Het grote Gppits eindejaarsrapport discussietopic 2014!

Gestart door FolkertE, 05 december 2014 - 14:42:26

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Franky R. op 05 december 2014 - 13:43:52
Citaat van: Sabai op 05 december 2014 - 09:43:41
Citaat van: Jeroen op 04 december 2014 - 22:35:48
Citaat van: Sabai op 03 december 2014 - 17:35:43
44. Lewis Hamilton (1ste in WDC)
Punten: 8 /10
Commentaar: Heeft het zichzelf erg moeilijk gemaakt. Vettel was al in Singapore kampioen geweest met deze auto.

Dan was Ricciardo in deze auto zeker in Monaco al kampioen geweest.

Is dat punten technisch mogelijk dan  :P


Pas maar op, want Jeroen heeft altijd gelijk... ;D
;)
Vraag me ook af hoe Vettel dat dan zou moeten hebben klaargespeeld.
Zelfs als hij alle 14 races inclusief Singapore wint, en zijn concurrent word 2de, staat hij slechts 98 punten voor. Zelfs als die concurrent 2 keer uit valt is het maar 148 punten voorsprong. Met 150 punten te vergeven voor de laatste 5 races, is dat niet geheel mogelijk ;)

Perton

Het is ook wel een beetje een gekke uitspraak van Sabai. Vettel heeft juist moeite gehad met de nieuwe technologieën van dit jaar, dat heeft Horner ook meermaals gezegd. Dus het is een beetje raar om te stellen dat Vettel wel even kampioen zou zijn geworden in een Mercedes. Misschien had Rosberg hem juist makkelijker verslagen.

Maar goed, ik vermoed (en als ik het mis heb corrigeert Sabai me wel) dan ook meer dat hij ermee bedoelt dat Hamilton wat te veel foutjes heeft gemaakt, en dat de Vettel van de afgelopen seizoenen dat niet deed in zijn dominante auto's. En dat is ook niet geheel onwaar lijkt me.

FolkertE

En moeite met zijn teamgenoot. Ik snapte de uitspraak ook niet eigenlijk, want buiten de foutjes in de kwalificatie heeft hij amper echte fouten gemaakt. Brazilië is de enige echte fout die ik me kan herinneren.
Zo heel veel eerder had Hamilton ook geen wk kunnen worden.


FolkertE


Sabai

Citaat van: Perton op 05 december 2014 - 15:13:56
Het is ook wel een beetje een gekke uitspraak van Sabai. Vettel heeft juist moeite gehad met de nieuwe technologieën van dit jaar, dat heeft Horner ook meermaals gezegd. Dus het is een beetje raar om te stellen dat Vettel wel even kampioen zou zijn geworden in een Mercedes. Misschien had Rosberg hem juist makkelijker verslagen.

Maar goed, ik vermoed (en als ik het mis heb corrigeert Sabai me wel) dan ook meer dat hij ermee bedoelt dat Hamilton wat te veel foutjes heeft gemaakt, en dat de Vettel van de afgelopen seizoenen dat niet deed in zijn dominante auto's. En dat is ook niet geheel onwaar lijkt me.

  ;) jij snapt het.


0634

Citaat van: Sabai op 05 december 2014 - 17:41:50
Citaat van: Perton op 05 december 2014 - 15:13:56
Het is ook wel een beetje een gekke uitspraak van Sabai. Vettel heeft juist moeite gehad met de nieuwe technologieën van dit jaar, dat heeft Horner ook meermaals gezegd. Dus het is een beetje raar om te stellen dat Vettel wel even kampioen zou zijn geworden in een Mercedes. Misschien had Rosberg hem juist makkelijker verslagen.

Maar goed, ik vermoed (en als ik het mis heb corrigeert Sabai me wel) dan ook meer dat hij ermee bedoelt dat Hamilton wat te veel foutjes heeft gemaakt, en dat de Vettel van de afgelopen seizoenen dat niet deed in zijn dominante auto's. En dat is ook niet geheel onwaar lijkt me.

  ;) jij snapt het.

Vettel werd dan ook nooit opgejaagd door zijn teamgenoot. Vettel was nevernooit eerder kampioen geworden dan Hamilton nu. En dat zeg ik niet omdat ik fan ben van Hamilton, want dat ben ik niet, maar omdat de man uiteindelijk gewoon een prima jaar heeft gereden, zeker in de tweede fase van het jaar. Vettel werd om de oren gewapperd door Ricciardo.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 05 december 2014 - 18:01:36
Citaat van: Sabai op 05 december 2014 - 17:41:50
Citaat van: Perton op 05 december 2014 - 15:13:56
Het is ook wel een beetje een gekke uitspraak van Sabai. Vettel heeft juist moeite gehad met de nieuwe technologieën van dit jaar, dat heeft Horner ook meermaals gezegd. Dus het is een beetje raar om te stellen dat Vettel wel even kampioen zou zijn geworden in een Mercedes. Misschien had Rosberg hem juist makkelijker verslagen.

Maar goed, ik vermoed (en als ik het mis heb corrigeert Sabai me wel) dan ook meer dat hij ermee bedoelt dat Hamilton wat te veel foutjes heeft gemaakt, en dat de Vettel van de afgelopen seizoenen dat niet deed in zijn dominante auto's. En dat is ook niet geheel onwaar lijkt me.

  ;) jij snapt het.

Vettel werd dan ook nooit opgejaagd door zijn teamgenoot. Vettel was nevernooit eerder kampioen geworden dan Hamilton nu. En dat zeg ik niet omdat ik fan ben van Hamilton, want dat ben ik niet, maar omdat de man uiteindelijk gewoon een prima jaar heeft gereden, zeker in de tweede fase van het jaar. Vettel werd om de oren gewapperd door Ricciardo.

