Vd Garde in 2012 in de Formule 1 of niet?

Gestart door gloudiesaurus, 14 november 2011 - 21:11:49

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Kootje op 28 december 2011 - 17:30:40
Citaat van: Jeroen op 28 december 2011 - 14:34:21
Gezien alle rijders die op de markt zijn, Rubens, Sutil, Algu, Buemi, Petrov, geef ik Giedo weinig kans.

Op Petrov na, heeft Giedo het hoogste budget te bieden, en ook qua talent doet hij voor geen van die gasten onder.
Persoonlijk geef ik hem dus nog kans genoeg, al is de concurentie groot.

En hoeveel geld heeft hij dan te bieden Kootje tov zeg maar Petrov. Ik ken geen bedragen.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Nou hij heeft Marcel Boekhoorn en McGregor. Er werd iets genoemd van 10 mln, maar wat daarvan waar is weet ik niet.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 28 december 2011 - 23:34:05
Misschien gaat Giedo het wel goed doen in de F1, maar vooralsnog heeft ie daar niks bewezen en om m dan al op hetzelfde niveau in te schatten als een Sutil of Barichello vind ik ietwat overdreven. Buemi en Alguersuari vind ik zelf niet zulke bijzondere rijders, maar ik vraag me zelfs af of giedo dat niveau wel heeft.

Dat hij nog niets heeft bewezen in de F1 vind ik niet relevant.
Dat hadden toppers als Alonso en Hamilton ook niet, en toch werden die al voor de F1 als toekomstig WK ingeschat.
Nu wil ik hiermee niet zeggen dat Giedo wel ff WK wordt, maar wel dat je vóór de F1 iemands talent wel in kunt schatten.
Of dat er dan uiteindelijk ook uitkomt is 'n tweede.

Ik vindt het echter wel vreeemd, dat jij het raar vindt dat ik dat in kan schatten, terwijl jij in je vergelijk met Buemi en Jaime in feite hetzelfde doet, zij het in 'n negatieve manier.

Citaat van: janke op 29 december 2011 - 21:52:53
En hoeveel geld heeft hij dan te bieden Kootje tov zeg maar Petrov. Ik ken geen bedragen.

Petrov  12 mln
Giedo   10 mln
Sutil      8 mln
Rubens  5 mln
Buemi en Jaime  niets

Bedragen zijn zoals ik ze vernomen heb, officiele bronnen heb ik niet.

0634

Op mij maakte Alguersuari overigens een goede indruk. Een pure racer, nog wel heel erg jong. Jonger dan Ricciardo ook. Ik las dat hij ergens in oktober overigens al een grote aanvaring had met Helmut Marko toen hij tijdens een VT niet nederig aan de kant ging voor Vettel.


Enzo


Wizard


0634

Poeh, wat een opgeklopte woede voor een incidentje in een VT. Flauwekul zeg. Alsof Algu maar nederig aan de kant moet omdat de grote Vettel eraan komt. Die Marko lijkt mij een naar ventje.

gloudiesaurus

Ook lekker tactisch om dat openlijk en bloot voor de Tv-camera's te bespreken. Als je een miljardenmerk als Red Bull vertegenwoordig dan doe je dat toch achter gesloten deuren in een motorhome...

Ondanks dat het maar een klein voorval is denk ik wel dat soort incidentjes van grote invloed kunnen zijn op je toekomst bij Toro Rosso, aangezien Marko een grote rol heeft in de beslissingen daar...

En over Vd Garde, 10 miljoen Euro. Damn dat is in deze tijd wel heel erg veel geld ook  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

En andermaal zakt Red Bull publicitair door het ijs. Eerst heette het dat Webber en Vettel gelijkwaardig waren, waarna Webber zijn voorvleugel moest afstaan aan Vettel!


Nu claimde men dat STR een zelfstandige tak is van RBR en wordt dat weer eens "bewezen" door een aanstellerige Marko, die loopt te huilen dat Jaime Vettel hinderde in een VT?!


Dat handje van Vettel was ook niet zo handig. Die had best kunnen weten dat Jaime ook in een snelle ronde zat! Had hij maar meer ruimte moeten maken tussen hem en Alguersuari!


Nu snap ik waarom Jaime en weg is bij STR en ook niet is aangekondigd als derde rijder voor RBR? RBR verspeeld hier een hoop krediet bij de gemiddelde F1-fan.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 30 december 2011 - 13:19:48
Poeh, wat een opgeklopte woede voor een incidentje in een VT. Flauwekul zeg. Alsof Algu maar nederig aan de kant moet omdat de grote Vettel eraan komt. Die Marko lijkt mij een naar ventje.

Je haalt me de woorden uit de mond.
Wat 'n ontzettende %#&$@ die Marko !!!

SDG

#191
Citaat van: Franky R. op 30 december 2011 - 16:17:28
En andermaal zakt Red Bull publicitair door het ijs. Eerst heette het dat Webber en Vettel gelijkwaardig waren, waarna Webber zijn voorvleugel moest afstaan aan Vettel!


Nu claimde men dat STR een zelfstandige tak is van RBR en wordt dat weer eens "bewezen" door een aanstellerige Marko, die loopt te huilen dat Jaime Vettel hinderde in een VT?!


Dat handje van Vettel was ook niet zo handig. Die had best kunnen weten dat Jaime ook in een snelle ronde zat! Had hij maar meer ruimte moeten maken tussen hem en Alguersuari!


Nu snap ik waarom Jaime en weg is bij STR en ook niet is aangekondigd als derde rijder voor RBR? RBR verspeeld hier een hoop krediet bij de gemiddelde F1-fan.

Als dat werkelijk de échte reden voor zijn ontslag zou zijn, dan vind ik dit in ieder geval een heel slechte zaak voor het imago van de F1 in zijn totaliteit, niet enkel voor dat van Red Bull.

Wizard

Lijkt mij ook stug. Ik denk dat beide coureurs te licht zijn gebleken om Webber te vervangen.

0634

Nou, dat vind STR dan. Of ze dat zijn is vers twee.

Overigens denk ik dat dat incident wel mee heeft gespeeld, het zal niet dé reden zijn geweest, maar zoiets zit wel in je hoofd. Dit was al in Oktober, nog niet zolang geleden dus. Vettel en Marko zijn dikke mik natuurlijk, geen enkele andere teambaas zou Algu hiervoor een uitbrander hebben gegeven. Zeker niet omdat er continu beweert wordt dat Red Bull en STR compleet verschillende teams zijn. Niet dus.

Trouwens, die Marko blaat al 1,5 jaar over het vervangen van Buemi en Algu, hij vindt het blijkbaar leuk om zijn rijders onder extra veel druk te zetten. Hij komt op mij over als een nare man.

Wizard

Als het tijdens een kwalificatie/race was gebeurd had ik mij er iets bij kunnen, nu niet. Natuurlijk moet Marko Jaime even terugverwijzen naar zijn plek maar om dat nu mee te wegen voor een coureurs keuze vind ik wel heel erg ver gaan. Zie je het al voor je? "Jaime, je bent de beste keuze die we hebben maar helaas reed je Vettel in de weg dus mag Ricciardo het proberen. Doei!"