F1 Spa 2014 - enkele praktische vragen

Gestart door persuader, 17 augustus 2014 - 16:09:43

« vorige - volgende »

persuader

Hoi,

Ik heb het geluk gehad weekendtickets te winnen voor F1 in Spa komend weekend, ik ben hier echter nog nooit naar toe geweest en zit met een aantal praktische vragen.
Ik kan enkel zaterdag en zondag gaan en ben nog vollop op zoek naar een plaats om te overnachten, maar met die queste ga ik jullie niet vervelen...

Programma: ik heb na wat zoeken een minimum aan info gevonden.
Kwalificatierondes starten om 14u, maar wanneer eindigen deze ongeveer?
Er zou die dagen op het circuit nog activiteiten zijn, vb andere races. Waar kan ik die info vinden?

Parking;
Dient hier op voorhand een ticket voor gekocht te worden of kan dit de dag zelf nog ter plaatse?
Welke parking kies ik best als ik kaarten heb voor GOLD 2, of is de afstand van de verschillende parking naar de plaatsen niet zo verschillend.
Als ik de beschikbare kaarten en schema's naast elkaar leg lijk ik best te zijn met yellow area parking, maar dan is een yellow parking pass nodig VOOR je de parking op gaat.
De online verkoop lijkt evenwel afgesloten. Hoe kan ik daar nu weer aan geraken voor ik vertrek?

Beetje raad van ervaringsdeskundigen meer dan welkom!
Alvast bedankt!

Kootje

Met je vraag over de parking kan ik je niet helpen, maar hieronder vind je het programma van zaterdag en zondag. Veel plezier.

ZATERDAG 23 AUGUSTUS

08:30 - 09:15 uur  Pitsstoptraining

09:45 - 10:15 uur  Kwalificatie GP3

11:00 - 12:00 uur  3e Vrije training Formule 1

12:25 - 12:55 uur  Kwalificatie Porsche Supercup

14:00 - 15:00 uur  Kwalificatie Formule 1

15:40 - 16:45 uur  Race 1 GP2

17:20 - 17:55 uur  Race 1 GP3
 

ZONDAG 24 AUGUSTUS

09:25 - 10:00 uur  Race 2 GP3

10:35 - 11:25 uur  Race 2 GP2

11:45 - 12:20 uur  Race Porsche Supercup

12:30 - 12:40 uur  Rijdersparade

14:00 - 15.30 uur  Race Formule 1


*eindtijden zijn plus/minus

0634

Er zijn talloze grasveldjes rond het circuit waar je je auto wel kwijt kan, dat deden wij altijd. De prijzen varieren, maar zijn zeker niet peperduur. Je neemt de hoofdingang bij LaSource, dus op welke tribune je zit, maakt qua parkeren niks uit. Je zal toch moeten lopen, al hoef je niet ver. Gold 2 is tamelijk aan het begin van het circuit.

persuader

Allebei heel erg bedankt voor deze nuttige info!


robbert

wij gaan ook voor een heel weekend naar de f1 in spa, en we overnachten in een b&b. Ik geloof dat het 15 euro per dag is voor parking rond het circuit.
De kwalificaties duren ongeveer een uur (eerst 18minuten, daarna 15minuten en daarna 12minuten).
Buiten de f1 zijn er ook nog races van gp3,gp2 en porches. Zeker de gp3 en gp2 zijn de moeite waard om te zien.
Zie de link van de programmatie van het f1 weekend
http://www.formula1.com/races/in_detail ... table.html

Ik geef nog 1 tip mee, doe wat regenkledij mee, want het kan nog goed regenen in spa.

Franky R.