Daar denk ik dus anders over. Ik vind het wel meevallen hoe Ricciardo hem om  de oren heeft gewapperd. Ricciardo heeft minder technische problemen gehad en kreeg vaak de betere strategie van de 2. En elke coureur heeft weleens een minder jaar.

0634

Dat laatste is zeker waar. Maarhij werd echt compleet om de oren gereden. Daar zullen redenen voor zijn.  Maar de beste van allemaal is hij niet.Hij is mij enorm tegengevallen als rijder.

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 05 december 2014 - 13:43:52
Citaat van: Sabai op 05 december 2014 - 09:43:41
Citaat van: Jeroen op 04 december 2014 - 22:35:48
Citaat van: Sabai op 03 december 2014 - 17:35:43
44. Lewis Hamilton (1ste in WDC)
Punten: 8 /10
Commentaar: Heeft het zichzelf erg moeilijk gemaakt. Vettel was al in Singapore kampioen geweest met deze auto.

Dan was Ricciardo in deze auto zeker in Monaco al kampioen geweest.

Is dat punten technisch mogelijk dan  :P


Pas maar op, want Jeroen heeft altijd gelijk... ;D
;)

Alonso in Australië al.


FolkertE

Citaat van: Sabai op 05 december 2014 - 18:27:08
Citaat van: Jeroen op 05 december 2014 - 18:01:36
Citaat van: Sabai op 05 december 2014 - 17:41:50
Citaat van: Perton op 05 december 2014 - 15:13:56
Het is ook wel een beetje een gekke uitspraak van Sabai. Vettel heeft juist moeite gehad met de nieuwe technologieën van dit jaar, dat heeft Horner ook meermaals gezegd. Dus het is een beetje raar om te stellen dat Vettel wel even kampioen zou zijn geworden in een Mercedes. Misschien had Rosberg hem juist makkelijker verslagen.

Maar goed, ik vermoed (en als ik het mis heb corrigeert Sabai me wel) dan ook meer dat hij ermee bedoelt dat Hamilton wat te veel foutjes heeft gemaakt, en dat de Vettel van de afgelopen seizoenen dat niet deed in zijn dominante auto's. En dat is ook niet geheel onwaar lijkt me.

  ;) jij snapt het.

Vettel werd dan ook nooit opgejaagd door zijn teamgenoot. Vettel was nevernooit eerder kampioen geworden dan Hamilton nu. En dat zeg ik niet omdat ik fan ben van Hamilton, want dat ben ik niet, maar omdat de man uiteindelijk gewoon een prima jaar heeft gereden, zeker in de tweede fase van het jaar. Vettel werd om de oren gewapperd door Ricciardo.

Daar denk ik dus anders over. Ik vind het wel meevallen hoe Ricciardo hem om  de oren heeft gewapperd. Ricciardo heeft minder technische problemen gehad en kreeg vaak de betere strategie van de 2. En elke coureur heeft weleens een minder jaar.
Maar toch wel apart dat je daar geen rekening mee houd als het om Lewis gaat. Zelfs als je relatief spreekt over Vettel die zijn titel al in Singapore zou hebben gehaald, klopt dat gewoon niet met wat er dit jaar met Lewis is gebeurd. Vettel had ook niet de titel gewonnen als hij 3 DNF's zou hebben, 2 Q1 drop off's zou hebben gehad en een auto zou hebben gehad die zonder problemen 1ste of 2de zou zijn geworden.
Vettel had een onbetwiste eerste rijdersstatus, een teamgenoot die op zijn retour was en concurrentie die elkaar de punten af snoepte.
Vettel was echt niet eerder WK geworden dan Hamilton. Dat zou alleen mogelijk zijn geweest als hij geen materiaal pech zou hebben gehad. En gezien de problemen die hij met de auto en Ricciardo heeft, vraag ik me af of hij überhaupt kampioen was geworden als hij pech of/en tegenstand van niveau had gehad. 

Sabai

Opmerkelijke dat als iemand een soortgelijke opmerking met  Alonso als voorbeeld noemt er niet op gereageerd  word in dit topic.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 december 2014 - 19:10:56
Dat laatste is zeker waar. Maarhij werd echt compleet om de oren gereden. Daar zullen redenen voor zijn.  Maar de beste van allemaal is hij niet.Hij is mij enorm tegengevallen als rijder.
kwalificatie 10-9 voor Ricciardo, Vettel heeft 3/4 van de punten (inclusief correctie voor dubbele punten). Tuurlijk heeft Ricciardo het beter gedaan, maar afgezien van Mercedes was het verschil tussen andere teamgenoten volgens mij  (relatief gezien) overal groter. En dan zie ik sommigen Ricciardo een 9 geven (wat logisch is) en Vettel een 5. Dat slaat in mijn ogen nergens op. Ergens midden in het seizoen hoorde ik een commentator zeggen dat Vettel 1200 km minder had gemaakt dan Ricciardo, dat zijn gewoon 4 hele raceafstanden. En dat was in mijn ogen ook het hele probleem dit jaar, Vettel is er gewoon nooit lekker ingekomen en kreeg steeds weer een tikkie als het beter leek te gaan, terwijl bij zn teamgenoot op een gegeven moment alles meezat. Maar goed, al met al wat het voor zijn doen natuurlijk een matig seizoen, maar dat heeft elke topsporter wel eens. En dat alles eens tegenzat is ook helemaal niet erg, hij heeft het geluk ook vaak genoeg aan zijn kant gehad. k ben benieuwd hoe het bij Ferrari zal gaan, voor 2015 verwacht ik weinig iig.