niet wordt overgenomen, dan blijft Manor waarschijnlijk met Ferrari, en dan wordt het interessant.

Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

Inderdaad, maar ik vermoed dat de FIA dan wel een oogje toeknijpt. Ferrari houd in dat geval wel leven in de grid.

Maar een belangrijkere vraag is dan: Indien Renault helemaal stopt. Kan Ferrari die productie dan wel aan? Is toch vrij ongehoord in deze moderne tijden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Die productie is toch peanuts? Met testen inbegrepen heeft één Ferrari-team wel genoeg aan 14 power units per jaar lijkt me. Niet echt een getal waar je voor terugschrikt.

Maikel0230

Citaat van: Jozef op 17 september 2015 - 18:45:10
Die productie is toch peanuts? Met testen inbegrepen heeft één Ferrari-team wel genoeg aan 14 power units per jaar lijkt me. Niet echt een getal waar je voor terugschrikt.

Nou ja, dit zijn high-performance onderdelen die met de grootste zorgen gefabriceerd en in elkaar worden gestoken. Daarbij moet Ferrari ook nog eens motor personeel bij alle teams onderbrengen. Wordt toch een hele opdracht dan maar een bedrijf als Ferrari zou het in princinpe wel moeten kunnen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Jozef op 17 september 2015 - 17:41:56
McLaren en Honda hebben altijd aangegeven dat hun liefde exclusief is en dat Honda niet aan andere teams zal leveren.

Naar ik altijd begreep was die exclusiviteit slechts voor één jaar.

0634


FolkertE

Welkom terug kootje. Miste je ons iets re veel?  ;D

Kootje

Ben nooit helemaal weg geweest Folkert, ben altijd mee blijven lezen. Voelde alleen niet meer de behoefte te reageren, maar deze kon ik niet voorbij laten gaan. Of dat dan ook de opmaat is om weer actief te worden, dat betwijfel ik nog ten zeerste. Vind de gezelligheid in de meeste discussies nog steeds ver te zoeken en blijf me mateloos storen aan diverse forummers. Maar hé, misschien ligt dat wel aan mij.  ;D

Kootje

Citaat van: Jeroen op 17 september 2015 - 20:02:56
Voor een paar jaar volgens mij.

Niet zoals ik het begreep. maar goed ... tussen iets denken begrepen te hebben en iets daadwerkelijk met zekerheid weten zit 'n wereld van verschil. En aangezien ik met 100% zekerheid kan zeggen dat ik alles behalve zeker ben ....  ;D

Perton

Er is alleen gezegd dat het eerste jaar exclusiviteit zou zijn, niet dat ze daarna geïnteresseerd zouden zijn in andere partijen. Dat hebben ze eigenlijk ook altijd half weggewuifd