Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

3phasE

Zag gisteren het youtube-filmpje van de (illegale)test van de nieuwe Ferrari krachtbron.
Het geluid valt mij zeker niet tegen. Wat lager in de toeren, dat wel. Maar dat fluiten van die turbo maakt een hoop goed ; )
The future is electric!

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

3phasE

Is dat het geluid van de nieuwe Honda V6 turbo?
The future is electric!

NielsD

Citaat van: Keijmel op 04 december 2013 - 20:39:34
Is dat het geluid van de nieuwe Honda V6 turbo?

Voor 2015 inderdaad :)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

3phasE

Wel gaaf dat Honda terugkeert als motorenleverancier.
Kijken of McLaren in 2015 dan ook weer met rood/witte bolides gaat racen  ;)
The future is electric!

Jehoentelaar

Verwacht het niet. Eerder wit/zwart met wat accenten in de kleur van de nieuwe hoofdsponsor.

0634

Citaat van: Keijmel op 04 december 2013 - 21:12:42
Wel gaaf dat Honda terugkeert als motorenleverancier.
Kijken of McLaren in 2015 dan ook weer met rood/witte bolides gaat racen  ;)

Als Marlboro terugkomt, maar dat mag niet meer. Misschien gaan ze eens in het oranje rijden, zoals eigenlijk hun huiskleur is.

En welkom trouwens :).

Perton

Laten we eerst maar afwachten wie de nieuwe hoofdsponsor wordt :p

Edwin90

Wat is er eigenlijk illegaal aan??

Perton

Ja, vroeg ik me ook af. Volgens mij is er geen testverbod op motoren, alleen op auto's. De teams staan ingeschreven bij de FIA, motorenleveranciers volgens mij niet, dus hoeven zich ook niet per se aan de regels te houden.

3phasE

Tuurlijk, motorenleveranciers mogen hun motoren testen, maar gaat Ferrari hier niet een stapje verder?
Zij testen hun motor in chassis (dus niet op testbank) en misschien zelfs in combinatie met hybride-systemen.
Wie het weet mag het zeggen  ;)
The future is electric!

Perton

Naja jij beweerde het, dan is de bewijslast aan jou

3phasE

Ik weet het echt niet en beweer ook eigenlijk niets.
Ik had "illegale" bewust tussen haakjes gezet....  :)
The future is electric!

NielsD

Citaat van: Keijmel op 05 december 2013 - 08:31:56
Tuurlijk, motorenleveranciers mogen hun motoren testen, maar gaat Ferrari hier niet een stapje verder?
Zij testen hun motor in chassis (dus niet op testbank) en misschien zelfs in combinatie met hybride-systemen.
Wie het weet mag het zeggen  ;)

Renault testte, naar het schijnt in een World Series by Renault auto, dat is een echt racewagen. Dus dan valt dat van Ferrari nog mee :-)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

3phasE

Dit verhaal zal nog wel een staartje krijgen denk ik.  ;)
The future is electric!