F1 Games..."Gouwe Ouwe"

Gestart door Franky R., 11 juli 2011 - 00:01:32

« vorige - volgende »

Franky R.

Naar aanleiding van verschillende discussies over GP2, 3 & 4 versus F1 2010 [F1 2011] ...Zat ik te zwijmelen over de oude F1-games die ik ooit gehad heb.


Of heeft het ermee te maken dat ik morgen (11 juli) alweer 38 jaar oud ben? ::)


Kennen jullie deze nog? Een hele vroege racer van EA en ene Rick Koening! Wat een gevecht wat dat om die @#$@ kar op de baan te houden EN een snelle tijd neer te zetten... :lol:


Ferrari Formula One:






Nu te downloaden [mss. dat je DosBox nodig hebt om het te runnen];
http://www.old-games.com/download/4627/ferrari-formula-one


Franky R.

Nog eentje dan.
Grand Prix van MicroProse...Zeg maar de voorloper van de GP-serie!








Franky R.

Nog eentje die ik ook heb "gereden"!
Ik kan het mij goed herinneren dat het geluid SUBLIEM was...Echt een laag, een hard geluid. Een beetje een dikke TVR of USA V8 gebrul...(dit tot grote irritatie van mijn ouders en de buren... :lol: )!








Download?
Hier...; http://www.old-games.com/getfile/9253

JimmySPA

Hmmmm je loop een generatie op me voor Franky! Dat soort spellen kwam ik alleen tegen in van die gamehallen met plastic race stoelen en sturen.  ;)

EA spellen op de playstation 1 en pc speelde ik wel graag. Ik had dacht ik F12000 of was het 2001? op de pc met een NL commentator volgens mij was dat zelfs ook Mol. Natuurlijk met racestuur... 8)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

#4
Citaat van: JimmySPA op 11 juli 2011 - 10:23:46
Hmmmm je loop een generatie op me voor Franky! Dat soort spellen kwam ik alleen tegen in van die gamehallen met plastic race stoelen en sturen.  ;)

EA spellen op de playstation 1 en pc speelde ik wel graag. Ik had dacht ik F12000 of was het 2001? op de pc met een NL commentator volgens mij was dat zelfs ook Mol. Natuurlijk met racestuur... 8)


Ja, ja...wrijf het mij nog een keer in... ::)
;)


Maar het klopt wel wat je zegt. Ik heb talloze guldens gespendeerd aan racegames in de Gamehallen van de jaren tachtig. Maar dat was toen ook het summum qua games.


Thuis had ik een Atari 2600 en een Commodore 64 (met zo'n @#$#@ cassetterecorder, de 5 1/4 inch floppydisk kwam pas na een tijdje sparen).


Dan was zo'n bak met stuur en pedalen veel leuker en 'echter'...






Maar met al het huidige consolegeweld zal het daar voorlopig niet van komen. Ja, de arcade industrie zakte vanaf midden jaren '90 in als een pudding. Dat kwam omdat consolegames net zo goed, soms zelfs beter, werden als de arcadegames.

[/size]De prijs van zo'n kast tel je trouwens ook niet zomaar neer. Om een voorbeeld te geven: als je als ondernemer de originele Time Crisis 3 machine wilt kopen, kost je dit al snel 20.000 euro. Er moeten een hoop spelletjes op gespeeld worden wil je dat geld in een jaartje terugverdienen. Het risico is te groot en daarom blijven nieuwe arcadehallen voorlopig uit. Helaas...

[/size]In andere landen leeft het veel meer, ik ben in Londen geweest en daar gaat er een wereld voor je open wat betreft een bezoek aan een arcadehal daar, echt fantastisch gewoon!!



gloudiesaurus

Schitterend iig. die kasten! Heb er ook heel wat op gespeeld, en tegenwoordig zie je ze in Nederland bijna nergens meer... Jammer!
Vooral met vrienden was het altijd wel leuk om ff een potje tegen elkaar te racen.

Jammer dat ze dit soort kasten niet voor bijv. F1 2010 maken. Zouden ze niets iets kunnen maken waarmee deze kasten qua software upgedate kunnen worden? Dus van F1 2010 naar F1 2011. Zou wel erg cool zijn, en er is denk ik ook zeker wel markt voor.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 11 juli 2011 - 14:29:18
Schitterend iig. die kasten! Heb er ook heel wat op gespeeld, en tegenwoordig zie je ze in Nederland bijna nergens meer... Jammer!
Vooral met vrienden was het altijd wel leuk om ff een potje tegen elkaar te racen.