Citaat van: robbert op 17 augustus 2014 - 19:03:34
wij gaan ook voor een heel weekend naar de f1 in spa, en we overnachten in een b&b. Ik geloof dat het 15 euro per dag is voor parking rond het circuit.
De kwalificaties duren ongeveer een uur (eerst 18minuten, daarna 15minuten en daarna 12minuten).
Buiten de f1 zijn er ook nog races van gp3,gp2 en porches. Zeker de gp3 en gp2 zijn de moeite waard om te zien.
Zie de link van de programmatie van het f1 weekend
http://www.formula1.com/races/in_detail ... table.html

Ik geef nog 1 tip mee, doe wat regenkledij mee, want het kan nog goed regenen in spa.


Ik kom ook die kant op, maar dan alleen op de zaterdag! Ik heb een staanplaats...Enige tips waar ik moet staan om mooie foto's en films te schieten?
Hoop er een leuke reportage van te maken, wat ik dan op de Pits kan zetten!
Morgen naar de Action om een regenponcho te scoren...dat stond bovenaan de checklist... :P

SanderD

Citaat van: Franky R. op 17 augustus 2014 - 19:59:28
Citaat van: robbert op 17 augustus 2014 - 19:03:34
wij gaan ook voor een heel weekend naar de f1 in spa, en we overnachten in een b&b. Ik geloof dat het 15 euro per dag is voor parking rond het circuit.
De kwalificaties duren ongeveer een uur (eerst 18minuten, daarna 15minuten en daarna 12minuten).
Buiten de f1 zijn er ook nog races van gp3,gp2 en porches. Zeker de gp3 en gp2 zijn de moeite waard om te zien.
Zie de link van de programmatie van het f1 weekend
http://www.formula1.com/races/in_detail ... table.html

Ik geef nog 1 tip mee, doe wat regenkledij mee, want het kan nog goed regenen in spa.


Ik kom ook die kant op, maar dan alleen op de zaterdag! Ik heb een staanplaats...Enige tips waar ik moet staan om mooie foto's en films te schieten?
Hoop er een leuke reportage van te maken, wat ik dan op de Pits kan zetten!
Morgen naar de Action om een regenponcho te scoren...dat stond bovenaan de checklist... :P

Binnenkant van de Rivage, maar eigenlijk op het korte rechte stuk tussen Les Combes en Rivage. Mooie foto's gegarandeerd!

Franky R.

Citaat van: SanderD op 17 augustus 2014 - 20:45:34
Citaat van: Franky R. op 17 augustus 2014 - 19:59:28
Citaat van: robbert op 17 augustus 2014 - 19:03:34
wij gaan ook voor een heel weekend naar de f1 in spa, en we overnachten in een b&b. Ik geloof dat het 15 euro per dag is voor parking rond het circuit.
De kwalificaties duren ongeveer een uur (eerst 18minuten, daarna 15minuten en daarna 12minuten).
Buiten de f1 zijn er ook nog races van gp3,gp2 en porches. Zeker de gp3 en gp2 zijn de moeite waard om te zien.
Zie de link van de programmatie van het f1 weekend
http://www.formula1.com/races/in_detail ... table.html

Ik geef nog 1 tip mee, doe wat regenkledij mee, want het kan nog goed regenen in spa.


Ik kom ook die kant op, maar dan alleen op de zaterdag! Ik heb een staanplaats...Enige tips waar ik moet staan om mooie foto's en films te schieten?
Hoop er een leuke reportage van te maken, wat ik dan op de Pits kan zetten!
Morgen naar de Action om een regenponcho te scoren...dat stond bovenaan de checklist... :P

Binnenkant van de Rivage, maar eigenlijk op het korte rechte stuk tussen Les Combes en Rivage. Mooie foto's gegarandeerd!


Ah! Ik begrijp dat je nog steeds langs het circuit kunt wandelen van staanplaats naar staanplaats? En Rivage binnenkant, ik zal het onthouden!

Dank voor de tip.

