Updates GP Barcelona

Gestart door Mike05021984, 04 mei 2015 - 22:36:16

« vorige - volgende »

Mike05021984

Nu het Europese seizoen begint, is het zowat de traditie dat alle teams grote updates meebrengen. Mss is het wel interessant om hieronder een lijstje te maken? Altijd leuk om weten welke teams wat veranderd hebben. Ik probeer dit beetje te volgen maar sowieso zijn er wss anderen onder jullie die veel meer info hebben.
Ik heb al enkele nieuwtjes gelezen : 

1) Mclaren used 2 tokens for combustion chamber and electronic injection, expecting a gain of 15/20hp. Upgrades on #Alonso's car . @omnicorse
Also, on the #Mp430, it will be installed a bigger heat exchanger air/air. Also is expected a new gasoline by Mobil Exxon @omnicorse

2) ook leuk om weten maar beetje offtopic: Het team van McLaren verschijnt in Spanje met een licht aangepaste livery aan de start. Dat vernam Adam Cooper van bronnen rondom de Britse renstal. Het zal geen schokkende verandering zijn, McLaren blijft de huidige kleuren trouw. Het chroom en zilver verdwijnen helemaal uit de livery, het team stapt over op grijstinten.

3) Ferrari : een grote motorupdate voor de race in Canada en - nog voor daarvoor - de introductie van een groot pakket met aerodynamische updates voor de aanstaande Grand Prix van Spanje.

4) Redbull : Het Red Bull F1 Team reist met hoge verwachtingen af naar Barcelona, waar over anderhalve week de eerste Europese Grand Prix van het seizoen begint. De voormalige kampioensformatie komt met een fundamenteel vernieuwde en verbeterde RB11 op de proppen. Dat moet resulteren in een grote stap voorwaarts, waarmee zij zich direct kunnen mengen in de strijd om de podiumplaatsen. Hoewel de Renaultmotor nog altijd het zwakke punt is, heeft het team van ontwerper Adrian Newey er alles aan gedaan om het chassis te verbeteren.

De belangrijkste wijziging is de ultrakorte neus. De aangepaste versie is niet alleen stukken korter dan de huidige neus, hij zou ook zo'n 8 centimeter korter zijn dan elke andere neus op de grid. Red Bull werkt hier al geruime tijd aan, maar keer op keer kwam het concept niet door de verplichte FIA-crashtest. Naar verluid zijn er meer dan zestig neuzen afgekeurd voordat het groene licht ging branden. Toch is de invoering van de nieuwe neus in Barcelona geen toeval: in de daaropvolgende periode worden zeven races in elf weken tijd verreden. RBR is van mening dat de concurrentie op deze manier de minste kans heeft om concepten te kopiƫren.

Veel nieuwe aerodynamische onderdelen zijn gebaseerd op de korte neus, waarmee RBR verwacht zo'n 0,7 tot 1,0 seconden tijd te winnen ten opzichte van de concurrentie.

0634

Zo, 0,7 tot 1 sec vind ik best veel. En Renault, wanneer kwamen zij ook alweer met een update? Na Monaco toch?

Jehoentelaar

Ja, dan wordt de papieren motor vervangen door een van karton.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 04 mei 2015 - 22:43:03
Zo, 0,7 tot 1 sec vind ik best veel. En Renault, wanneer kwamen zij ook alweer met een update? Na Monaco toch?

Voor Monaco  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Dat scheelt weer een race dan.

gloudiesaurus

Sauber komt in Spanje met enkele kleine aerodynamische updates. Het team wil verder geen details geven.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Nu maar hopen dat we van dit soort gevechten gaan zien :) Mansell/Senna.

Some things are too important to be left in the past.

Fietser

Citaat van: Mike05021984 op 04 mei 2015 - 22:36:16
2) ook leuk om weten maar beetje offtopic: Het team van McLaren verschijnt in Spanje met een licht aangepaste livery aan de start. Dat vernam Adam Cooper van bronnen rondom de Britse renstal. Het zal geen schokkende verandering zijn, McLaren blijft de huidige kleuren trouw. Het chroom en zilver verdwijnen helemaal uit de livery, het team stapt over op grijstinten.

Grijstinten? Goh, dat hebben bijna alle vierwielers toch al, zowel op als naast het circuit?

Kootje

Citaat van: janke op 06 mei 2015 - 09:11:34
Nu maar hopen dat we van dit soort gevechten gaan zien :) Mansell/Senna.



Dat hoop ik toch niet. Zou betekenen dat Williams ergens achteraan rondrijd en ik zie ze liever vooraan.:P

Mike05021984

Nieuwe livery van McLaren

FolkertE

Toch mooie kleuren en livery op zich. Niet bijster vernieuwend, maar toch wel mooi.

Zeeuw

Beetje HRT inspired, maar vind het niet lelijk eerlijk gezegd.

lieven

ze reiden ook rond de zelfde plaatsen als HRT... :p

Franky R.

Dan word ik vergeetachtig..ik heb een vrij mooie HRT voor de geest als ik aan het team terug denk. Nog los van het oerlelijke wit, rood goud van het jaar erop...

Jehoentelaar

HRT reed in hun eerste jaar met vrijwel dezelfde livery als deze.