Jammer dat ze dit soort kasten niet voor bijv. F1 2010 maken. Zouden ze niets iets kunnen maken waarmee deze kasten qua software upgedate kunnen worden? Dus van F1 2010 naar F1 2011. Zou wel erg cool zijn, en er is denk ik ook zeker wel markt voor.


Het kan wel...Zag een forum waar iemand met een oude P3 o.i.d. in de weer ging. Je moet dan wel een 'crack' zijn met hout, aangezien je een geheel opbouw moest zagen, spijkeren en lijmen... :P


Dan is de keuze voor een stuurtje (Logitech G27) je minste probleem... ::)


Maar ik hou je idee in mijn achterhoofd..mocht ik ooit de ruimte en tijd krijgen om een dergelijk kast te bouwen.
;)

gloudiesaurus

 ;D

Je hebt ook van die simulators nu, in Lyon zit zo'n bedrijf. Kun je met 20 man tegen elkaar in een giga-realistische F1- simulator rijden. Als ik daar nog ooit in de buurt kom :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 11 juli 2011 - 21:27:07
;D

Je hebt ook van die simulators nu, in Lyon zit zo'n bedrijf. Kun je met 20 man tegen elkaar in een giga-realistische F1- simulator rijden. Als ik daar nog ooit in de buurt kom :)


Er was toch ook een Nederlands bedrijf dat iets deed met Sims? In Haarlem of Den Haag? Simworld of iets dergelijks?

gloudiesaurus

Jep heb daar ook wel eens van gehoord. Simworld.nl, maar in Lyon staan de echte sim, kijk hier maar eens: http://www.short-break-in-france.co.uk/2008/09/16/go-f1-racing-in-lyon/

Toch net wat anders ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: Franky R. op 11 juli 2011 - 00:01:32
Of heeft het ermee te maken dat ik morgen (11 juli) alweer 38 jaar oud ben? ::)

Ik word er dit jaar nog zelfs al 40, dus zwijg snel, wil je...

Oude games? Ik ben eigenlijk een laatbloeier wat games betreft. Het eerste racespel dat ik ooit kocht was, namelijk F1 Racing Simulation van Ubisoft:

http://www.gamespot.com/pc/driving/f1racingsimulation/index.html

Een voor die tijd behoorlijk realistische simulatie van het seizoen 1996, met al even ongeëvenaarde graphics - het was één van de allereerste racegames die gebruik maakte van 3D-aansturing. Je had variabele weersomstandigheden, er was de 107% kwalificatielimiet, twee maal je wagen onherstelbaar beschadigen tijdens een GP-weekend en je weekend was over... Al kon het qua pure gameplay niet op tegen GP2, ik heb er destijds niettemin toch veel plezier aan beleefd.

Vieze baas

Oude mannen hier

ben ook net 24 en voel me al oud

Senergy

Citaat van: gloudiesaurus op 18 juli 2011 - 13:16:32
Jep heb daar ook wel eens van gehoord. Simworld.nl, maar in Lyon staan de echte sim, kijk hier maar eens: http://www.short-break-in-france.co.uk/2008/09/16/go-f1-racing-in-lyon/

Toch net wat anders ;)

8) vet en nog eens niet zo duur, of ik had het dan toch duurder geschat maar 90€ vind ik nog meevallen
ga ik eens aan m'n vriendin voorstellen (mocht ze niet weten wat te kopen met kerst of m'n verjaardag  ;D :D ;)
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Franky R.

Citaat van: Vieze baas op 20 juli 2011 - 14:48:03
Oude mannen hier

ben ook net 24 en voel me al oud


Hahaha,


Maar dit is dan ook echt een 'oude mannen'-topic! ;D ;D ;D
BTW, welkom op het forum!


Enne, 24? En dan voel je je al oud? Niet meer omgaan met petjes van 17 of 18 jaar... ;)




Franky R.

Deze heeft niets met F1 racen te maken, maar ik vermoed dat veel ouderen onder ons deze game ook wel kennen/gespeeld hebben...


Mille Miglia...oftewel 1000 mijlen! Het game behelsde een rit door Italie. Een soort tour de Italia dus. Ik heb de eindstreep nooit gehaald, want altijd een tekort aan de verkeerde onderdelen!!! >:(