Round 14: Singapore Grand Prix, Marina Bay Circuit, Singapore

Gestart door Maikel0230, 13 september 2014 - 17:41:15

« vorige - volgende »

Maikel0230



Officiele naam GP: 2014 Formula 1 Singapore Airlines Singapore Grand Prix
Baan: Marina Bay Street Circuit
locatie: Singapore, Republiek Singapore (SIN )
Baanlengte: 5,065 km
Raceafstand: 61 laps, 308.965 km
Ronderecord: 1:48.574 Sebastian Vettel (2013, Infiniti Red Bull Racing)
Winnaar 2014: Lewis Hamilton, Mercedes AMG Petronas Formula One Team
Snelste Ronde 2014: 1:50.417 Lewis Hamilton, Mercedes AMG Petronas Formula One Team



Banden compounds van Pirelli: Super Soft en Soft


vrijdag 18 september
VT1   12:00 - 13:30
VT2   15:30 - 17:00

zaterdag 19 september
VT3   12:00 - 13:00
Qua   15:00

zondag 20 september
Race   14:00

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

NielsD

Hopen dat de race nu niet zo saai wordt als vorig jaar. Vettel die iedereen per ronde op meer dan vier seconden of zoiets zette..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

One of my least favorite tracks. Persoonlijk vind ik het een schijtbaan en begrijp ik niks van het nachtidee erachter. Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het geen goede race kan worden.

NielsD

Citaat van: Jeroen op 13 september 2014 - 22:34:46
One of my least favorite tracks. Persoonlijk vind ik het een schijtbaan en begrijp ik niks van het nachtidee erachter. Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het geen goede race kan worden.

Ik vind het nog steeds jammer dat ze die chicane hebben veranderd in een gewone linkerbocht.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Kootje

Citaat van: Jeroen op 13 september 2014 - 22:34:46
One of my least favorite tracks. Persoonlijk vind ik het een schijtbaan

+1


Citaaten begrijp ik niks van het nachtidee erachter.

Dat nachtidee is er om 2 redenen:
1: Wij Europeanen hoeven er niet midden in de nacht ons bed voor uit. Niet dat ik dat ooit 'n probleem gevonden heb, maar ja ... Bernie vraagt mij nooit wat.  :-\
2: Het levert mooie plaatjes op.

Voor de rest is het zo nutteloos als de pest en pure geldverspilling en milieuvervuiling. Beiden erg vreemd voor 'n sport die juist kosten wil besparen en steeds groener wil worden.


CitaatMaar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het geen goede race kan worden.

Hoeft niet, al ben ik er wel bang voor. Dus .... hopen op het beste maar, want kijken doe ik 'm uiteindelijk toch wel, al wordt het op RTL+ wat het er ook al niet beter op maakt.  :'(

FolkertE

Ik vind de b aan nog best wel te pruimen en vind deze races vaak wel 1 van de leukere om naar te kijken. Maar ja, misschien komt dat ook omdat mijn verslaving ontzettend groot is ;D

Fietser

Het zal niet eenieder behagen, maar ik vind het niet erg als het F1-circus de oude Europese meuk achter zich laat en (weer) de wijde wereld intrekt. En wat is dan beter dan meteen maar het Marina Bay Circuit aan te doen? Wel jammer dat het een avondrace betreft, want wat is er mis met de Singaporeze skyline bij daglicht? Niets, maar ach ja, de Europese kijkers hè...
Singapore, de plek waar als culturen samensmelten, de vrijhandelspost die door Raffles werd gesticht, de stadstaat die bewijst dat hard straffen wel degelijk werkt (je komt er weinig nauwelijks zwerfvuil tegen), waar zo veel draait om werk en status en zo weinig om afkomst en nationalisme. Ik kom er graag, maar niét in een GP-weekend. En altijd ben ik dan weer verbaasd dat men alhier eens per jaar het asfalt rondom de haven weet om te toveren tot een serieus F1-circuit. Op sommige locaties, zoals op Henderson Bridge, is het zo smal dat je met je Kia Picanto's al je best moet doen tussen de lijnen te blijven (hier overdrijf ik ietwat), laat staan er een bokkige F-1 overheen te loodsen. Kortom: de organisatie verricht wonderen, wat je Singaporezen best kunt toevertrouwen. Naast lekker eten en hoereren, kun je in Singapore ook prima gokken. Daarover gesproken: voor komend weekend zet ik mijn fiches maar eens op rood. Hopelijk scoort de Scuderia weer 'ns een podium (na een safetycar-periode of twee). En waarom ook niet, slechter dan in Monza kan nauwelijks. Avanti!

Jehoentelaar

Ik heb in het verleden wat races gezien in het bijprogramma van deze Grand Prix, en geloof me: het circuit is echt verschrikkelijk lelijk overdag. Dan liever 's avonds.

0634

Dan is het ook lelijk. Wat dat betreft is het net Patty Brard: onder alle omstandigheden lelijk en overbodig.

Edwin90

Grappig om dat allemaal te lezen. Singapore was eigenlijk vanaf de eerste race al één van m'n favoriete banen.

Tuesday

Citaat van: Edwin90 op 14 september 2014 - 18:56:13
Grappig om dat allemaal te lezen. Singapore was eigenlijk vanaf de eerste race al één van m'n favoriete banen.
ja, ik lees het ook elke keer weer met verbazing (blijkbaar moet de afschuw elk jaar worden uitgesproken). Vind het een schitterend circuit en voor de rijders ook erg uitdagend. Zou alleen nog eens graag een regenrace willen zien daar.


FolkertE

Citaat van: Jeroen op 14 september 2014 - 17:32:49
Dan is het ook lelijk. Wat dat betreft is het net Patty Brard: onder alle omstandigheden lelijk en overbodig.
Nou nou, niet zo beledigend doen he, is nergens voor nodig. Jammer Jeroen, niet van jou verwacht. Singapore is helemaal niet zo lelijk en kan er niks aan doen dat ze haar zo hebben gemaakt.  ;D

Arthur

Singapore en Dubai. Geweldige beleving op de PC! Daar staan ze hoog in de top 10 qua uitstraling 8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634