SanderD

Citaat van: Franky R. op 17 augustus 2014 - 21:33:06
Citaat van: SanderD op 17 augustus 2014 - 20:45:34
Citaat van: Franky R. op 17 augustus 2014 - 19:59:28
Citaat van: robbert op 17 augustus 2014 - 19:03:34
wij gaan ook voor een heel weekend naar de f1 in spa, en we overnachten in een b&b. Ik geloof dat het 15 euro per dag is voor parking rond het circuit.
De kwalificaties duren ongeveer een uur (eerst 18minuten, daarna 15minuten en daarna 12minuten).
Buiten de f1 zijn er ook nog races van gp3,gp2 en porches. Zeker de gp3 en gp2 zijn de moeite waard om te zien.
Zie de link van de programmatie van het f1 weekend
http://www.formula1.com/races/in_detail ... table.html

Ik geef nog 1 tip mee, doe wat regenkledij mee, want het kan nog goed regenen in spa.


Ik kom ook die kant op, maar dan alleen op de zaterdag! Ik heb een staanplaats...Enige tips waar ik moet staan om mooie foto's en films te schieten?
Hoop er een leuke reportage van te maken, wat ik dan op de Pits kan zetten!
Morgen naar de Action om een regenponcho te scoren...dat stond bovenaan de checklist... :P

Binnenkant van de Rivage, maar eigenlijk op het korte rechte stuk tussen Les Combes en Rivage. Mooie foto's gegarandeerd!


Ah! Ik begrijp dat je nog steeds langs het circuit kunt wandelen van staanplaats naar staanplaats? En Rivage binnenkant, ik zal het onthouden!

Dank voor de tip.

Dat klopt helemaal, ik weet niet welke ingang je gaat nemen, maar je kan het beste richting de Pouhon lopen. Vanaf daar weet je het wel te vinden!

gloudiesaurus

Ik ben vorig jaar nog op Spa geweest en mijn advies is vooraf geen parkeer-kaart kopen.
Het is altijd de vraag waar de politie je op Spa heen stuurt, aan een Tomtom heb je dan weinig.

En er zijn overal parkeerplaatsen. Je moet idd. rekenen op 15 euro per dag.
Dat vind ik wel fors, want je staat dan gewoon ergens in het veld.

En Franky vorig jaar kon je nog gewoon rondom het hele circuit lopen  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

met de politie heb ik nog nooit problemen gehad maar dat is mss omdat we daar telkens al van 6u smorgens zijn. En ja, 15 euro per dag, en als je pech hebt, mogen ze je dan s'avonds met een traktor uit het veld trekken

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 17 augustus 2014 - 22:20:04
Ik ben vorig jaar nog op Spa geweest en mijn advies is vooraf geen parkeer-kaart kopen.
Het is altijd de vraag waar de politie je op Spa heen stuurt, aan een Tomtom heb je dan weinig.

En er zijn overal parkeerplaatsen. Je moet idd. rekenen op 15 euro per dag.
Dat vind ik wel fors, want je staat dan gewoon ergens in het veld.

En Franky vorig jaar kon je nog gewoon rondom het hele circuit lopen  :)


Fijn! Dank Peter en SanderD

Jehoentelaar

Dat stukje vanaf Les Combes is inderdaad erg leuk als je aan de binnenkant staat, denk wel het leukste punt om goede foto's te schieten waar het spul best dichtbij je komt.

Niels_

Afhankelijk van waar je wil gaan zitten/parkeren kan een beetje kennis over de wegen rondom het circuit wel van pas komen. Naar waar de politie je stuurt daar heb je natuurlijk op voorhand het raden naar, maar meestal kan je daar overal wel parkeren in een of ander veld langs de kant. De prijzen zullen wel variƫren, maar volgens mij kan het voor minder dan 15 euro per dag.

@Franky: voor foto's is misschien aan de binnenkant van Bruxelles ook wel een leuke plaats. Auto's komen daar niet snel voorbij en je kan er bij wijze van spreke deels de cockpit inkijken. Je ziet ze niet met het aanzicht van voor af aan, maar er staat geen irritante draad voor die je foto's half verpesten. De combinatie hiervan zorgt ervoor dat ik dit wel een leuke plaats vind.

Kijk er alleszins enorm naar uit, donderdag zijn we hier al op post voor de pitwalk. :)